Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Nog even inhaken . . . . .

..... op het vorige logje. Tijdens al het gehaak van vrolijke randjes schoot het me ineens weer te binnen. Dat vest! Ook met vrolijke kleuren en randen. Jaren geleden gemaakt. En ik wist dat ik er een foto van had en waar ik die zou kunnen vinden. En ja hoor, hier is hij:


Juni 1978! Bezig met het klaar maken van vlees voor een barbecue aan het eind van een heerlijke week.
Met 5 dames zwierven we dagenlang rond door een prachtig stuk Drenthe. Te paard!! Vier van ons op een IJslandse pony. Een stevig gedrongen paardje met vlossige manen. Naast de normale 3 gangen van een paard, kent de IJslander ook de telgang (als een giraf) of de tölt. Vooral dat laatste is een enig gevoel en gehoor. We reden over zandvlakten en door bossen.



Verzorgden onze paarden en gebruikten de opengeslagen achterklep van de paardentrailer (waarin onze tenten en bagage van slaapplaats naar slaapplaats werden vervoerd) als keuken en tafel.


En natuurlijk moest er ook af en toe geshowd worden, een kiekje voor het thuisfront.


Dat was nog eens wat anders dan haken! Heerlijke herinnering.


19 opmerkingen:

Anoniem zei


Chris, wat ontzettend leuk dat jullie dat gedaan hebben. Leuke foto's... en wat een enig vest. Had je dat toen ook al zelf gebreid?? Of was je nog niet zover??
Ik schreef het al eerder (en bedoelde het anders) maar zeg het nog eens:
Chris, je bent een mooi mens!".
Groet, Rya, Rotterdam

sylvia zei

wat een leuke herinneringen die je af en toe met ons deelt!
Helemaal goed! En dat vest, geweldig!!! Ik breide ze zelf altijd, ook voor DD.

Lida zei

Wat een gave herinnering en wat een geweldig vest! Zou je nu nog niet misstaan! Knuffel
Lida

Gonny zei

Een mooi, fleurig vest en heerlijke herinneringen. Wat anders dan met de huifkar met fjordenpaard door Drenten. (hebben wij gedaan, was ook heerlijk!!!)

petronella zei

Wat een mooie herinneringen, en idd een prachtig vest, weer helemaal in de mode! Ook toen al een gezellig tafelkleedje bij het picknicken! Fijne week!

Anoniem zei

Wat geweldig dat vest en je paardrijtocht door Drenthe!
Jammer dat de paarden hier niet meer staan,maar hier dichtbij kun je ook nog paarden huren voor tochtjes.Doe het nog eens over,want Drenthe is nog steeds mooi--ook op de fiets!
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Wat een heerlijk avontuur lijkt me dat lang geleden in Drenthe.
Wat een mooie jonge blom was je toen haha! Prachtig vest ook, zou je nu ook zo kunnen dragen.
Lijkt me leuk om nog eens te doen zo te paard met een stel gezellige dames.
Misschien dan wel een quiltwerkje mee voor in de huifkar.
Leuk dat je die foto's even aan ons laat zien. Voel me zelf nu ook opeens weer jong :-)

marga zei

Wat leuk dat je ons laat meegenieten. Prachtige plaatjes van vroeger. Terug kijken met plezier mooier kan toch niet.
Groeten
Marga

AnitaS zei

Wat een leuke trip is dat geweest. En wat een mooi vest, zou je zo weer kunnen dragen.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een mooie vakantie was dat. Het vest is prachtig kleurig en het is al eerder gezegd: Je zou het nu nog kunnen dragen. Een poosje geleden liet je ook al eens zo'n kleurige poncho zien.
Groeten, Joke

Anoniem zei

Hiya Chris van Bonanza tot Gunderveen..,, Je krijgt er wel een cowboy gevoel van volgens mij. Heel leuk dat we dit met je mogen delen. Te paard kom je op plekken waar je anders niet kunt komen en de ruiterpaden worden in Drenthe (nog) wel goed verzorgd. De omgeving van Odoorn is ook heel mooi. Op de camping De Vlintenholt kun je ook overnachten als je een paard bij je hebt. Vraag me niet wat het kost, ik weet het echt niet. Oja en in juni begint in dezelfde omgeving bij theehuis De Poolshoogte weer Bleugrass-muziek.. (mocht je er een liefhebber van zijn..) Muzikanten uit Canada en Amerika hebben er al gespeeld... ik ken hun programma nog niet, kijk eens op de site van Stichting Boet'n deure.. (maar hoeft niet perse. )

Veel groetjes van Jantje.

Ineke Hulzebos zei

Geweldig mooi vrolijk vest!!! Heel mooi!!! En die foto's van op paard. Geweldig. Ook ik heb veel paard gereden!Wij hadden thuis 5 paarden, vaak gingen ze voor een wagentje, maar soms moesten we ook zo op paard naar school(let wel, in Brazilië. Toen ik hier weer terug kwam, ging ik wel eens met een collega (ze had er 4) paardrijden hier op de Veluwe.

Liefs, Ineke

Yvonne zei

Wat zal dat een heerlijke vakantie zijn geweest!Dat vest is prachtig!

baukje zei

Wat een geweldige foto's en wat een mooi vest...........

quiltlodge gerda zei

Prachtig vest van een prachtig meisje tijdens een prachtige vakantie. Wat leuk joh!

Anoniem zei

Wauw, wat heb ik een knappe moeder!
Ik heb het altijd gezegd, maar nu hoef ik het niet meer te bewijzen...

Dochter

Ans zei

Leuke herinneringen, ik heb hetzelfde vest gehad, helaas heb ik daar geen kleurenfoto van. Leuk om te zien!

marijna zei

Enig die foto's! Dat vest is echt van die tijd he! Maar.... wel randjes!

Lupineke zei

Zit echt even te genieten van jouw logje-van-toen! Wat een mooie foto's :) Onze kinderen hebben ook op IJslanders gereden, een waar feestje elke week! Leuk!!