Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Op reis!

Ze gaat op reis! Nee, niet ik, zíj, maar ik zou best mee willen, want ze gaat naar Spanje, naar Sitges. En dit  is ze:


Mijn Russich Pannenkoek-quiltje. Vandaag vertrekt ze, alleen, richting Vlaardingen. Maar daarna reist ze samen met 24 'quiltvriendinnetjes' verder. Hoe dat zo komt??

In het Quiltnieuws van december stond er al een heel klein stukje over. Het Quiltersgilde is door het Spaanse Quilters-gilde uitgenodigd om ongeveer 25 quilts in te sturen voor de tentoonstelling van de EQA in Sitges.



Eind oktober vorig jaar kreeg ik al een mailtje of ik het goed vond dat mijn quiltje ook ingestuurd zou worden (er zijn een aantal quilts die op de ATT hingen, uitgekozen). Natuurlijk vond ik dat leuk! Maar ik zal ook weer héél blij zijn als ze ongeschonden terug is.

Dit was dan een van de spannende dingen waar ik mee bezig ben. Er komt nóg eentje, maar pas over een maandje.

40 opmerkingen:

Rian, zei

Oh Chris, wat leuk!! Het is dan ook wel een echte blikvanger, hè... en ik kan me heel goed voorstellen dat opgelucht bent als ze weer heelhuids thuis is.
Dit is een dik compliment voor je ontwerptalent. :)
Liefs,
Rian

Sis Voorn zei

Meer als verdient dat hij uitgezonden word !!!! ;)

Noa Tonnis zei

Wat een eer dat je quilt mee mag en hopen dat ze een goede reis terug naar huis heeft

Martine zei

Leuk. Het is ook een heel mooie en aparte quilt.

Annelie zei

wat ontzettend leuk, maar ook heel spannend;)

Groet Annelie

foekie's fashion zei

Wat is ie toch mooi he. Wel spannend dat hij in Spanje mag hangen.
Groetjes van JOke

Yvonne zei

Wat leuk dat je quiltje op reis mag. Krijg je nu niet de neiging om ook een retourtje Sitges te boeken om te gaan kijken hoe je quilt daar straks hangt?

Willy zei

Ze ziet er al zo zonnig uit en nu mag ze ook nog naar Spanje, SUPER!

Lida zei

Wat gaaf! Nu deze is ook zo mooi en origineel die verdient het dan ook dubbel en dwars! Fijne dag, knuffel
Lida

Rya, Rotterdam zei

Naar mijn nederige opinie verdien je het dat je "Pannenkoek" wordt uitgezonden, en niet zo'n klein beetje. Hij is prachtig en zal heel wat bekijks trekken daar in het warme (??) Spanje.
Go for it, girl !!! Groet, Rya

Cisca Heiden van der zei

Wat spannend! En wat zal hij daar mooi hangen en bewondering oogsten. Jammer, dat je niet mee kan.
Groetjes, Cisca

M Verheij zei

Chris,wat spannend en een eer dat de quilt naar Spanje gaat.

mery,s maaksels zei

wat leuk zeg ,het is een pronk van een quilt mag je trots op zijn

Mieke van Minnen-Kanis zei

De quilt verdiend dat ook, hij is zo mooi. Dan is het toch wel heel erg leuk, wanneer er veel mensen van kunnen genieten. Al kan ik me goed voorstellen dat je het ok wel spannend vind dat hij zo ver weg is. Maar ja dat krijg je wanneer je zo iets moois maakt. De pannenkoek is voor mij ook echt een wim , maar heb nog geen workshop kunnen ontdekken.

Johanna Zweden zei

O wat spannend , veel succes groetjes uit Zweden

marga zei

Geweldig Chris. Ik kan mij voorstellen dat je het quiltje niet graag uit handen geeft want het is toch een beetje je kindje. Maar vertrouw erop dat ze weer heelhuids terugkomt.
Groeten
Marga

Floor zei

Gefeliciteerd dat jouw leuke quilt is uitgekozen om op reis te gaan!
Ik vind de kleuren ook wel passen in Spanje, zullen ze best mooi vinden.
Het is een hele eer natuurlijk om uitgekozen te worden uit zoveel quilts.
Best wel eng hoor zo'n eind van huis, kan me voorstellen dat je ook weer blij bent als ze weer thuis is.
Over een maand weer eentje????
Gaat er dan weer een quilt op reis? Of is het iets anders spannends? Nieuwsgierig!

Annie Kingma.Bonnema zei

Het is en prachtig quilt, en verdient alle eer en roem van de wereld.
Snap best dat het spannend is, en je blij zal zijn als het quilt weer veilig in jou huis is.
Groetnis Annie

Ineke Hulzebos zei

Heel goed, gefeliciteerd!!! Het is een prachtige quilt, natuurlijk wordt het dan uitgekozen! Spannend!

Liefs, Ineke

Saskia Smit zei

Wat gaaf! Het is ook een heel mooi werkstuk. Dat weten onze Spaanse medestofverknippers vast te waarderen.

petronella zei

Zeker spannend! Maar een hele eer! Je blauwe zee is ook zo prachtig! En leuk met die blauwe ballen erop, zijn het kerstballen?

Anoniem zei

Wauw, nu heb ik straks een beroemde buuv ! Wat een geweldig nieuws .

mieke zei

Heel leuk, gefeliciteerd.
Ga je zelf ook daar kijken ?
grtjs Mieke

baukje zei

Kon je maar even om een hoekje gluren en al die oh 's en ah's in het Spaans te horen....

Tineke zei

Oh, wat spannend. Gefeliciteerd.
Groetjes Tineke

MarianneD zei

Wat leuk Chris! Is er iemand die wat foto's voor je maakt als je pannenkoekquiltje daar hangt? Of ga je hem zelf opzoeken?

Marianne zei

Wat een eer Chris. Zou je er niet even achter willen kruipen als de quilt er hangt. Benieuwd naar de ooh's en aah's? Spannend.
Lieve groet, Marianne K.

inge zei

spannend!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Heel erg leuk en spannend dat de quilt in Spanje mag hangen. Zo zie je maar dat bijzonder werk toch gewaardeerd wordt. Je maakt ons wel gelijk nieuwsgierig naar je volgende spannende evenement.
Groeten, Joke

feltfree på Åsly zei

Wat leuk zeg. Gefeliciteerd. Spannend om je werk zo'n lange reis te laten maken

katrien zei

Wat leuk voor je.Ook wel spannend.En ja dan altijd weer fijn als ie terug komt hé.
'Tis dan ook een prachtige quilt.

hobbyshop fugeltsje zei

Wat ontzettend leuk dat de quilt van jou ook naar Spanje gaat. Die van mij gaat er ook heen en ik vind het super spannend. Mijn mooie quilt zo alleen met de post naar Vlaardingen om dan samen met nog meer richting Spanje te gaan.
Ik hoop dat ze allemaal goed aankomen.
Gr. Miranda

Dineke zei

Wat leuk en spannend dat je quilt op reis gaat.

Ans zei

Wat leuk Chris, dat je quilt daar mag hangen. Daar mag je van mij trots op zijn!

marijna zei

Je gaat dus nu internationaal! Leuk voor je. maar ook eng he om hem zover weg te sturen.

Lilian Pilar zei

FELICITACIONES Chris!!!!!
Un Gran Abrazo!!!
y tendré el privilegio de ver tan bello trabajo, la alegría me embarga y emociona, una bella obra de arte será expuesta en Sitges y yo tendré la oportunidad de verlo que emoción, nuevamente mis mayores Felicitaciones!!!!
Sacaré fotos desde todos los angulos..
XoXo

Chris zei

Muchas gracias y Un Gran Abrazo!!

Ria van Kasteel zei

Wat ontzettend leuk voor je Chris, maar een waar woord dat ze weer ongeschonden bij je terug komt.

Liefs en een knuffel van Ria ;-))

Marga (MarPie) zei

Oh wat spannend, kan me voorstellen dat je het ook met eigen ogen aan zou willen schouwen. Hopelijk stuurt iemand je een foto toe.
Inderdaad weer heel blij als ze terug is.

Groetjes,
Marga♥

sylvia zei

Wat een eer, Chris, maar helemaal terecht en verdiend!
Tis zo'n mooie quilt!!
liefs, Syl
ps ja, ik probeer wat in te halen op de blogs.....;)