Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Quiltbabbels


Gebabbeld en gelachen wordt er zeker op onze Mini-bee. Vooral met Joke, dat kan je wel zien. Maar er wordt ook gewerkt hoor. Joke is bezig met een tas voor een vriendin en ze heeft op één kant een heel bijzonder quiltwerk gemaakt. Moet je even kijken!


Wat dichterbij:


Vind je dit niet enig? Ruth en ik waren ook lekker bezig.


Ik deed weer een blokje van de ACQ en Ruth startte een heel nieuw project. Met een layer-cake en een jelly-rol.


Voor haar een hele nieuwe techniek met snijden en machine naaien. Enthousiast dat ze was! Aan het eind van de morgen had ze 6 zandloper blokken klaar. Het wordt een quilt voor haar oudste dochter die net is gaan studeren en op kamers woont. Hartstikke leuk! 

Oh wat gaat het hier weer te keer, de regen komt met bakken uit de lucht. Ik zit heerlijk aan tafel met de ACQ en Chago is gezellig aan het calligraferen, dat vindt hij enig. Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en groetjes van mij.

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Laat ik eens de eerste zijn die reageert. Wat hadden we het weer gezellig met z,n drietjes. En ondanks dat er gekletst en gelachen werd kwam er best veel werk uit onze handen. Leuke foto's Chris, ik zit hier helemaal te blozen. Ik kijk al uit naar de volgende BEE. Knuf en een prettig weekend

Berna zei

Heerlijk zo'n bee, lachen en intussen steekjes doen. Mooie dingen worden hier gemaakt hoor.
Gelukkig heeft hier tot een kwartier geleden de zon nog geschenen maar nu begint het hier ook te betrekken. Bleehhhh, ik ga een kopje thee zetten en wat steekjes doen. Maar even niet naar buiten kijken.
Fijn weekend.

feltfree på Åsly zei

Gezellige Bee hadden jullie. Leuke productie. Groetejs Frederika

Tineke zei

Het ziet er zo inderdaad heel gezellig uit, heerlijk om ze met elkaar bezig te zijn.
Nog een fijn weekend.
Groetjes Tineke

baukje zei

Laat de regen maar klettereń jullie hebben het goed samen....

Ria van Kasteel zei

Zo fijn om samen met dezelfde hobby bezig te zijn, zeker met deze luchten.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Ineke Hulzebos zei

Er spat er gewoon van af, die gezelligheid! Veel handwerkplezier en fijn weekend, liefs, Ineke

Floor zei

Maar één blokje gedaan van de ACQ?
Chrisje dat kan toch niet, wel doorwerken!
Nee, grapje hoor, je kent me hè?
Als je zo gezellig zit te babbelen komt er van werken niet veel.
Wat mooi gedaan die tas met de naam er op.
Heel bijzonder, zal haar vriendin blij mee zijn.
Ruth is ook al lekker bezig, allemaal aangestoken door jouw enthousiastme.

Monica zei

Wat laat je weer mooie dingen zien, dat quiltwerk van Inge is ook prachtig, leuk dat jullie het zo gezellig hebben, geniet er maar van

Annie Kingma.Bonnema zei

Gezellig zo de mini bee.
Prachtig quiltwerk, en de quilt van Rhut word ook mooi.
Fijne Zondag
Groetnis Annie

Rennie zei

Erg leuk om mee te genieten dat jullie zomhard aan het werk zijn. Het plezier kan je gewoon zien.

Our photos zei

Dat ziet er gezellig uit!
Groetjes, Sonnja

Cisca zei

Gezellig weer, wat leuk toch om een gezamenlijke hobby te hebben, hè. Vaak komt er niet veel uit je handen, maar dat geeft niet. Wat mooi, die naam tussen al die quiltsteekjes, ik begreep maar niet wat er stond, maar toen ik de foto aanklikte zag ik dat de L een I was.
Ja, dat is het voordeel van de naaimachine, je bent vlugger klaar, maar ik hou het maar op mijn handen. Jouw quilt ziet er ook mooi uit, fijn, hè, zo'n bijna-affo!

Fijne zondag, groetjes, Cisca

Dineke zei

Wat ziet dat er gezellig uit!

marga zei

Wat gezellig en wat een prachtig quiltwerk zo netjes. Het is op dit moment echt weer om thuis te zitten en gezellig bezig te zijn met dat wat je leuk vind.
hier regent het op dit moment ook behoorlijk maar vanmorgen scheen de zon en heb ik genoten van de rit vanuit Belgie de natuur was nog zo mooi.
Groeten
Marga

Willy zei

Gezellig Chris. Het kleurige doorstikwerk is ook erg mooi.

petronella zei

Hier regent het ook al weer en wat is er nu gezelliger dan lekker binnen bij de haard te hobbyen!

marijna zei

Leuk om op deze manier een naam uit te quilten!Ziet er gezellig uit zo met z'n 3en.