Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kan weer verder

Ik kan weer verder met het haakwerk, want gister was het de wekelijkse CALdownloaddag. Er staat dus een documentje in mijn Crochet Along mapje bij. Op het dienblad met haakwerk staat er trouwens ook iets bij.


Wat ziet dat er gezellig uit hè?! Ik heb iets gekocht voor in het buikje van deze kleine matrosjka.


Handig om het aantal steken in de gaten te houden.
Ik zou de deken-in -wording trouwens nu wel als sjaal kunnen gebruiken.


En ik kon het niet laten! Ik moest deze week even naar de stad, liep langs de wolwinkel en móest gewoon even naar binnen. Tja, en dan gebeurt er dit:


Een paar bolletjes katoen voor aanvulling van mijn katoenen CAL. De restjes zijn bijna op en ik vind het veel te leuk om ook met deze door te gaan

Iedereen weer een heel fijn weekend toegewenst!

21 opmerkingen:

Rennie zei

Wat glanzen die bolletjes prachtig.

Anoniem zei

Heerlijk om zo bezig te zijn.
Hier worden de borduurrandjes weer over genomen en na het tuinwerk weer op de lap geborduurd.
Veel haakplezier met je mooie bolletjes.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Cisca Heiden van der zei


Ik kan me voorstellen, dat je het niet kon laten nieuwe bolletjes te kopen, ze glanzen je tegemoet. Wat zal dat een mooie deken worden! Ik dacht even dat het een baan in je shirt was, het past er zo mooi bij. Haak ze en ook voor jou een prettig weekend!
Groetjes, Cisca

Annie Kingma.Bonnema zei

Dit is een mooi soort katoen wat je hebt gekocht.
Handig de clipjes, doe het nog met veiligheidsspeld
Fijne dag
Groetnis Annie

petronella zei

Wat mooi, krijg er haast zin in! Maar moet eerst dingen afmaken van mezelf en dan willen de kleinzonen nog quilts. Maar gelukkig duurt het jaar nog lang!

Floor zei

Mooie katoentjes heb je gekocht, en ze glanzen zo mooi.
Als sjaal is het ook heel leuk! Misschien later nog als extraatje maken, als de katoen nog niet op is.
Voorlopig kan je weer lekker vooruit.

creatievelingelly zei

Je deken wordt mooi. Handig poppetje voor de haakjes

Rian, zei

Leuk Chris, allebei anders en allebei mooi.
Groot gelijk dat je aan de restjesdeken verder gaat. Die bolletjes lachen je tegen. Passen goed bij de restjes, trouwens.
Liefs van mij en een fijn weekend.

AnitaS zei

Het wordt wel erg met ons he. Eerst de lapjeswinkel niet voorbij kunnen lopen, nu de wolwinkels en borduurwinkels. Waar moet dat heen.

Willy zei

Leuke matrouschka en zo mooi kleurig, evenals je haakwerk en nieuwe bolletjes. Een feestje om daar mee te haken. Fijn weekend,

Ineke Hulzebos zei

Wat leuk toch, die CAL? Mooie bolletjes heb je gekocht!

Liefs, Ineke

Ria van Kasteel zei

Heerlijk hè al die gezellige randjes, en wat een prachtge bolletjes heb je gekocht.

Lieve groeten en eek knuffel van Ria ;0))

Rya, Rotterdam zei


Mooie bolletjes, inderdaad....en die arme Chago weer een paar dagen ontbijt zonder wit of bruin bolletje?? Hoe kun je!!!
Veel plezier ermee, meisje.
Groet, Rya

baukje zei

Wat wordt het mooi.en zulke leuke kleuren. Gelukkig zijn hier niet veel wolwinkels....... En dat popperje heb ik ook, volgens mij ooit gekocht bij de Xenos. Daar ga ik altijd even snuffelen als ik in ned ben, net als bij de Hema.... Fijne zondag , hier is het stralend met voorjaarstemperaturen. Ik ga zo eerst de was ophangen en dan de tuin in, die schreeuwt om aandacht.

feltfree på Åsly zei

Mooie kleurtjes heb je zo bij elkaar. Als sjaal is hij ook erg mooi. Wat heb je een leuke bestemming voor je poppetje.
fijne zondag

Ans zei

mooie kleurtjes! Heerlijk toch, dat je zulke leuke inkopen kan doen.

Marga (MarPie) zei

verslaafd zijn we er aan, maar het is dan ook heel leuk om te doen.
Jij mag ook nog wat draadjes weg werken. [heb ik net gedaan] Jou deken word weer echt als jouw, heel vrolijk en fleurig qua kleurtjes.

Groetjes,
Marga♥

chevremont zei

een mooie sjaal! wat leuk om overal die vorderingen te zien in al die leuke kleuren!

foekie's fashion zei

Wat een heerlijke kleurtjes heb je erbij en je randen schieten al lekker op, wordt mooi!

Johanna Zweden zei

mooi geworden je sjaal staat je goed lekkere frisse kleuren

Je randjes worden mooi


Fijne handwerkweek vanuit Zweden groetjes Joke

Marjolein zei

Wat wordt de deken mooi!
En die bolletjes uit de stad, tja die kun je natuurlijk niet laten liggen ;-)

Fijne dag

Groetjes Marjolein