Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

GOED BEGIN!

Ja, dit logje is een heel goed begin van 2014. Maar eerst wil ik jullie allemaal het allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar. En ook iedereen bedanken voor alle lieve wensen die wij van jullie ontvingen in een kaartje of per mail.

En dan nu het Goede Begin! Want dit jaar gaat mijn 1e logje over een AFFO! Jawel, de Affo van .....trompetgeschal en tromgeroffel..... de Amish Circle Quilt!! Tijdens mijn blogpauze van de afgelopen weken heb ik af en toe lekker de tijd genomen om daar aan te werken. En zie daar:


De bank waarop hij ligt, heb ik 'weggeknipt', dat stoorde. Een buitenopname was niet mogelijk. 

Ik kon het ook niet laten om een 'Selfie' te maken:


Hier zet ik de laatste quiltsteekjes op de rand. Moet je zien hoe donker het was, gewoon overdag.


In de tijd dat ik met deze quilt bezig was, heb ik alle tekst uit het boek van Rosemary Youngs vertaald en geïllustreerd met mijn eigen blokjes.


Nu heb ik daar ook een titelblad bij gemaakt.


Zo kan ik altijd nog eens op mijn gemak de belevenissen van deze 11 Amish vriendinnen terug lezen.


45 opmerkingen:

Rina zei

Allereerst ook de beste wensen voor 2014 met ceel liefde.
Wat een mooie quilt. Ik vind het een super idee om zo bij ieder blok een verhaaltje te maken. Het is een mooi naslagwerk geworden.

KijkDaarIs zei

Voor jullie ook een heel gelukkig 2014..!!!
En je begint goed...een affo in het nieuwe jaar...en nog een hele leuke ook!!
Dat beloofd wat!!.';0)))\
Fijne dag!!

Corina zei

wow, gaaf geworden zeg! En wat bijzonder dat je er een heel document bij hebt!

Anoniem zei

Ook voor jullie een heel goed nieuw jaar.Fijn om weer wat van je te horen.
Wat is het een mooie quilt geworden en wat leuk om er een boek van te maken.
een goed weekend.
groetjes,Truus uit Drenthe

Gonny zei

Voor jou en de familie ook alle goeds en veel inspiratie/creativiteit toegewenst!
Heerlijk zo het jaar beginnen met een affo:-)

katrien zei

Prachtig,wat een leuk begin voor het nieuwe jaar.

Martine zei

De beste wensen voor jou en je dierbaren.
En wat een goed begin van het nieuwe jaar zo'n mooie quilt.

M Verheij zei

Chris,jullie een fijn 2014 toegewenst.
Komt je prachtige boek ook uit,dan wil ik het graag bestellen.
Het is een prachtige quilt.

Saskia Smit zei

Met de losse blokjes dacht ik soms. Nee niet mijn ding, maar als je dan het eindresultaat ziet: schittetend.
Ook de beste wensen voor 2014 met nog veel creatieve dagen.

Annelies zei

Leuk weer bij je te lezen. Veel goede wensen voor 2014 !!

Anoniem zei

Je bent er weer!!! Fijn,ik blij!
Alles wat wenselijk is voor 2014 voor jou en je dierbaren.
Wat een prachtige quilt..... met die "weggeknipte" bank valt-ie ook supermooi.
Kun je je boek niet publiceren, op je blog, één keer per week?? Scheelt ook tijd en verzinnen (hoewel, veel te verzinnen heb je niet; bij jou gebeuren alle dingen gewoon, toch??).
Groet, Rya, Rotterdam

Johanna Faber zei

Wat is hij mooi geworden, kan me nog herinneren dat toen je hier was je met een blok bezig was, wat een rijkdom om dit te bezitten
Groetjes Joke en een fijn weekeinden

AnitaS zei

Ook voor jullie een heel gezond en gelukkig 2014. Wat is je wuilt mooi geworden. En leuk die documentatie erbij,

marijke zei

Hallo chris ook voor jullie een mooi gezellig maar vooral een gezond 2014.
Wat is je quilt weer prachtig hoop hem nog eens in het echt te zien op een tentoonstelling zou me niet verbazen. En wat geniet ik toch altijd van je blog. Dank je wel daarvoor.

Handwerk groetje van marijke


Vero nickyschannel zei

allereerst een gezond en fijn quilt 2014 gewenst en ooh oooh oooooh wat is ie mooiiiiiiiiiiiii
dikke knuffel, vero

Quiltlia zei

Voor jou en je naasten ook een heel Gelukkig Creatief en Gezond 2014.
Wat een prachtige quilt met een goed idee om er zo een vertaling naast te maken.
Groetjes Lia

Lida zei

Met de beste wensen voor dit nieuwe jaar en een diepe buiging voor jouw schitterende affo! Meis wat een geweldige quilt is het geworden, echt een pronkstuk en dan het boek erbij, fantastisch!
Knuffel
Lida

Ria zei

Wat is je quilt mooi geworden. Met echte Chris kleurtjes.
Ga je het boek uitgeven? Want ik be zeer benieuwd naar al die verhalen van die vriendinnen.

Groetjes Ria V.

marcella zei

Voor jou ook alle goeds voor een gezond en geweldig 2014. Wat een prachtige quilt, de Amish vrouwen, een mooi begin van het nieuwe jaar zo'n af werkstuk!

Ria van Kasteel zei

Voor jullie ook de beste wensen voor 2014. Je hebt niet stilgezeten zeg wat is de quilt mooi geworden, en dan de vertaling met je eigen blokjes, heel mooi petje af hoor.
Ook fijn dat je weer terug bent in blogland.

Lieve groeten en knuffel van Ria ;0))

petronella zei

Proficiat! Knap hoor zo'n heel naslagwerk maken. En zeker nog veel Heil en Zegen in het nieuwe jaar!

Our photos zei

Allereerst ook de beste wensen voor 2014.
De quilt is mooi geworden.
Groetjes, Sonnja

Annelie zei

Ook voor jullie de beste wensen voor het komende jaar.
Wat geweldig om het jaar met een AFFO te beginnen.
Hij ziet er ook geweldig uit.

Groet Annelie

Ineke Hulzebos zei

Allereerst de beste wensen voor jullie beide en de rest van de familie natuurlijk. Want is dit een pracht-quilt geworden, gefeliciteerd met je AFFO!!!

Liefs, Ineke

Yvonne zei

Wat een prachtige quilt is het geworden!

Beáta Tüzes zei

Ahhhhhhh! Fantastic!

Annie Kingma.Bonnema zei

O wat een prachtig mooi quilt is dit.
Ook wil ik jou en ieder die bij je horen een Gelukkig en Gezond 2014 wensen
Groetnis Annie

Floor zei

Wat gezellig dat je weer terug bent Chris! Ik heb je blogjes zo gemist.
Maar je hebt je tijd nuttig besteed zo te zien, want je prachtige Amish quilt is af.
Wat is ie mooi geworden!
Ik vind het ook zo'n mooie foto met die weggeknipte bank.
Geen idee hoe je dat gedaan hebt.
En dan dat eigen boek met de vertaling, en ook je eigen blokjes.
Een prachtig document samen met de quilt.
Krijgt vast een ere plaatsje in je huis.
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Hi Chris,

Eerst wil ik jou en Chago op deze plek ook nog een heel gelukkig nieuwjaar toewensen.
De quilt is meroakels mooi.

Groetjes van Jantje

Quiltblog Janine zei

Hij is heel erg mooi geworden. Echt eentje om trots op te zijn. En wat wordt nu je volgende project?

Antje uit Urk zei

De allerbeste wensen voor 2014 Chris! Wat fijn dat je al een AFFO hebt! Je selfie is erg leuk geworden!
lieve groet,

creatievelingelly zei

Wat is deze prachtig geworden. En een super idee van je "eigen" boek

mieke zei

Ook voor jullie de beste wensen voor 2014.

En ja, een hele mooie quilt.
En ook ja, hartstikke goed, ff vertalen en illustreren.
Goed hoor.
grtjs Mieke

inge zei

gelukkig nieuwjaar! en gefeliciteerd met je affo!

marga zei

Een Affo geweldig het zal wel even wennen zijn want je bent er erg druk mee geweest. Maar het eindresultaat is geweldig mooi. Ik wens je nog alle goeds toe voor het komende jaar en heel veel quilt plezier.
Groeten
Marga

Miny zei

Wat een prachtige quilt geworden!!

Groet Miny

Guusje, zei

Wat geweldig hij is prachtig.

Dineke zei

Een prachtige quilt geworden Chris! Voor jullie ook een heel mooi 2014 gewenst.

Willy zei

Het is prachtig geworden Chris. Samen met de verhalen is het een bijzonder geheel. Ik heb het ook met veel plezier gevolg. Voor jullie ook een heel fijn jaar. Lieve groet,

Anita A zei

Hoi Chris, wat fijn dat je hem hebt afgekregen! Hij is mooi geworden.

Eulalia Isabel zei

Deze zeer mooie bedspread.
gelukkig jaar 2014, dat veel goede dingen voor ud en zijn familie brengt.

liefde

Aat zei

o, Chris wat is hij mooi geworden !!
Mijn plan was om hem ook te maken maar later toch voor een andere gekozen. Wel heb ik het boek gelezen en vond het héél interessant maar in het nederlands zal het nog mooier zijn denk ik. Wat een werk heb je ervan gemaakt. Zo'n mooi naslagwerk om jalours op te zijn !!
Succes met je volgende project.
Groetjes,Aat

Marga (MarPie) zei

Ook voor jullie de aller beste en gezondste wensen voor het jaar 2014.
jeetje, jij begint echt meteen goed in dit jaar.
Uit eigen hand weet ik dat in het echt deze quilt zo ontzettend mooi is. Gefeliciteerd ermee dat ze nu klaar is.

Groetjes,
Marga♥

jolie zei

Wat een mooie affo .... en dan is mooi zachtjes uitgedrukt.

NADINE zei

Hoe MOOI is dat quilt !
Hartelijke gefeliciteerd, Chris, en wat een GEWELDIG idee, alles in het Nederlands te vertalen, Voor jouw eigen plezier...
Pardon ALS ik verder in het Engels game, maar mijn Nederlands is niet zo goed :))
For such a long time, I have wanted to make that quilt!
Unfortunately the book is now unavailable and no longer edited :((
Could you maybe help me, please Chris ? I'm ready to buy the book second hand from you. I would be SO grateful !
The Amish people do fascinate me and I'm reading lots of novels about their life, quilts and even cookbooks :))

THANKS again for the inspiration, dear Chris, and for eventual answer.

In stitches,
Met vriendelijke groeten,
XOXOXOXOXO
NADINE (uit Belgie)