Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Allemaal lappen

Telefoon. Een vroegere buurvrouw, die fantastisch kan kantklossen (KLIK), belt me op met de vraag of ik belangstelling heb in lapjes. JAAAAAA, dat heb ik altijd. Dus gezellig op de koffie en duiken in de vuilniszakken vol lapjes. Lapjes???? Niks lapjes, prachtige LAPPEN van meters lang. Kijk nou eens:


Beide lappen zijn 5 meter lang en 130 cm breed. Nog uit de guldentijd. Volgens mij komen ze uit Frankrijk.


Kijk eens naar de prijs! Twee lappen heb ik voor mezelf uit de zak gehaald. Misschien kan ik deze wel voor de achterkant van de PTL gebruiken. Wat denken jullie?


Met drie andere lappen, ook van die hele grote, kon ik Elly blij maken. Die zijn echt geschikt voor haar droomquiltjes. De lappen waren trouwens van de dochter van die buurvrouw. Zij naait en quilt ook heel veel, maar moest opruimen. Zo kan je elkaar een plezier doen.


20 opmerkingen:

Anita A zei

Goedemorgen, zo dat past prima als achterkant! Fijn dat je iemand zo een plezier kunt doen.
Zij kantklost, schrijf je, kun je daar niet een keer een blogje aan wagen?

Annelie zei

o dat wordt vast mooi als achterkant.

Groet Annelei

Yvonne zei

Prachtige lap voor de achterkant en wat is er mooier dan iemand blij maken met lapjes!

Cisca Heiden van der zei

Wat een prachtige lappen, dat wordt vast heel mooi!
Groetjes, Cisca

Monica zei

Ooohhh en aaahhh, prachtige lappen en wat ben jij een bofferd

Annelies zei

Souleiado is een hele bekende maker van provençaalse stoffen. Momenteel koop je ze voor zo'n 26 euro de meter. Wat een prachtige stoffen !! Echt smullen.

margaquilt zei

Dat is nog eens gezellige koffie drinken. Mooie lapjes en een prachtige kleur voor de achterkant.
Geweldig.
Groeten
Marga

Lida zei

Prachtig! Wat is delen toch fijn! Inderdaad een heel mooie achterkant!
Knuffel
Lida

Floor zei

Ja, dat is een prachtige lap voor de achterkant..... maar.... eigenlijk zonde vind ik dan weer. Zo mooi, dat moet je eigenlijk zien, dus aan de voorkant van een nieuwe quilt. Of gewoon je quilt heel vaak omkeren en even genieten :-)
Maar je boft met zo'n buurvrouw van vroeger.
Heb je die kleine lapjes (foto 1) ook van haar?
Ook al zo mooi van kleur.

feltfree på Åsly zei

Wauw dat is een leuk cadeautje. Je hebt mooie lapjes uitgezocht.

Anoniem zei

Geweldig mooi.. Wat een aardige oud-buurvrouw dat ze zo aan je gedacht heeft.
Heel mooi.

Groetjes van Jantje

baukje zei

Nee hoor geen lapjes voor de achterkant, veel te mooi. En Echte Provencaalse stoffen, dat is boffen. Die vind je niet zo snel meer..... Ga maar snel iets verzinnen voor een quilt met deze stoffen en laten we niet merkeń dat je ze toch voor een achterkant hebt gebruikt......

Rya, Rotterdam zei


Jeetje, Chris, wat een schitterende LAPPEN.... ja echt met een hoofdletter.
Daarvan loopt mij het water achter de kiezen vandaan.
Gefeliciteerd met zo'n cadeau!!!
Mooi aan de voorzijde houden!
Groet, Rya, Rotterdam

AnitaS zei

Het zijn prachtige lappen. Logisch dat je daar blij mee bent.

Ineke Hulzebos zei

Wat mooi Chris, heerlijk om zo even verwend te worden, vind je niet? Kan heel goed voor de achterkant!!!

Liefs, Ineke

Hennie zei

Prachtig Chris ik zit gewoon met mijn mond open te lezen ( kwijl, kwijl )
Geweldig toch zo'n buuf.
Veel plezier met je lapjes.

Groetjes Hennie.

Anoniem zei

Wat een mooie lappen, en prachtig voor de achterkant.

Groetjes en een knuffel van Ria ;0))

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een prachtige lappen heb je van Gerda gekregen. Het is al eerder geschreven: Ze zijn eigenlijk te mooi voor een achterkant. Ik heb ook even naar Gerda's kloswerk gekeken. Dat ziet er indrukwekkend uit en dan dat mooie handwerk van haar moeder.
Heerlijk dat je dat nog mag bezitten.
Groeten, Joke

Johanna Zweden zei

Schitterende lappen
Fijn weekeinden groetjes Joke

marijna zei

Prachtige stoffen Chris! Zo gaat dat als je een keer aan he topruimen gaat. Dat gebeurd hier ook. Je weet soms niet wat je allemaal tegen komt.