Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Weer even terug

Ze is weer even terug. Een quiltje uit 2003.


Afgelopen woensdag heb ik haar opgehaald en ze mag een poosje bij mij blijven. Ik maakte dit quiltje indertijd voor een jonge vrouw die ik een paar jaar begeleidde. Zij had een intense en moeilijke tijd doorgemaakt en werd daarna moeder van haar eerste kindje. Zij werkte een tijdlang voor de "Vereniging Borstvoeding Natuurlijk".


Het logo van deze organisatie gebruikte ik als uitgangspunt. Het is inmiddels een beetje anders, maar toch nog goed te herkennen.
Ik gaf het de naam "Samen Zijn"". Over de diepere betekenis daarvan zou je kunnen filosoferen.

In de linker zijkolom van mijn blog staat al heel lang een foto van dit quiltje, maar dan zonder rand. Nu kon ik eens een goede foto maken.

Tot eind van deze maand blijft ze hier, daarna gaat ze nog een poosje ergens anders heen en dan weer naar de eigenares.

Een heel fijn weekend en liefs van mij voor iedereen.


20 opmerkingen:

sylvia zei

Wat een prachtig quiltje, Chris!
En een bijzondere overnachting, dat is net wat voor jou om zoiets te ervaren!
fijn weekend!!

Berna zei

Mooi quiltje!
Fijn weekend

foekie's fashion zei

Wat ben je toch een schat! Mooi quiltje! En voor jullie ook veel liefs.

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend quilt
Fijn weekeinden vanuit Zweden

Rian, zei

Oh ja, dat is een hele bekende "Jones" hoor. :)
Wist niet dat je hem voor iemand anders had gemaakt met hele speciale motieven erachter. Mooi om nu het verhaal achter de quilt te horen. Prachtig glas-in-lood raam heb ik het altijd gevonden. En leuk, dat hij nu weer even bij je is.
Goede weekend, Chris

Cisca Heiden van der zei

Wat een mooi quilten en wat een mooi ontwerp! Leuk, dat het weer even terug bij jou is.
Voor jou ook liefs terug, Cisca

Floor zei

Heel mooi en ontroerend dit quiltje. Je hebt het prachtig ontworpen en gemaakt. Leuk dat je er weer even van mag genieten.
Het weer is wat minder, maar toch een fijn weekend!

Hermie zei

Mooi hoor een quiltje met zo veel waarde.

Corina zei

erg mooi, en ook nog met een bijzonder verhaal - super!

M Verheij zei

Wat een mooie quilt,ik heb gewoon geen woorden voor.
Zo prachtig

feltfree på Åsly zei

Wat een mooi en speciaal quiltje.

Lida zei

Bijzonder quiltje, voor een bijzondere vrouw van een bijzondere vrouw! Knuffel
Lida

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een prachtige quilt. Je hebt het logo van de vereniging goed uitgebeeld, maar als je zou zeggen dat het Maria met kind was, zou je het ook geloven.
Groeten, Joke

mieke zei

Een mooi quiltje.
Leuk dat het even bij je mag logeren.
grtjs Mieke

Ineke Hulzebos zei

Prachtig quiltje!

Liefs, Ineke

Ans zei

Wauw, wat een mooie quilt! Mijn complimenten hoor!

Rya, Rotterdam zei

Dit quiltje heb ik altijd geassocieerd met de Madonna en het Kind Jezus, maar dat ligt aan mijn achtergrond. Ik vind het erg mooi en voor jou heel fijn dat het een poosje bij je mag logeren.
Groet en liefs, Rya

Trudy zei

Wat een prachtige quilt! EN zulke mooie warme kleuren! Fijn dat je er weer een poosje van kunt genieten! groetjes, Trudy

inge zei

wat een prachtige quilt met een bijzondere betekenis!

Beáta Tüzes zei

Ooooh! Yuor work is fantastic!