Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

ACQ update


Hèhè, eindelijk weer eens de ACQ opgepakt. De bedoeling was eigenlijk dat ik hem aan het eind van dit jaar helemaal door-gequilt zou hebben, maar ja, dat lukt niet meer. Dat komt door de Storm, haha, die blauwe. Maar de storm ligt nog, die moet even wachten op het stofje voor de buitenste border. Daar had ik te kort van en is besteld.


Ik werk zoveel mogelijk met een paar naaldjes tegelijk. Dat scheelt met het steeds weer draaien van de quilt. Hij is groot en ligt bij het quilten op mijn tafel. Ik heb inmiddels weer 4 blokjes klaar. Nog 54 te gaan.


14 opmerkingen:

Floor zei

Nog 54 blokjes te gaan.... waar hebben we het over :-)
Het is wel veel werk, maar wel erg leuk doordat al die blokjes verschillend zijn.
Dan maar wat later klaar, de storm is een leuk tussendoortje toch?
Veel plezier met het quilten.

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat is dit ook een vrolijk quilt.
Komt best goed met die 54 blokjes
Groetnis Annie

Berna zei

Het voordeel van blokjes is dat je steeds zoveel blokjes af wilt hebben waardoor het toch lekker opschiet. Succes!

Janet zei

een heerlijk klusje dat je gewoon in je eigentempo doet, toch? Hoe zeggen ze dat ook weer? :Ook de slak haalde de ark!! Succes met deze prachtige quilt!!

feltfree på Åsly zei

Het wordt een erg vrolijk quilt. Heerlijk dat et zo lekker gaat. Je komt vast nog een heel eind voor het eind van het jaar.
Groetjes Frederika

marga zei

Ha Ha quiltsters zitten nooit verlegen om een werkje en hebben altijd wel iets om aan te werken of wat ze graag af willen hebben.
Een top maken is heerlijk om te doen maar dan komt het eigenlijke werken nog. Handig lijkt mij het wel om met zo'n grote quilt met meerdere naaldjes te werken een goeie tip. Elke dag een blokje? Dan zou hij aan het einde van het jaar nog wel klaar kunnen zijn.
Maar hoe dan ook het is een prachtige kleurrijke quilt.
heel veel succes.
Groeten
marga

petronella zei

Hij wordt prachtig, en ach het is winter, lekker bij de kachel of voor de TV!

Our photos zei

Veel succes met het maken van je blokken.
Groetjes, Sonnja

Rennie zei

Joh 54 blokjes, lekker kopje thee er bij. Dat is toch gewoon genieten geblazen.

Willy zei

Fijn om deze ook weer eens te zien. Succes met quilten.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat is deze quilt toch mooi en kleurrijk. Het lijkt me een genot om aan te werken. En ik heb er weer wat bijgeleerd. Het idee om met meer naaldjes tegelijk te werken, zodat je niet zo vaak moet keren. Ook jouw mysterie is zo kleurig. Het zal nog een verrassing worden, hoe die er uit gaat zien.
Groeten, Joke

Miranda zei

Ooohhh Chris, als ik wederom ontdek dat ik alweer zoveel verhalen gemist heb...wel heerlijk om al die variatie dan te lezen. Jullie mozaiekjes zijn top geworden! En die storm...donker en dreigend , precies zal jou schitterende quilt in wording. En die bezoekjes aan je vriendinnetjes van verwegistan...heerlijk gezelligheid straalt ervan af. En die mutsjes en schortjes...brengen mij weer naar de hernneringen van mijn lieve omaatje met der vriendinnen...Bedankt lievertje voor al die lieve en ontroerende verhaaltjes bewerkt vol schitterende foto's. Kus van mij

Marianne zei

Je schiet nu lekker op Chris. Ik moet er nog 19. Ik wilde 10 nov. de blokjes af hebben. Al kom ik nu aardig in de richting, het lukt me niet helemaal. Vooruit, een weekje extra. Het draaien is af en toe wel lastig als je het grootste deel van de quilt op je schoot hebt. Moed houden hoor!!
Lieve groet, Marianne K.

Marga (MarPie) zei

Dat schiet toch op dat quilten.
Het blijft zelfs voor mij een speciale quilt.
Soms zie ik hem wel eens bij andere maar deze die heeft voor mij gewoon iets.

Groetjes,
Marga♥