Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Nachtje Abdij

Zaterdag brachten we onze logeetjes terug naar hun ouders in Westerlo, België. Nu konden we eens zien hoe ze wonen en waar ze naar school gaan. Het is er bosrijk en we hebben heerlijk rondgewandeld. Voor het gigantische prachtige gemeentehuis staat dit beeld in een fontein.


Door het mooie weer had je bijna zin om er bij te gaan staan. Het was wel 24 gr.! We smulden van het heerlijke eten dat hun moeder had klaar gemaakt, hebben bijgepraat en ook met elkaar gezongen. En toen, om half 10 's avonds stonden we hier:


Omdat ze klein behuisd zijn was er in de Abdij vlakbij een kamer voor ons gereserveerd! Via de mobiel werd er naar binnen gebeld om te zeggen dat we gearriveerd waren. Dat was toch heel uniek! De broeder die ons ontving heeft ons 2 maal van de ingang naar onze slaapkamer laten lopen, zodat we de weg wisten. Je zou daar zó verdwalen. Wat een pracht en grootsheid. Een slaapkamer van 6x6 meter en 4 meter hoog. Eenvoudig, maar alles heel proper. En STIL!!
's Morgens een heerlijk ontbijt in de refter en toen hadden we gelegenheid om de Abdij eens wat beter te verkennen.




Je snapt dat het wel een hele speciale ervaring voor ons was.

Nog één fotootje. Dit kwamen we tegen toen we een fiets-tunneltje door moesten op weg naar een van de scholen van de kinderen. Ben het er helemaal mee eens.


Gister op de terugweg genoten van de natuur, de zon en de warmte.


25 opmerkingen:

baukje zei

Oh wat bijzonder . Ik heb eens in maastricht in de abdij geslapen, de naam is me even ontschoten, dat was ook zo fijn.

Saskia Smit zei

Mooie ervaring,Chris.

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat mooi en gezellig, speciaal weekeinde voor jullie.
Mooi verslag, dank je wel
Groetnis Annie

Chantal zei

Dan ben je hier redelijk in de buurt geweest . En heb je de quiltwinkel Salgarolla in Westerlo niet gaan bezoeken ? Hij is niet zo groot maar wel redelijk veel keus .
Jullie hadden wel een speciale slaapplaats
Groetjes

M Verheij zei

Chris,wat een mooi verhaal en wat zullen jullie genoten hebben dat jullie daar mochten slapen.
Wel een heel speciale plek,dat zal je niet vaak meer mee maken.

Floor zei

Wat een prachtige plek om te slapen lijkt me dat!
En dan die heerlijke stilte, waar vind je dat nog.
Fijn dat het zo'n leuk weekend was, met schitterend weer, waar volgens mij iedereen van genoten heeft, want overal waren mensen buiten. Wie wil er nou binnen zitten met dit weer?
Die fontein is prachtig! Wat een mooie beelden zijn dat, en dan dat water, kan me voorstellen als je het erg warm hebt dat je jaloers bent op die mooie dames die er in staan.

Ria van Kasteel zei

Wat een unieke kans zeker de stilte die vind je bijna nergens.
En wat een geweldige spreuk.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

marga zei

Het lijkt mij ook wel eens heerlijk om eens zo'n ervaring van stilte in zo'n groot gebouw mee te maken. Als ik dit allemaal zo lees is het een heel fijn weekend voor jullie geweest.
Geniet nog maar even na van al die indrukken samen met het prachtige weer van dit moment.
De temp. vandaag was hier weer boven de 21 graden in de zon.
geweldig.
Groeten
Marga

feltfree på Åsly zei

Wat bijzonder zeg. Heerlijk om hier deel aan e nemen lijkt me.

Miny zei

Wat een mooie abdij en dan mag je er ook nog een nachtje slapen.
Als ik zie hoe groot het is vind ik het nog knap dat je na 2 keer de weg weet in dat immense gebouw. Een bijzonder weekend met prachtig weer.

Groet Miny

Trudy zei

Wat een bijzondere ervaring was dat! Prachtige foto's ook!

Martine zei

Wat bijzonder Chris. Dat vergeet je nooit meer.

Lida zei

Een heel bijzonder weekend dus en met veel liefde en mooie dingen die allemaal gratis waren! Puur genieten! Knuffel
Lida

Dineke zei

Wat een mooi weekend was dat voor jullie

Cisca Heiden van der zei

Wat een heerlijk weekend, Chris! Wat bijzonder, logeren in een Abdij, wat een rust. Ik hebin de 80er jaren een kantklosweek op abdij Rolduc gehad, toen was daar nog het seminarie, dat was ook zo bijzonder. En wat een prachtige en vrolijke beelden, ik kan me voorstellen, dat jullie er wel bij wilden gaan staan, het was ook zo warm ineens. Ik hoop, dat de kinderen het ook leuk hebben gehad, maar dat zal best. En die spreuk is ook heel waar. Geniet nog maar lekker na!
Groetjes, Cisca

Anoniem zei

Heel bijzonder om in een Abdij te mogen slapen.. Het is een heel mooi gebouw..

Groetjes van Jantje

Aangenaam verpozen met Joke zei

Het lijkt me een bijzondere ervaring om in een abdij te mogen slapen. Die rust en de serene sfeer. Jullie hebben kunnen genieten van het bezoek en het mooie weer.
Groeten, Joke

Rya, Rotterdam zei

Hadden Chago en jij niet de neiging om "in te treden" in het klooster en daar voor altijd van de stilte te genieten en van de prachtige gebouwen?? Of bleef de buitenwereld nog te hard roepen??
Fijn dat het zo'n goed weekend is geweest. Daar was je wel weer aan toe, toch??
Groet, Rya

AnitaS zei

Wat een aparte slaapplaats hadden jullie. Echt genieten.

Our photos zei

Mooie foto's!!

Rian, zei

Ha Chris, daar ben ik weer eens even. (ik heb wel steeds gelezen hoor) En wat hebben jullie weer bijzondere dagen achter de rug. Prachtige foto's, voorname gevels, rustieke doorkijkjes... Wat zal je genoten hebben, van de kinders en van het bijzondere 'hotel'.
Liefs van mij

Marga (MarPie) zei

Wat mooi daar, wat zullen jullie genoten hebben en dan nog zulk mooi weer erbij.
Op naar de volgende keer.

Groetjes,
Marga♥

Johanna Zweden zei

Wat is het daar mooi en wat leuk dat je er even tussen uit bent geweest
Groetjes uit Zweden Joke

mieke zei

Dat was inderdaad een heel apart logeerpartijtje. Leuk.
grtjs Mieke

inge zei

en heb je ook een Tongerlo gedronken ?