Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Christmas Tree

Via de site van Ulla, quiltlerares uit Finland, kwam ik terecht bij het patroon voor dit quiltje:


Het patroon is van CHERRY BLOSSOMS. Ik vind het beeldschoon!

Heel fijn weekend!


21 opmerkingen:

  1. Ik heb hem al vaker langs zien komen, ben er ook helemaal weg van.
    Er zit vast heel wat uurtjes doorpitten in.
    Fijne 1ste advent
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat mooi! En dat quiltwerk, zo bijzonder, ik heb deze nog nooit gezien. Ik begin er maar niet aan, dat is dan echt weer zo'n 10 jaren project.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag het ook en vind deze uitvoering in al die mooie rode lapjes wel heel gaaf en heel passend bij jou! Fijn weekend, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterend patroontje, ga het snel opzoeken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, mooi, mooi!!!
    Wat een beeldig patroon is dit.
    Jammer dat je het in Amerika moet bestellen.
    Komen er weer invoerrechten bij etc. en dat is veel duurder dan het patroon (ongeveer 15 euro).
    Is het niet in Nederland ergens te koop?
    Het doorquilten is ook prachtig gedaan.
    Echt een plaatje voor de kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi die kan volgend jaar wel in het blauw aan de muur hangen.
    Ze accepteert geen Paypal van het buitenland.
    jammer niet te bestellen dus.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een plaatje van een boom....;-)
    Ga je hem maken Chris?
    Vast goed te apliquicken al die ronde vormpjes...

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is een heel mooi patroon. En het quiltwerk komt zo mooi uit op het wit. Ik geniet maar van het plaatje, want er ligt nog genoeg op mij te wachten.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Begrijp ik het goed ga je dit quiltje maken?
    T'is wel een schatje hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel mooi patroon, met een trommeltje tijd erbij als dat zou kunnen ;))

    Groet Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldige quilt is dit! Je zou er zo aan beginnen. Maar hij zal niet eenvoudig te maken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi patroon en zo prachtig doorgequilt.

    Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig quiltje, veel quilten ook
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje ... die komt binnen !
    Prachtig.....
    Oh jee... dit wil ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze boom heeft geen kerstballen nodig, het is zo al een beauty.

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.