Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Het is goed geweest!

Het was goed! Het weekend bij mijn zus en zwager. Ik ben zo blij dat ik er geweest ben en ook dankbaar dat ik nog steeds zonder moeite hele einden kan rijden. Op de slaapkamer boven onder het rieten dak is het wél héél koud. Daarom kreeg ik een extra 'deken' op mijn bed:


De sprei die ik jaren geleden voor hen maakte. Was leuk om daar een keer onder te slapen.
Gisterochtend werd ik wakker met een prachtige zonsopgang.


Er staan drie oude gesnoeide lindes voor de boerderij. Aan een van die stammen hangt in de winter altijd veel vogelvoer en daar komen massa's vogels op af.


Daar kan je naar blijven kijken. Hier zie je alleen meesjes, maar er komen ook veel vinken, ringmusjes, boomklever (die is mooi!) en af en toe een specht. Oh wat is het daar toch mooi en rustig!!

23 opmerkingen:

idaviltcreatief zei

Fijn dat jullie het goed hebben gehad en ook fijn dat je weer veilig thuis bent. Wat een prachtig quilt heb je voor ze gemaakt destijds en wat lief dat je er zelf nu onder mocht liggen.

Janny de Roo zei

Altijd goed om je familie weer te ontmoeten. Prachtige sprei/quilt, zo fleurig !

Hermie zei

Dat doet een mens goed om zo eens rustig met elkaar te kunnen prate en genieten, jammer dat er zoveel zorgen zij bij je zus, en dat ze een eind weg woont.

Yvonne zei

Waardevolle quality time zo te lezen in een mooie omgeving.

Annie Kingma.Bonnema zei

Toch een goed weekeinde gehad, bij je zus. Knap dat je nog zelf zo ver kan rijden.
De sprei is echt mooi
Groetnis Annie

AnitaS zei

Fijn dat het zo'n goed weekend was. Mooie deken om onder te slapen.

Lida zei

Heb bijgelezen en geglimlacht om jullie nieuwjaarsdag zo lang geleden en het mooie verhaal, van ontbering en vriendschap, van een bezoek aan je zusje waar het leven zwaar is en ik wens hun voorspoed voor het nog maar net begonnen jaar en om de stapel quilts die Elly maakte en voor kinderen zijn die ook een moeilijke tijd doormaken en ik hoop dat zij net als jullie eens kunnen terugkijken met een glimlach om deze moeilijke tijden en de liefde en hulp die zij kregen, knuffel
Lida

Anoniem zei


Heerlijk hè dat we op onze leeftijd nog steeds einden kunnen rijden. Je verleert het nooit, maar het wordt wel vermoeiender, zeker in het hectische verkeer van tegenwoordig.
Mooie quilt waaronder je "mocht" slapen; je maakte dus "toen" ook al zulke mooie dingen.Fijn dat jullie alle drie wat aan je bezoek hebben gehad.
Warme groet, Rya, Rotterdam

Anoniem zei

Gezellig een weekendje genieten bij je zus en van de natuur.
Wat leuk dat ze jouw quilt op bed had gelegd-mooie rand is dit!
Hier komt ook geregeld een boomklevertje fourageren en afgelopen winter ook een paar eekhoorntjes.
groetjes,Truus uit Drenthe

jaimie zei

Hallo,

wat leuk dat je bij haar kan zijn om haar te steunen heb ik gelezen. Dat zal haar goed gedaan hebben.
En eens slapen onder je eigen quilt,speciaal is dat ;-)
En die vogeltjes, zo lief.

Groetjes, Jaimie

petronella zei

Geeft altijd een goed gevoel, dingen die je nog kan, vooral een eind rijden, geeft een gevoel van onafhankelijkheid. Toch fijn dat je hebt kunnen genieten van het bezoek aan je zus!

sylvia zei

fijn lieverd, ben heel blij voor je!! Liefs, Syl

Floor zei

Wat heerlijk is dat hè, dat mooie buitenleven!
Ook wel stil lijkt me, maar zo met de natuur om je heen en de vogeltjes vergeet je dat misschien wel.
Leuk dat je onder je eigen quilt mocht slapen en dat het zo fijn was om bij je zus en zwager te zijn.
Zij vonden het ook vast heerlijk dat je er was.

marga zei

Fijn dat je een paar gezellige dagen gehad hebt bij jou zus en zwager. Even tijd voor elkaar hebben en dan de tijd hebben om te kunnen praten dat voelt denk ik goed.
Onder je eigen deken slapen is toch ook heerlijk en dan ook nog andere dekentjes bezorgen en dat hele eind rijden geweldig hoor.
Dan kun je toch alleen maar voldaan en met veel plezier naar je eigen huis terug gaan.
Lieve groeten
Marga

Ineke Hulzebos zei

Heerlijk om eens weer samen te zijn met je familie. Prachtige quilt!

Liefs, Ineke

baukje zei

Wat fijn dat het goed was bij je zus te zijn . Een prachtige quilt heb je voor hen gemaakt en wel een bijzondere ervaring lijkt me er onder te mogen slapen.

Ans zei

Fijn dat het zo waardevol is geweest, en knap van je dat je zelf nog achter het stuur kruipt.

Willy zei

Fijn dat je er hebt kunnen zijn Chris. Prachtig quilt.

Cisca zei

Wat een mooie quilt en wat leuk dat je eronder mocht slapen. Fijn dat het zo'n goed weekend was.
Prachtige foto's, wat zul je daar lekker bijgekomen zijn.
Groetjes, Cisca

Johanna Zweden zei

Wat fijn dat je het zo heerlijk hebt gehad en hebt samen kunnen genieten
Wat en schitterend quilt
Fijne dag groetjes Joke

Marga (MarPie) zei

Wat heerlijk om te lezen dat je toch een heerlijk weekend heb gehad bij je zus & zwager.
Lekker geslapen onder je eigen quilt en dan met vogeltjes gewekt worden.
Je lijkt Doornroosje wel.

Groetjes,
Marga♥

foekie's fashion zei

Wat heerlijk he zulk familiebezoek, en dan nog lekker geslapen onder die mooie quilt. Genieten hoor van zo'n plekje in de natuur. Groetjes van Joke

Rini zei

Lekker blijven doen ,einden rijden in je eentje .Vind ik zelf ook nog altijd fijn .geen opmerkingen en bemoeienissen ten goede !
Wat een prachtige quilt maakte je toen al!R.