Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bij Floor

Onze 'Buggy' reed zaterdagochtend richting Utrecht voor een bezoek aan Floor en haar man. En wat voor bezoek! We hebben genoten en onze ogen uitgekeken! Maar we vielen eerst met onze neus in de boter, niet letterlijk hoor, maar wel lekker. De man van Floor had voor het eerst in zijn leven een taart gebakken, bananen-appel. Verrukkelijk!! Na koffie en gebak en gebabbel werd het de hoogste tijd om te genieten van de prachtige quilts van Floor.


Deze heeft ze gemaakt naar het patroon van de Antieke van het Quilters Gilde. Ik vind het altijd zo leuk om te zien hoe Chago ook kan genieten van onze hobby. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik veel te weinig foto's gemaakt heb. Dat komt natuurlijk omdat je de quilts wilt vasthouden, je neus er bijna op wil drukken en alle details in je wilt opnemen.



Floor maakt vrijwel alles met de hand en ze heeft in de 8 jaar dat ze nu quilt een enorme stapel prachtige wandkleden gemaakt met heel veel schitterende quiltpatronen. Bijvoorbeeld in haar 'Sun and Shadow', die bij haar in de gang hangt en die de naam geeft aan haar Blog. De paar foto's die ik heb, doen geen eer aan haar werk. Daarom hier 4 foto's die ik van haar Blog heb gekopieerd.

Deze hangt bij haar in de kamer. Zó prachtig!


Onderdeeltjes van de Antieke Wedding Sampler waar ze mee bezig is. Kijk eens naar het quiltwerk!

Een stuk van een zelf ontworpen quilt waar ze ook mee bezig is. 

Nu snap je wel dat ik mijn ogen uitgekeken heb. En dan heb je nog bij lange na niet alles gezien. Echt Floor, ik bewonder je werk!!
Ik kreeg nog iets leuks mee naar huis dat helemaal bij mijn Blauwe Storm past:


Oh, nu vergeet ik nog bijna wat. Jullie kennen Floor toch wel? Ga ook maar even bij haar op bezoek via haar BLOG. Dan zie je nog veel meer moois.


20 opmerkingen:

Jeanneke zei

Dit zijn nou die contact-juweeltjes, die uit onze heerlijke hobby, of is het levenswijze?, voortkomen.
(Ik) Koester ze!
Groetjes,

Jeanneke.

feltfree på Åsly zei

Dat was een gezellig uitje. Erg mooi haar werk. Ik ga eens even neuzen op haar blog.
Je cadeautje is erg mooi en past inderdaad prima bij de storm.
Fijne avond Frederika

inge zei

wat een heerlijk bezoek moet dat geweest zijn! mooie quilts laat je zien!

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi uitje, ik had het al gelezen bij Fleur.
Prachtig quilt werk
Groetnis Annie

Ineke Hulzebos zei

Wat leuk en wat gezellig, je hebt zeker je ogen uitgekeken, ze is zo bescheiden (lees haar verhaal, gisteren geplaatst) Wat kan ze toch prachtig quilten, daar kan ik nog veel van leren.

Liefs, Ineke

Floor zei

Hallo Chris!
Wat een gezellig leuk en enthousiast stukje heb je er van gemaakt. Zou bijna de indruk krijgen dat je het gezellig vond bij ons (grapje hoor, maar je kent me hè!)
Ik heb er ook zo van genoten, en vind het zo jammer dat je niet in Utrecht of omstreken woont, konden we gezellig een bee vormen met jouw bee-vriendinnen, die dan ook alle twee naar Utrecht zouden verhuizen natuurlijk.
Maar helaas, we moeten het maar weer verder met de mail doen, ook leuk.
Groetjes,
Floor

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een heerlijk uitje hebben jullie gehad. Ik kan me voorstellen dat je je ogen uit keek. Floor maakt mooie dingen. Ik ben ook gelijk maar even bij haar op het blog geweest. Daar staat ook al zo'n leuk verslag. Groeten, Joke

baukje zei

Ik had er al over gelezen bij Floor. Daar heb ik gezegd dat je hier ook graag mag komen hoor maar ja het is zo ver weg...... Ik had er zo graag bij willen zijn!!!!

Lida zei

Beeldschoon! Wat een mooie creaties laat zij zien en wat een schattig cadeautje! Knuffel
Lida

conny's quilts zei

Wat een gezellig uitstapje hebben jullie gemaakt.

Nelleke zei

Hallo Chris wat een leuk uitje hebben jullie gehad en wat een prachtig quiltwerk laat je zien.Echt een dagje om inspiratie op te doen.Fijne week en de groetjes Nelleke

Annelies zei

Een genot naar al die foto's te kijken.

katrien zei

Wat een mooie werken.

AnitaS zei

Wat een mooie dingen maakt Floor. Ik ga gauw even op haar blog kijken.

Anoniem zei

Had het verslagje van Floor al gelezen.Wat een prachtige quilts maakt zij en dan quilt ze nog maar 8jaar! Zoveel heb ik nog niet gemaakt sinds 1984.En haar Antique Wedding Sampler wordt ook al zo schitterend.
Leuk,dat de mannen ook hun aandeel hebben bij gedragen.
Nu lekker nagenieten.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

petronella zei

Ben ook snel naar het blogje van Floor gegaan, jullie hebben het zeker gezellig gehad!! Prachtig om mee te mogen genieten!

ria vogelzang zei

Geweldig!! Een dag met een gouden randje!
Heerlijk zulke contacten, he?!
Geniet ze!

Marga zei

Erg leuk je blauwe kommetjes bij je stormquilt.
Wat een ontzettend mooi werk maakt Floor.
Dat quiltwerk echt met open mond zit ik er naar te kijken.

Groetjes,
Marga*

Our photos zei

Dat was een gezellig uitje en mooi zijn haar Quilt's!

foekie's fashion zei

Wat een leuk bezoekje hebben jullie gebracht bij Floor. Wat maakt zij mooie werkstukken! Groetjes van Joke