Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Even als van ouds

Vandaag waren Corrie en Marijke de hele dag bij mij op bezoek. Dat was lang geleden! Jaren terug hadden we een kleine Bee. Dankzij Marijke zijn Corrie en ik aan het quilten begonnen. Dus de mondjes gingen open (en bijna niet meer dicht ;-)) !), ook de tassen gingen open om elkaar de laatste werkjes te laten zien.

Uit Corrie's tas kwam het patroon en een foto van de Liberty quilt te voor-schijn. Dat was ik toch helemaal ver-geten. Ik heb indertijd dat patroon voor haar uitgewerkt. De buurvrouw van Corrie, die zij had aangestoken met het quiltvirus (hoe besmettelijk is het toch!) wilde graag samen met haar een quilt maken voor een vriendin. Buurvrouw had een mooie batik, die ze van die vriendin kreeg, klaar liggen, wat stof er bij gekocht en kijk eens naar dit resultaat!


Wat komt dat patroon mooi tot zijn recht! (het is een foto van een foto)


Als je dat patroon op de tekening ziet, dan zou je toch nooit zo'n resultaat bedenken. Ik vind hem echt prachtig!!

's Middags even achter de eettafel gekropen. Corrie rechts,


Marijke links, maar wat is zij nou aan het doen?! Zij gebruikt nooit een ring bij het doorpitten van een quilt. "Het is meer rijgen dan quilten", vond ze. Daarom wil ze het toch eens leren. En dan is deze manier heel erg handig:


Een manier die ik van HAAR leerde. Zo zie je wat er aan de onderkant van de quilt gebeurt.

Dat was een heerlijke, gezellige en stimulerende dag. Dank jullie wel Corrie en Marijke!


18 opmerkingen:

Ineke Hulzebos zei

Wat een leuke bijeenkomst!!! Altijd gezellig hé Chris! En om zo met een quilt te leren, dat is wel heel erg leerzaam!

Liefs, Ineke

marga zei

Dus jullie hebben weer even lekker bijgekletst. Gisteren schreef je ook al zo'n leuk blogje over Ljoedmila.
Zo fijn om daar met zoveel warmte aan terug te denken.
Groeten
Marga

Hennie zei

Gezellig Chris om zo even weer bij te kletsen en elkaars werk te bekijken.

Groetjes Hennie.

Hermie zei

Heerlijk om zo weer een fijne ontmoeting te hebben, wat een mooi patroon in die quilt. Zo heb ik ook ooit het quilten geleerd en heb er nog steeds een ring liggen met plastic er in voor als iemand het wil leren, erg handig

Anoniem zei

Wat een handig idee om zo te leren quilten!
Wat een prachtige quilt is dit en zo zie je maar wat de stofkeuze met een patroon kan doen.
goed en zonnig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

quiltlodge gerda zei

Oooh, wat een prachtige quilt is dat zeg. Subliem gekozen stoffen.
Ik heb dat quilten op plastic vaker gezien; misschien moet ik het ook maar eens zo gaan oefenen ;)
Groetjes

feltfree på Åsly zei

Wat handig om het zo op plastic te oefenen.
Het quilt is prachtig. :-)

Floor zei

Toen ik nog maar pas quilts maakte heb ik het ook gehoord van iemand die dat met plastic deed. Je ziet dan eindelijk wat de andere hand moet doen. Dus heb ik daar flink mee geoefend.
Ik doe het dan wel met een aunt Becky. Lijkt me niet echt makkelijk met een tweede vingerhoed, maar blijkbaar bevalt het haar goed.
Mooi die quilt, hele mooie stoffen zo bij elkaar.

Eulalia Isabel zei

mooi werk, mooie vrienden, dank u voor het bezoeken van me.

mieke zei

Zo leren quilten heb ik nog nooit gehoord of gezien.

Een heel apart patroon van de quilt.

grtjs Mieke

Martine zei

Wat bijzonder om zo quilten te leren. Zou misschien ook wel nuttig voor mij zijn.

Ans zei

Heerlijk toch, zo'n dag met elkaar. Mooie werken weer!

Willy zei

Een bijzondere quilt Chris. Prachtige kleurencombinatie en stof. Fijn om zo weer samen te quilten en te kletsen.

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend quilt is dat geworden
en wat een heerlijk dagje hebben jullie gehad
Fijn weekeinden en succes met het ophangen
Groetjes Joke

Rya, Rotterdam zei

Dit soort bijeenkomsten met oude vriendinnen van lang geleden zijn altijd een feestje van herinneringen ophalen, nieuwe belevenissen vertellen en van heel veel liefde.
Heerlijk, hè Chris! Groet, Rya

inge zei

heerlijk zo'n dagje!

baukje zei

Prachtige quilt is het geworden.

Rini zei

Zulke dagen doen een mens goed hè? Hou ze in ere ! R.