Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een heel bijzonder boekje

Vorige week werd ik enorm verrast door de post met een dikke envelop waar dit boekje uit kwam:


Een boekje met korte gedichten van Mieke van Hooft over verdriet en afscheid, maar ook over troost en herinnering. Maar vooral een boekje met prachtige illustraties in de vorm van mandala's. Getekend met potlood door ...... onze FLOOR!


De popjes moeten even het boekje open houden voor de foto. Hieronder een paar detailfoto's van de illustraties die zó knap en zó fijntjes zijn getekend.


Floor heeft een tijd geleden een mandala laten zien die ze toen n.a.v. de geboorte van haar kleindochterje tekende. Kijk maar eens HIER. Ze vertelde toen ook dat er nog meer boekjes met haar tekeningen zijn gepubliceerd.

Het is echt de moeite waard de foto's even te vergroten door ze aan te klikken zodat je haar tekenkunst nog beter kan zien.

Lieve Floor, je hebt me zó geraakt door dit boekje aan mij te geven.
Heel erg bedankt!!


20 opmerkingen:

Anoniem zei


Wat mooi en wat bijzonder.....
door deze tekeningen voel ik een vorm van troost en vrede....
Groet, Rya

marcella zei

wat een prachtige verrassing voor jou, de tekeningen zijn schitterend!Ik kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent

Yvonne zei

Wat een prachtige tekeningen van Floor!

baukje zei

Wat een mooie sfeervolle tekeningen. Die Floor kan ook van alles....

Jeanneke zei

Heel mooi, heel bijzonder.
Dit geschenk is aan jou helemaal goed besteed, Chris.
Groetjes,

Jeanneke.

Martine zei

Wat een mooi cadeau.

Lida zei

Schitterend, wat een prachtig cadeau en wat passend dat het bij jou in de bus viel!
Knuffel
Lida

Berna zei

Prachtig boekje! Ik heb het bij juud gezien.

marga zei

Ik heb even geen woorden voor dit mooie boekje.
Zo fijntjes ik heb even bij Floor gekeken naar de andere boekjes en kan alleen maar zeggen PRACHTIG.
Groeten
Marga

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een mooi boekje met die prachtige tekeningen. Ik kan me voorstellen dat je hier blij mee bent. Het zien is alleen al genieten. Floor is ook wel heel talentvol, dat ze dit kan.
Groeten, Joke

Ineke Hulzebos zei

Wat een geweldig mooi boekje, graag zou ik zo'n boekje willen kopen, heb je toevallig het Isbn nummer ervan? En wat een schitterende tekeningen!!! Wat kan ze prachtig tekenen, di Floor!!!

Liefs, Ineke

Floor zei

Wat leuk om al die complimenten voor mij op jouw blog te lezen, word er verlegen van.....
Als ik zo mijn tekeningen op jouw blog zie, krijg ik bijna spijt dat ik niet meer teken... maar ja die lapjes hè?
Misschien later nog eens als ik echt oud ben :-)
Maar fijn te lezen dat je er zo van geniet.

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi boekje, en prachtig de tekeningen.
Floor is heel talent vol, haar quilten zijn ook kunstwerken
Groetnis Annie

Anoniem zei

Wat een prachtig en bijzonder boekje heb je van Floor gekregen!
Dat is genieten.
groetjes,Truus uit Drenthe

Inge zei

Geweldig hè, die Floor! Wat een talenten heeft zij. Zulke mooie tekeningen. Ik kan me voorstellen dat je geraakt bent door dit cadeau!

mieke zei

Een heel mooi cado.
grtjs Mieke

Ria zei

Ik herkende het boekje gelijk. Ik heb het laatst mogen lenen van iemand die wist dat ik regelmatig met Floor mail. Ik vond het schitterend. De gedichtjes spraken me enorm aan, en de tekeningen erbij maakte het iets zachts, iets liefs om te koesteren. Geniet van dit mooie boekje Chris.

Fijne mooie zonnige dag toegewenst door Ria V.

foekie's fashion zei

Wat bijzonder mooi en lief dat je dat hebt gekregen. Groetjes van Joke

sylvia zei

wat een prachtig en fijn kado!!! Mooie illustraties, knap!!
Geniet ervan, dit is aan jou zeker besteed!
liefs, Syl

Anoniem zei

Wat een prachtig cadeau Chris !