Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Tegeltjes en scherven

Fijn was dat, al die lieve reacties op mijn vorige blogje!

Ik heb de laatste dagen de laptop nauwelijks aangeraakt. Veel weg geweest, bijvoorbeeld hier naar toe:


Hartstikke leuk! Chago en ik doen samen een workshop 'mozaïeken'. We hadden dat nog nooit gedaan en we hebben ook nog nooit zoiets sámen gedaan.

Chago stortte zich op een zon met een spiegel in het midden en ik op een dienblad. En we stortten ons ook op de tegeltjes die met een hamer of tang in scherven gingen. Alles was pico bello geregeld, dus we konden heerlijk ons gang gaan. Maar het valt helemaal niet mee hoor. Het is heel wat anders dan het werken met lapjes. Gelukkig mochten we alles mee naar huis nemen om alle stukjes op te plakken. Volgende week maandag gaan we het metselwerk doen. Ben benieuwd. Ik ben zo ver gekomen:


Dat moeten appeltjes voorstellen.... Chago is nu ik dit schrijf nog lekker bezig in zijn kantoortje:


Hij maakt er een echt kunstwerk van!


Volgende week meer!


26 opmerkingen:

Noa Tonnis zei

Oh wat leuk dat is ook kreatief bezig zijn haha

Lida zei

Jullie zonnige karakter komt helemaal in de kleuren tot uitdrukking en natuurlijk zijn het appeltjes, dat zie je toch zo! Veel plezier met het metselen!
Knuffel
Lida

Tineke zei

Heel leuk om eens op een andere manier creatief bezig te zijn, ziet er heel mooi uit.
Groetjes Tineke

Floor zei

Oh ja, mozaïeken, dat heb ik een paar jaar geleden ook zo graag willen doen.
Nergens in de buurt was toen een cursus.
Het lijkt me enig om te doen, het is weer vormen en kleuren hè, lijkt best wel op quilts maken toch?
Lekker tegeltjes kapot gooien, lijkt me ook wel leuk :-)
De spiegel ziet er nu al prachtig uit en jouw appeltjes ook.
Hoef je er niet bij te schrijven hoor, is duidelijk te zien.
Misschien weer een nieuwe hobby geboren?
We hebben toch tijd over.....

Annelies zei

Mooi en wat leuk om het samen te doen !

Anita A zei

Wat ontzettend leuk dat jullie dat samen doen. Allebei de werkstukken zien er mooi uit!

baukje zei

Dat is leuk zeg! En wat leuk om eens samen creatief bezig te zijn.
Xxx

Gonny zei

Het worden/zijn alle twee kunstwerken!!! Bij patchwork knip je even iets bij, hier is het echt passen en meten en lastiger om een steentje 'iets kleiner' te maken....

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat zijn jullie gezellig samen wezen knutselen. En de werkstukken zien er nu al zo mooi uit. Het leuke is, dat als ze af zijn je het allebei mooi kunt gebruiken.
Groeten, Joke

Anoniem zei

Gezellig om zo samen bezig te zijn.En nu komt er straks ook een tegeltjesbank in de achtertuin a la Gaudi?
Veel plezier allebei-het wordt leuk!
groetjes,Truus uit Drenthe

Beertje Zonn zei

Ziet er gezellig en mooit wat jullie doen.
Groetjes, Sonnja

inge zei

hé dat wordt mooi! echt helemaal anders dan lapjes! heerlijk dat je dat samen kunt doen!

foekie's fashion zei

Wat heerlijk om zo samen zo creatief bezig te zijn. Worden twee leuke dingen hoor.
Groetjes van Joke

AnitaS zei

Wat een leuk werk. De appeltjes zijn duidelijk te herkennen hoor.

Ria van Kasteel zei

Wat leuk om dit samen te doen, mooie werkstukken hoor.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

Annie Kingma.Bonnema zei

Creatief bezig zo samen, heel leuk.
Het worden mooie werkstukken
Groetnis Annie

Marianne zei

Wat een leuk idee Chris om deze workshop een keer te doen.En gezellig samen met Chago.
De spiegel en het dienblad zien er nu al leuk uit.
Lieve groet, Marianne K.

marga zei

Ja lapjes zijn iets soepeler he. Maar wat leuk om Chago zo bezig te zien.
Gezellig hoor om samen zoiets te ondernemen.
Groeten
Marga

Marga (MarPie) zei

Tja, die tegeltjes daar kan je niet even een vouwtje in leggen.
Ziet er wel heel leuk uit.

Groetjes,
Marga♥

creatievelingelly zei

Wat leuk dat jullie dit met z'n tweetjes doen.
Van Chago een hele artistieke versie en van jou alles perfect op een rij. En allebei zo mooi, ik ben benieuwd naar het eindresultaat

Miranda zei

en zo ben ook ik ooit begonnen, zonder les maar gewoon op het gevoel...heerlijk frutselen en helemaal top dat je het samen doet. Alleen toen ik met mijn tegeltjes niet verder kon, ben ik via het internet gaan zoeken en kwam op de klassieke opleiding, overgens niet te vergelijken met de tegeltjes, maar zeker de moeite waard in Wilrijk terecht...
Inderdaad is het niet te vergelijken met lapjes, maar ergens toch ook weer wel...groetjes van mij

mieke zei

Ik had gezien dat het appeltjes waren, ja.
Je schrijft het er zo mooi bij !
Jullie creaties zien er alle 2 heel leuk uit.
grtjs Mieke

Anoniem zei


De kleuren van de vierkante tegeltjes van het dienblad zijn zeer aan mij besteed, ik ben dol op blauw/groen.
Het blauw van de trui van Chago vind ik trouwens ook heerlijk om naar te kijken.
Ben benieuwd naar jullie eind
resultaten. Succes en groet,
Rya Lucas

Chris zei

Dank je wel Rya voor je leuke reactie.
Kan je mij je mailadres sturen? Dat kan via Contact, bovenaan mijn blog.

Ineke Hulzebos zei

Wat leuk om samen een workshop te doen. Dit wil ik ook nog eens doen, lekker spelen met stukjes tegels.
Liefs, Ineke

Willy zei

Leuk om jullie daar zo samen bezig te zien. Het is al goed zichtbaar hoe het gaat worden. Mooie projectjes van allebei.