Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Knipwerk

Kwam ik gisterochtend bij buuv Joke binnen voor de 14-daagse Bee, lag dít op de tafel!


Uit speciaal papier geknipte patroontjes. Zó mooi, zó fijntjes. Joke had ze even op gekleurd papier gelegd voor het contrast. Wie ze gemaakt heeft? Joke's man!! Ik begreep dat je het uit dubbel papier knipt, één kant is van dat mooie zwarte papier en dat gebruik je. Dit witte blijft dan over. Kijk eens naar de details. (even klikken voor vergroting!)


Wat een geduld moet je daarvoor hebben. En een vaste hand natuurlijk.

Na de koffie zag de tafel er zo uit:


Ruth gaat als een speer! Ze heeft al 40 van deze blokken in elkaar. Ze was de hele morgen bezig om ze op de juiste maat te snijden. Zweten!! Maar het komt helemaal goed.


29 opmerkingen:

Corina zei

wow, wat een mooie papierknipkunst!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een prachtige knipkunst. Dit is puur genieten. Buuv Joke gaat inderdaad als een speer. Fijn dat jullie zo gezellig met elkaar kunnen quilten.
Groeten, Joke

Ans zei

Wat een prachtig knipwerk!

Martine zei

Wat prachtig dat knipwerk. Daar moet je heel veel geduld voor hebben.

Annie Kingma.Bonnema zei

Deze man is een kunstenaar.
Mooi hoor
Groetnis Annie

Annelies zei

Prachtig knipwerk !!!

petronella zei

Filigrain, volgens mij heet het zo! Geweldig, echte kunst!

Rian, zei

Wat een schitterende resultaten van knipkunst, Chris. Zo mooi heb ik het nog niet gezien. Joke's man moet een heel geduldig mens zijn. Geef hem maar een dik compliment.
De tafel ná de koffie spreekt me ook heel erg aan hoor. Gezellig!!

Anoniem zei

Prachtig mooie knipwerk. Op deze site kun je ook veel vinden: http://www.museumvanpapierknipkunst.nl/links.php.
En bij het bekijken van deze zie ik dat er ook een vereniging is van Papierknipkunst. De voorstelling met het molentje in het midden, volgens mij is dat een symboliek van dat Nederland is bevrijdt. Aan de ene kant de Nederlandse leeuw en er tegenover een Fenix die uit haar as herrijst. Mensen die dit kunnen, daar moeten we zuinig op zijn.
En dan de blokken, ze zien er goed uit. succes allemaal met de werkjes en werken.. Groetjes vanuit de Meeden van Jantje.

Anoniem zei

Deze Joke is inderdaad erg trots op haar man. Een klein misverstandje is dat hij dit niet geknipt heeft maar met een speciaal mesje uitgesneden! Dat maakt het natuurlijk niet minder knap. Ik doe het hem niet na. Hij heeft al heel veel mensen blij gemaakt met zijn snijkunst. Groetjes Joke

Supergoof zei

Knipwerk vind ik zo mooi, het is echt een ambacht!
Dankjewel voor De Show!
:o)

quilting Jeannet zei

Prachtig! Ik ben dol op knipwerk, vroeger zat er ook een knipatelier in Bronkhorst, daar hebben we toen ons silhouet laten knippen.Dit is geweldig!

Anoniem zei

@ Joke, Ook als het gesneden is, is het al een plaatje. Zo mooi. Mijn complimenten aan je man hoor.

Groetjes van Jantje

Lida zei

Gouden handen! Wat een schitterend knipwerk, dat is al een heel oud ambacht! Vroeger werden natuurlijk vaak mensen zo geportretteerd en deze meneer is echt een prof! Mijn complimenten!
En ook zijn vrouw voor de mooie blokken, leuk dat ze allebei een goede hobby hebben!
Knuffel
lida

Johanna Faber zei

Wouw wat mooi, en dat quilt zal ook heel mooi worden
Fijne dag groetjes Joke

marga zei

Wat hebben wij toch veel talenten in Nederland. Maar dit is een SUPER talent.
Zo fijntjes zo mooi.

Groeten
Marga

baukje zei

Wat is dat prachtig knipwerk.

Floor zei

Wat heeft die Ruth er toch een zin in, heerlijk is dat!
En dan dat knipwerk...... ben er stil van....
Wat een kunstwerkjes zijn dat, echt schitterend.
Wat een geduld moet je daar voor hebben, want het is zo precies en zonder haperingen.
Mijn complimenten hoor.

AnitaS zei

Wat een prachtig knipwerk is het. Zo fijntjes.

Ineke Hulzebos zei

Zo heeft iedereen z'n hobby. Geweldig knipwerk!!!

Liefs, Ineke

Tineke zei

Ja mooi hé, de bovenste (het Japanse tafereeltje) hangt al bijna 5 jaar bij ons. Elke keer als ik Jos hiermee bezig zie kijk ik met bewondering toe.
Groetjes Tineke

Marga zei

Dit is echt heel mooi, wat doen ze met die overgebleven witte velletjes dan?
Is het misschien mogelijk om die eens te lijmen op stof en dan te tamponneren?
Het nadeel is dan natuurlijk wel dat als je het van de stof afhaalt het papier natuurlijk helemaal stuk is.
Heeft Joke dit weleens gedaan?
Zelf zou ik het weleens willen proberen hoor.
Dit knip/snij werk is uitzonderlijk mooi hoor.
Dank je wel voor het showen ervan.

Groetjes,
Marga*

feltfree på Åsly zei

Dar is echt prachtig. Echte kunstwerkjes.
Erg speciaal.
Groetjes Frederika

mieke zei

Schitterend.

Willy zei

Prachtig Chris, wat een kunstenaar met papier en schaar. Fijn weekend,

Hennie zei

Prachtig knipwerk, weer eens iets anders dan quilten, wat een precies werk ! ! !

Fijn weekend Hennie.

creatievelingelly zei

Wow wat prachtig, echt kunstwerk. Wat een natuurtalent

Marguerite zei

Oh wat een mooi knipwerk is dit zeg!
Zowel het papier als de lapjes.
Groetjes Marguerite

Ria van Kasteel zei

Wat een prachtig kunstwerken, heel erg knap.

Lieve groeten en een knuffel van Ria;0))