Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ringetje?

Gister weer onze MBO (MiniBeeOchtend). Nu wist ik dat Ruth een ovale quiltring had besteld. Maar toen ze dit op tafel legde, puilden mijn ogen toch even uit!


Heb je ooit zo'n grote gezien? Ik niet. Kijk, dat is toch niet eerlijk?!


Mijn gewone quiltring valt gewoon in het niet. Die van Ruth is 68 x 45 cm!


Wel praktisch hoor, je kan lekker lang doorgaan voordat je hem moet verplaatsen. Handig vooral met de rand. Haar quilt wordt toch mooi! 

Joke was ondertussen geconcentreerd bezig met haar borduurwerkje voor  Regenboogkussens.


Schattig hè?! Het was weer gezellig dames!!


24 opmerkingen:

M Verheij zei

Chris,het ziet er op de foto's ook erg gezellig uit.
Een fijne zonnige dag.

Rya, Rotterdam zei

Het is inderdaad een joekel van een ring!!! .... pardon.... ovaal !!
Waar berg je zoiets op als hij niet in gebruik is??
Wees nou maar tevreden met je eigen "ringetje", Chris, die is heus leuk van formaat!!
Groet, Rya

FLR zei

Zo! Zo groot heb ik ook nog nooit gezien! Is het wel praktisch....lijkt me zo zwaar. Groter oppervlak is natuurlijk wel een voordeel :-)
Het borduurwerk is snoezig!
Fijne dag!
gr. Francisca

feltfree på Åsly zei

Nou dat is inderdaad een enorme ring. Wat een gezellige Bee bij jullie.

Anoniem zei

Is zo'n grote frame niet zwaar met een quilt erin? Zelf quilt ik altijd zonder ring.Leuk borduurtje is dit van de poes.
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

katrien zei

Altijd leuk zo'n bee.
En wat een grote quiltring.Vraag me toch af of dit zo handig is.

Willy zei

Een handig formaat ring voor een quilt. Gezellige bee Chris. Mooi borduurwerkje voor het regenboogkussenproject.

patricia zei

Dat ziet er zeker gezellig uit!
En wat een meeeega ring zeg, maar lijkt me wel fijn werken.
Fijne dag, groetjes Patricia

Floor zei

Dat is een hele grote quiltring, en misschien best handig voor de randen, maar voor het midden niet hoor.
Als je je quiltwerk draait tijdens het quilten, zit die lengte alleen maar in de weg.
Zelf heb ik ze allebei, een kleine ronde voor het grootste gedeelte en de ovale voor de randen.
Ik heb ze aan de muur hangen, zo blijven ze prima in model.
Jullie hebben het weer heel gezellig gehad, en er is vast weer een hoop bij gebabbeld. Want er zijn altijd nieuwtjes te vertellen toch?

Rian, zei

Dat is zeker een reuzenring, Chris. Ik heb korte armen, dus ik denk dat ik moeite zou hebben met vasthouden. Ben benieuwd hoe hij Ruth in de praktijk bevalt.
Lief borduurtje van Joke voor het goede doel. Er zijn zoveel mensen die een steuntje kunnen gebruiken.
Dagdag (en alvast een fijn weekend; ben er even uit) :-)

sylvia zei

wow, dat is wel heel groot! Houdt het wel lekker vast, want het is een heel gewicht al er een quiltdeel in zit?
liefs, Syl

marijna zei

Dat is nog eens een joekel van een ring zeg! Gezellige bee foto's weer.

Lida zei

Inderdaad een geweldige ring, maar jij hebt de jouwe ook al weer heel lang, misschien tijd voor een extra ring! LOL! Zag er weer gezellig uit, knuffel
Lida

Eulalia Isabel zei

Que es lo que haces, muy lindo, tan grande...

saludos

marga zei

Je hebt ringen en ringen en baas boven baas. Het gaat er maar om waar je zelf lekker mee werkt. Ik wist trouwens niet dat er ook nog van dit formaat quiltringen bestond.
Jullie hebben het gezellig gehad lees ik en daar gaat het om
Groeten
Marga

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat is Joke met een schattig borduurwerkje bezig. Zo te zien hadden jullie een heel gezellige Bee.
Groeten, Joke

Ineke Hulzebos zei

Wat een mooie grote "joekel"kun je lekker lang doorgaan. Mooi borduurtje!

Liefs, Ineke

mieke zei

Dat werkt wel heel handig, zo'n grote ring.
Succes met de siggy's.
grtjs Mieke

Vera zei

Nagyon szép munka! De a cica.... nagyon édes... Szép hétvégét!!!!

Ans zei

Wat een mooie werken weer!

Anoniem zei

We zijn het er met z,n allen over eens , De ovale ring van Ruth is MEGA en onze ochtend was MEGA gezellig. Een heel gezellig weekend buvie

hobbyshop fugeltsje zei

Dat is nog eens een quiltring zeg. Wauw
Dat was weer een geslaagde mini bee zo te zien en te lezen.
Gr. Miranda

petronella zei

Geweldig! En wat gezellig!

Margriet zei

Leuk om te zien hoe die grote quiltring om de quilt zit. Ik heb zelf ook zo'n grote maar vond het nog lastig om hem goed te gebruiken. Inspirerend om deze foto's te zien.