Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Het Wiel

Kreeg ik ineens een grote weekendtas van dezelfde Gerda als van de lappen en lag mijn tafel vol met bolletjes! Wol, katoen, acryl, noem maar op. Ik heb heel wat apart gelegd voor 2 vriendinnen en voor mijzelf de bolletjes katoen gekozen.
Oh wat is het lang geleden dat ik iets met haak/breikatoen gedaan heb! Wel iets van 63 jaar!! Toen moest ik in de 3e van de Lagere School babysokjes breien van katoen, knalrood. Brrrrr!!!!! De draad ging steeds in de knoop tot irritatie van de juf. Ik kon er niks van en ik vond het verschrikkelijk! Dus mocht Chrisje er mee stoppen en de meisjes van de klas die ijverig aan het breien waren, voorlezen! Dat was beter. Ik heb er trouwens al eens iets op mijn oude Weblog over verteld.
Waarom ik dan nu die katoen uitzocht? Wel, in de 1e plaats is de kwaliteit natuurlijk heel anders dan vroeger. Maar ik wilde ook wat uitproberen. Ik doe mee met de Crochet Along en had inmiddels het Catherine Wheel al gemaakt. Mmmmm, niet zo'n heel erg mooi wiel. Toen zag ik bij HAAR dat zij er iets op gevonden had om dat wiel veel ronder te krijgen. Dus heb ik een soort proeflapje gemaakt met die katoen. En kijk eens naar het verschil!



Is wel duidelijk te zien hè? De bovenste, van acryl, wordt de echte deken (ga het niet over doen hoor), de onderste is dus de proeflap. maar ik vind het zó leuk, dat ik die ook helemaal ga maken. Moet er dan nog wel wat bolletjes bij zoeken, want het zijn echt allemaal restjes. De proeflap wordt maar 42 cm breed, dus meer een sjaalmodel.

Vandaag zijn Ruth, Joke en ik (van de Mini-bee) bezig met het sandwichen van de top van Ruth. We zijn dus onder de pannen!


17 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Je hebt echt het wiel (uit-)... uhh..her-vonden, Chris!!
Heel erg mooi! :)
Groetjes,, Ria.

Rian zei

Dat is inderdaad een mooier wiel dan het originele patroontje, Chris. Ik zal dat eens rap aan mijn meiden doorgeven. Die haken allebei mee, en hebben ook zo'n 'pacman' wheel.
Mooie kleuren heb je weer gebruikt.
Liefs en een gezellige dag.

Johanna Zweden zei

hoop dat ik snel mijn wol krijg want mijn handen beginnen te kriebelen
Wat word het mooi Chris
Fijne handwerk week groetjes Joke

marga zei

Zo zie je maar weer nooit de moed verliezen. Eens komt het goed. Het haakwerk is echt leuk ik vraag mij alleen af komt dat door de verschillende soorten garen of aan het handwerken. Ik heb n.l deze keer een adventsrol gemaakt met garen van acryl en katoen maar de rol van vorig jaar gemaakt van puur katoen vind ik toch mooier als ik naar het breiwerk kijk.
Ik wens je veel plezier met het dubbelen gezellig hoor om dat zo samen te doen.
Groeten vanuit een zonnig Twente.
Marga

AnitaS zei

Wat mooi dat ronde wiel, ik ga gauw kijken. Ik wil ook nog een kleine deken haken voor mijn pop. De jouwe wordt heel mooi.

Yvonne zei

Wat leuk dat je door een gift na meer dan 60 jaar toch weer aan de slag bent gegaan met brei katoen, ziet er leuk uit!

Anoniem zei

Och arme Chrisje,moest je voorlezen! Al lijkt me dat prettiger,dan het geknoei met de katoen! Zelf moest ik doorgaan met breien van de blauwe sokken-ik kon al breien,maar wel links en nu MOEST het rechts,en ja,dat werd niets-de ene sok groter dan de andere.
Je proeflap ziet er geweldig uit-dus straks zo'n sjaal om je hals?
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Willy zei

Je hebt de smaak te pakken Chris. Het wordt erg mooi, proeflap ook.

feltfree på Åsly zei

Wat leuk. Grappig om het verschil te zien. Leuk dat je zo via, via op een betere oplossing komt.

Floor zei

Nu al twee dekens maken? Daar ben je dan wel de hele zomer mee bezig. Heb je voor de volgende winter twee warme dekens klaar.
Arme jij, mocht nog niet eens verder met je babysokjes.
Misschien ook wel beter, want het werd vast niet mooi.
Maar haken is misschien makkelijker.
De top is nu vast helemaal gedubbeld, kan er lekker gequilt worden.

Lida zei

Ik weet niet meer wat ik moest breien, maar de putten in mijn vingers, de zweethanden en de vieze natte en ook vuil geworden katoen herinner ik mij nog al te goed!
Ziet er nu stukken beter uit! Fijn zo'n tas vol! Knuffel
Lida

sylvia zei

Nou, Chris die eens Chrisje was, nu hoef je echt niet te stoppen, hoor, top gemaakt!!!

Ineke Hulzebos zei

Kan mij niet voorstellen dat je niet goed in breien was. Je Catharine wheel ziet er prachtig uit!

Liefs, Ineke

Martine zei

Leuk he dat haken. De verleiding is hier ook heel groot.

Ans zei

Leuk hoor, die twee verschillen te zien. Ik heb ook een proeflap, omdat ik met verschillende garens werk, en meer achteruit dan vooruit aan het haken was, heb ik voor een proeflap gekozen. Dan kan ik eerst kijken hoe het gaat met het garen wat ik heb uitgekozen. Ik hoop dat ik dan niet meer zo vaak moet achteruit haken.

Gonny zei

Ook een leuk idee om er een sjaal van te haken. Op zolder gaan kijken voor restjes!!!

mieke zei

Leuk, als je zo'n tas cado krijgt.
En ja, het wiel ziet er veel beter uit.
Succes, met al die mooie bollen en bolletjes.
grtjs Mieke