Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Niet helemaal niks gedaan hoor

Nee, ik heb niet helemaal niks gedaan met lapjes en draadjes. Alle onderdeeltjes voor het laatste blok van de Blauwe Storm had ik mee, inclusief nog 2 blokken die al klaar waren. En kijk, hier ligt het resultaat op mijn logeerbed:


Afgelopen week ben ik er op mijn gemak mee verder gegaan. Ik moest wel thuis blijven, want ik had een behoorlijke keelontsteking en verkoudheid te pakken en natuurlijk, ik was ook best moe van alles. Maar alles gaat voorbij en intussen zitten de 6 blokken van het middenstuk aan elkaar.


En ben ik ook al bezig met een rand die in de quilt komt.


In Grodno ben ik trouwens ook heel wat mooi handwerk tegengekomen. Vroeger vooral in musea, prachtig oud borduurwerk, vooral in rood in randen. Daar heb ik jammer genoeg geen foto's van.
Kunstig vlechtwerk van stro is ook typisch Wit Russisch.


Deze pop van wel 1,5 m stond in een winkel. De foto is niet subliem, is met mijn mobiel genomen. Ik vond hem prachtig.
En in een speciaal ingerichte kamer in een meisjes studenten-huis vond ik dit:


Een wieg met quiltje uit het eind van de 19e eeuw! Leuk!

Woensdag a.s. gaan Ruth en ik naar Amsterdam. Joepie! Ruth gaat naar stofjes kijken voor een nieuw project en ik wil graag een stofje voor mijn Blauwe in een licht contrasterende kleur.


21 opmerkingen:

Annelies zei

Mooie blauwe blokken !
Nu werk ik van de week drie dagen, maar helaas niet op woensdag.
Sterkte met je keel.

baukje zei

Wat fijn dat je het zo goed hebt gehad daar in het verre. En nu weer een dagje naar de grote stad in het verschiet, wat kunnen we toch genieten van al die dingen. Ik herken dat zo.... Je blauwe quilt wordt erg mooi, veel succes met zoeken en niet teveel om je heen kijken hoor dan wordt de verleiding te groot.... Lieve groet Baukje

hobbyshop fugeltsje zei

Het is leuk om te lezen hoe fijn je het hebt gehad in wit rusland. Super mooi die pop van stro.
Je storm quilt wordt ook al zo mooi.
Veel plezier in amsterdam.
Gr. Miranda

Anoniem zei

Wat mooi de stropop en zo groot! Nooit geweten dat ze dat ook in Rusland deden.En wat leuk het quiltje in het wiegje.Zijn de kussens geborduurd of is dat een print?
Je Storm wordt mooi en je schiet lekker op.Succes met het kopen van een stofje hiervoor.
Beterschap en een gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

katrien zei

Mooi je blokken.
Veel plezier in Amsterdam.

Floor zei

Je bent al lekker opgeschoten met je mooie blauwe blokjes.
Die pop is best leuk, maar waar laat je zo'n groot ding?
Dat wiegje met het oude quiltje, dat is heel mooi. Past zo in een museum.
Naar Amsterdam..... naar welke winkel.... vast naar Den Haan en Wagenmakers.
Maar daarnaast schijnt ook nog een quiltwinkel te zitten.
Veel plezier, en let op de trams!

Annie Kingma.Bonnema zei

Je blauwe blokken zijn mooi, ook de rand lijkt heel goed.
Mooie wieg, echt een museum stuk.
Bijna te mooi om te gebruiken
Vroeger werd er ook heel goed en mooi gehandwerkt. Gezellig uitje naar Amsterdam
Groetnis Annie

Unknown zei

Dankjewel Chris dat we weer een kijkje mochten nemen door jou ogen in een heel ander cultuur.
Wat erg dat de verwarming pas op 15 oktober (morgen) officieel aan gaat. Dat was in vroeger dagen in Groningen en Drenthe ook zo. Morgen is namelijk de Zuidlaarder (paarden) markt. En tot vlak voor de periode dat bij Slochteren gas werd gevonden zetten de mensen 's zomers echt de kachel op de zolder of in de schuur. (soms werd hij ook nog als 'kluis' gebruikt m.ag.v.d.)
Je quilt schiet al lekker op..

Veel groeten van Jantje

feltfree på Åsly zei

wat een mooie blauwe blokken. En wat een pracht en praal van je uitje zeg. Geweldig mooi.
Groetjes Frederika

idaviltcreatief zei

Mooi wordt je blauwe storm! Prachtige blokken. ook heel leuk om het verslag van wit rusland te lezen. Veel plezier in onze hoofdstad, daar is ook vast veel te beleven, volgens mij heb je aan 1 dag niet genoeg.
Ik zie dat je het nog september hebt maar we zitten toch echt in herfstig oktober Chris ;-)))

AnitaS zei

Ik ben heus niet bang dat je niets gedaan hebt. Mooi wordt je blauwe quilt.

Our photos zei

Je blauwe blokken zijn mooi!
Groetjes, Sonnja

Ineke Hulzebos zei

Wat worden je blokken mooi, vooral nu het al veel groter tot een quilt wordt gemaakt. Nog beterschap en veel plezier in Amsterdam

foekie's fashion zei

Wat heb je het fijn gehad daar bij je vrienden in dat verre Wit Rusland. Ik heb al je verhalen gelezen maar geen tijd om te reageren. Je blauwe storm wordt ook bijzonder. Groetjes van Joke

Rennie zei

Wat een mooie blauwe blokken en die rand wordt ook schitterend.

mieke zei

De blauwe is mooi.
Het babyquiltje met kanten rand ook.
De pop is heel apart.
Veel plezier in Amsterdam.
grtjs Mieke

Jeanneke zei

Jouw Blauwe Storm wordt erg mooi, Chris! De rand vind ik een vondst! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Jouw reis naar Wit Rusland, de contacten en belevenissen daar zijn indrukwekkend; je leven krijgt er extra glans en kleur van , hè?
Hopelijk ben je snel opgeknapt. Het dagje Amsterdam zal vast helpen :>)
Groetjes,

Jeanneke.

Elvira zei

Me hace mucha ilusión que visites mi blog Asi te tengo como una amiga Besos

jolie zei

Je hebt genoten in Wit Rusland .. fijn om te lezen. En je "storm" wordt erg mooi. Hoop dat jouw leven zonder hevige stormen zal zijn :-)

inge zei

ik vind storm at sea nog steeds een prachtig patroon! heel mooi!
en blij dat je genoten hebt van Wit-Rusland!

Willy zei

Dan ben je nu in Amsterdam, gezellig! Wat leuk nog die foto's van je reis. Mooi is je blauwe, de golven zijn al goed te zien. Groetjes,