Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Thuis!

Ik moet het eerlijk toegeven, ik ben graag thuis. En dat lijkt wel steeds sterker te worden. Ons huis is er eentje dat je 'aantrekt', niet groot, maar ook niet te klein. Wel een grote tuin die onze buurman deze week eens rigoureus heeft aangepakt. Daar geniet hij van. En ik ook natuurlijk, haha! Maar het is hier helemaal feest als die kleine meid er is. Dan zwaait ze samen met opa de scepter in de keuken en worden er cupcakes gemaakt. En gesmuld.


En als dan mamma ook nog komt eten, kunnen ze het resultaat samen bewonderen.


Vanavond zitten we trouwens ook gezellig thuis op de bank, gekluisterd aan de buis. Onze 3 grote meiden (bijna 15, 16 en 18) doen mee aan de Grote Prijs, een jaarlijks muzikaal ge-beuren, georganiseerd door hun school. Dat wordt life uitge-zonden op kanaal 47 van Ziggo, hoera.
De jongste heeft zelf een pianostuk gecomponeerd, helemaal geweldig. De middelste komt op met paalhoge hakken en omfloerste stem en zingt over Black Coffee. De oudste is de zangeres in een klein combo. En ze doen het alle drie geweldig!! Er zijn totaal 24 optredens, solisten en bandjes. Het aantal decibellen van de bandjes is ons te veel en daarom zijn we blij dat we lekker thuis kunnen genieten!

Fijn weekend!


22 opmerkingen:

Rya, Rotterdam zei

Wat leuk en wat gezellig nou weer!! Wat heb je toch een uitermate plezierig gezin!! Dat kleine grietje is één en al lach en wat is haar Mamma (jouw dochter) een prachtige vrouw!!
En het blauw van de trui van Chago..... ik geniet er weer van.
Groet, Rya

Johanna Zweden zei

Ik loop zo achter met blogjes, dat ik wel lees, maar even zo een fijn weekeinden toe wil wensen
Groetjes Joke

* * * orangery - stitchery * * * zei

Lieve Chris, wat een fijne familie, het is een plezier om je stukjes lezen en de foto's te zien. En een ware kleine Master Chef de cupcakes zien er zeer smakelijk en mooi uit. zonnige groeten uit Rio, Alice

Wilma Kuin zei

Ja, heel herkenbaar,..
Zelf ben ik ook erg graag thuis en moet wel een beetje opletten dat ik geen huismuis wordt,...
Heerlijk om thuis te zijn met de kinderen en kleinkinderen,..

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel fijn blog post weer hier te lezen.
en ook zo heel herkenbaar ook voor hier.
Wat fijn zo te genieten van het nageslacht, en talent volle kleindochters
Er worden hier ook koekjes gebakken, maar dan samen met mij.
Met hun pake zijn ze in de schuur, word er getimmerd geschroefd en geverfd, enz. En alle kapotte fietsen, en ander matriaal komt hier heen Fijne Zondag morgen
Groetnis Annie

FLR zei

Oooohhh....heerlijk herkenbaar! En wat zien ze er blij uit op de foto´s, wat kun je daarvan genieten hè?
Fijn weekend (lekker thuis met lapjes en geliefden!)
Francisca

Hermie zei

hihihi, het uitlikken van de beslagkom hoort er helemaal bij, dat kennen we hier ook, leuk hoor.

Hermie zei

en nog een ps: ik word ook steeds meer een huismus, vooral als ik lekker aan het quilten of breien of borduren ben.

Heleen Kok zei

Ik lees door het hele blogje heen dat het een en al genieten is!! Super! Enne...succes meiden!!!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een gezellig gezicht. Opa met kleindochter aan het bakken. Alleen het zien is al genieten. Ik hoop van jullie vanavond ook heerlijk kunnen genieten van de optredens van de andere kleindochters.
Groeten, Joke

Mieke van Minnen-Kanis zei

Dat ziet er gezellig uit, zo in de keuken aan het kokkerellen met opa. O, dacht dat dat huismusserige iets van ons was, maar daar hebben jullie ook last van. Heerlijk met een haak, borduur of quiltwerkje op de bank, met man en hond..... Geniet vanavond van jullie kleindochters! groetjes Mieke

feltfree på Åsly zei

Oh wat een gezelligheid daar in de keuken. Jammer dat het geurtje ontbreekt. Fijn weekend

Miny zei

Een gezellige dag bij jou, cupcake,s zijn mooi geworden, als ze zo lekker smaken als het deeg, heb je vanavond een heerlijke cupcake bij een bijzonder tv-programma. Veel plezier.

Groet Miny

Ria van Kasteel zei

Wat een heerlijke beelden, fijn hè thuis, ik kan er ook zo van genieten.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Floor zei

Daar houden kinderen van, of ze nu klein of groot zijn, lekker bakken met oma of opa. En wat te denken van het opeten.
Heerlijk is dat hè, om lekker thuis te zijn! Ik heb dat ook hoor.
Heb eens gelezen (en altijd onthouden) "Het leukste van uitgaan vind ik het thuiskomen".
Daar kon en kan ik me helemaal in vinden.
Nou geniet vanavond maar van de t.v., en het geluid dan maar niet te hard zetten.
Misschien opnemen en later nog eens afdraaien?

inge zei

da's genieten!!!

Rya, Rotterdam zei

Chris, hoe zijn de optredens verlopen?? Waren de decibellen bij jullie te harden?? Je hebt er natuurlijk zeer van genoten!!! Lijkt mij ook leuk... soms vind ik dat ik veel mis.... tja.
Groet, Rya

Tineke zei

Heerlijk thuis genieten is toch super. Hoe is het afgelopen met de Grote Prijs?
Groetjes Tineke

marga zei

Een huis dat past daar voel je je lekker in. ben het helemaal met jou eens. Heerlijk is dat he om zonder toeters of bellen van kleinkinderen te genieten. En het eindresultaat mag er zijn hoor.
Groeten
Marga

Berna zei

Ik kan me voorstellen dat opa enorm geniet van het kokkerellen met zijn kleindochter. Wat een feest en dat allemaal THUIS!

Amarins zei

Het is ook heerlijk om thuis te zijn, zeker ook als opa zo gezellig kokkerelt met kleindochter. Handwerkje erbij, dochter erbij, wat wil een mens nog meer! Geniet er lekker van.
Liefs, Amarins

Ineke Hulzebos zei

Dit blogje helemaal gemist, wat een gezelligheid! Krijg zo zin om aan te schuiven voor een lekker cupcakje.

Liefs, Ineke