Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ik doe mijn best!

Ik doe mijn best om mijn doel te bereiken: aan het eind van dit jaar 100 nieuwe siggy's er bij verzamelen. En dat lukt al aardig. Kijk, hier ligt een stapeltje waarmee ik een meter aan mijn Siggy-rol kan naaien.


De oogst sinds 1 januari, 30 stuks.


Soms krijg je er een met een hele leuke brief. Zoals deze uit Hongarije. Anna tekende op haar siggy een 300 jaar oud gebouw uit haar woonplaats Kondoros en vertelt daar wat geschiedenis bij. Het is nu een museum en het logo van Kondoros.



Vijf jaar lang kwam haar Quiltclub daar, maar nu hebben ze een andere plek gevonden. Via internet kwam ik al heel snel deze foto tegen. Leuk hè?


Hier komen nog 10 siggy's die ik nog niet heb laten zien.



Genoeg stimulans om er gezellig mee door te gaan.


20 opmerkingen:

Ans zei

Wat een leuke siggies weer!

Rya, Rotterdam zei

Die Siggy's vind ik toch zó leuk!! Ik heb je lange rol al bewonderd een paar weken (maanden??) geleden. Enig om die te verzamelen. Ik zou zeggen: "gaat zo voort, mijn dochter.....".
(Hou je wel genoeg ruimte over in je huis?)
Groet, Rya

feltfree på Åsly zei

Die 100 ga je vast en zeker halen. Wat heb je er weer een aantal mooien bij. Succes en fijne dag

Annie Kingma.Bonnema zei

Geweldig, ik snap het ergens niet.
Geregeld stuur ik een berichtje, komt weinig terug.
3 weken geleden 5 aanvragen verstuurd, een berichtje terug dat het niet ging wegens ziekte. En een die wilde ruilen, de mijne opgestuurd, nu 3 weken later nog niets ontvangen.
In het begin ging het vlotter, dit werkt niet mee, en ben ik zelf ook weer minder actief.
Jou siggy's zijn mooi. er zijn bij die ik ook al heb gekregen
Fijne dag Groetnis Annie

baukje zei

Wat een leuk idee is het toch, ik heb er ook al eens over gedacht maar het formaat vind ik een beetje een bezwaar. Ik doe sinds kort aan postcrossing en vraag daar een lapje bij, soms krijg ik alleen een kaart en dan weer met lapje. Ik denk dat het een logcabin wordt. Nog even sparen. Ik bene en beetje afwezig want ben in Ned , morgen weer naar huis .heerlijk......

marga zei

Ha Ha dus de postbode is in Jan. elke dag bij jou geweest met een envelop met zo'n mooie siggy.
Dus als ik het goed begrijp ga jij een deze dagen weer aan de rol.
veel plezier ermee.
Groeten
Marga

FLR zei

O, dat gaat lukken, die 100!!! Vind het idee van de rol wel zo leuk, enig!
Zag op één van je vorige logjes de vlinder, wat mooi! Dat is toch genieten als dat zomaar in je schoot valt?
vrolijke groet!
Francisca

Tineke zei

Wat leuk zo'n siggy met een verhaal. Ook de andere zijn weer mooi. Die 100 ga je vast en zeker halen.
Groetjes Tineke

katrien zei

Wat een mooie siggies.
En soms met leuke verhalen erbij.

Anoniem zei

Leuk deze siggy's en vooral die uit Hongarije.
Heb je siggy's die hetzelfde 'plaatje' hebben?
De 100 komen er met gemak hoor.
groetjes,Truus uit Drenthe

Saskia Smit zei

Hebben wij eigenlijk al geruild?

Floor zei

Al 30 siggi's gehad dit jaar? Dan ga je vast wel de honderd halen als je in dit tempo doorgaat.
Maar ik dacht dat je dan zelf ook een siggi moest terugsturen.
Dat zou dan betekenen dat je er ook al 30 gemaakt en opgestuurd heb.
Dat is heel hard werken hoor.
Maak je dan gewoon steeds dezelfde (zien ze toch niet van elkaar), of bedenk je steeds wat anders?

Ineke Hulzebos zei

Prachtige siggie's!

Hennie zei

Prachtige siggies heb je ontvangen Chris ! ! !

Groetjes Hennie.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Leuke siggies heb je ontvangen en voor mij leuk om twee bekende namen te ontdekken.
Groeten, Joke

Cisca Heiden van der zei

Als dat zo doorgaat worden het er wel meer dan 100. Wat een leuke zijn er weer bij, en wat leuk, zo'n heel verhaal erbij. En ook leuk, dat je het gebouw hebt opgezocht.
Groetjes, Cisca

Marianne zei

Mooie siggies heb je weer gekregen. De siggies met een verhaal vind ik wel heel bijzonder.
Lieve groet, Marianne K.

Our photos zei

Leuk zijn de siggies!
Groetjes, Sonnja

sylvia zei

wat zitten er mooie bij!!!!
liefs, Syl

petronella zei

Mooie siggy's! Ik ben niet zo actief dus gaat het niet zo snel! Schrijf jij de nieuwe deelnemers aan? Moet ik misschien ook eens gaan doen! Maar verveel me nooit en wil ook zo graag dingen afmaken! Fijn weekend!