Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Quiltjes om onder te dromen


Kijk eens wat een heerlijke stapel quiltjes er bij mij op het stoeltje ligt. Quiltjes om onder te dromen, oftewel 'Droomquiltjes' voor de gelijknamige Stichting van Jopie. Vandaag gaan ze naar HAAR en zij zorgt dat ze bij Jopie komen.


Ik heb ze niet zelf gemaakt hoor. Dat doet Elly, een pittige dame van 80 die vlak bij mij woont. Ik zorg alleen voor het transport. Ze maakt minstens 12 quiltjes per jaar voor 2 Stichtingen.
Vandaag ga ik voor een weekend naar mijn zus en kan ze onderweg afgeven. Het wordt niet echt een bezoek met pleziertjes. Er is veel zorg in het gezin van mijn zus, daarom is het fijn om tijd voor elkaar te hebben. Liefhebben en bemoedigen!

20 opmerkingen:

Ans zei

Wat een mooie productie voor een mooi doel. Sterkte voor het weekend, goed dat je dit doet!

Jeanneke zei

Je bent een lieve zus, Chris.
Een goed weekend gewenst.
Lieve groetjes,

Jeanneke.

KijkDaarIs zei

Wat een prachtige stapel !!
en wat zal je zus blij zijn dat je komt...je bent een lieverd !!!

Trudy zei

Mooie oogst! Daar worden vast weer veel kindjes blij van! Sterkte met je familie bezoek <3

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat goed en wat veel werk verzet Elly voor het goede doel. Goede reis naar je zus. Fijn dat je haar en haar gezin kan steunen. Sterkte voor jullie allemaal.
Groeten, joke

Rennie zei

Respect en wat een stapel!

Cisca zei

Fijn dat je er weer zoveel weg kunt brengen! Veel sterkte dit weekend, fijn dat je dit voor ze kunt doen.
Groetjes, Cisca

AnitaS zei

Wat een lieve en flinke buurvrouw. Sterkte voor het gezin van je zus.

Anoniem zei

even via de laptop van Marjolein: veel sterkte bij alle zorgen, Chris!
En chapeau voor de dame die zoveel quiltjes maakt voor het goede doel!
liefs, Syl

Miny zei

Wat een productie, 1 per maand, wat mooi dat je op leeftijd nog zo heerlijk actief bent.
Sterkte komend weekend.

Groet Miny

petronella zei

Hele mooie quiltjes! En veel sterkte bij je zus!

Floor zei

Wat een pittige 80 jarige, dat ze dat nog allemaal kan!
Lekkere vrolijke kleurtjes zijn dat, leuk voor kinderen.
Fijn dat je je zus tot steun kan zijn in deze moeilijke tijd.
Maar hopelijk is er ook nog wat gezellig zussencontact.

Yvonne zei

Wat een lief gebaar die quiltjes en ook jouw ondersteuning aan je zus. Allen sterkte gewenst.

Ineke Hulzebos zei

Mooi doel!

Antje uit Urk zei

Ja, altijd leuk om zo'n fleurige stapel quiltjes te zien. En als ze dan ook nog door een 80-er zijn gemaakt.
...petje af hoor!
Ik hoop dat je een goed weekend hebt ondanks de zorgen!
Wat fijn toch zussen onder elkaar, in voor en tegenspoed, ik zal aan jullie denken als ik mijn handen vouw.
lieve groet,

Marga (MarPie) zei

Knap van deze lieve dame.
Je bent al bij je zus, geniet er lekker van ondanks alle zorgen.

Groetjes,
Marga♥

Johanna Zweden zei

Daar zullen weer veel kindjes blij mee zijn
Geniet van je bezoekjes
Fijn weekeinden groetjes Joke

jolie zei

Wat een productie van deze jonge dame.
Jammer dat er zorgen zijn bij je zus ... hoop dat je haar kunt steunen. Misschien "gewoon" al door er voor haar te zijn.

Willy zei

Een prachtige stapel quilts heeft de mevrouw gemaakt.
Fijn Chris dat je je zus nu tot steun kunt zijn.
Lieve groet,

Marianne zei

Een pittig dametje als je nog zoveel droomquiltjes fabriceert. Een mooie oogst Chris. Hoop dat je het weekend bij je zus de zon een beetje kunt laten schijnen. Lieve groet, Marianne K.