Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Lekker knoeien met specie

De storm getrotseerd en vanochtend toch naar de workshop Mozaïeken. Met de auto gelukkig, met de fiets was het absoluut niet gelukt. Vandaag hebben we heerlijk met specie geknoeid en de voegen tussen de scherven gevuld. We waren met z'n tienen en we hebben wel gelachen hoor. Wat een troep af en toe.


Eerst de specie aanmaken. Dat is iets voor Chago!


Dan met een sponsje op de zon.


Schoonvegen ..... hé dat ziet er al beter uit!


En kijk eens wat een artistiek zonnetje! Ik vind hem geweldig! Deze was helemaal niet makkelijk door de punten. Maar Chago is wel wat gewend in zijn leven met metselen en gaatjes vullen, haha. Iedereen was er heel enthousiast over!


En mijn appeltjes zijn ook klaar. Daar zit wel wat hoogteverschil in, dus dat wordt balanceren met het dienblad.

Op de terugweg was de storm zó heftig dat ik bij het over-steken van een pleintje bijna letterlijk van de sokken geblazen werd. Dus de rest van de dag lekker binnen gebleven. Gezellig!


25 opmerkingen:

Rian, zei

Wat is dát leuk geworden allebei. Artistieke talenten zijn jullie hoor. En als je uitkijkt hoe je de kopjes/mokken neerzet merk je niets van dat hoogteverschil.
Weer eens iets anders dan lapjes, hè Chris?
Ik durfde ook niet met het autootje de weg op naar mijn ouders. Ik ga vanavond maar, dan is de wind al een stuk minder. 't (kunst)grasveld van mijn buurvrouw was helemaal in een hoek van de tuin gewaaid :-))
Dagdag

feltfree på Åsly zei

Wat ziet dat er leuk uit. Gezellig ook om samen zo'n workshop te volgen.
Hoop dat de wind inmiddels is gaan liggen. Zag al vreselijke beelden.
Lieve groet Frederika

Ria van Kasteel zei

Wat zijn dit mooie werkstukken geworden en heel bruikbaar.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Cisca zei

Wat zijn ze allebei mooi geworden, die krijgen vast een mooi plekje in jullie huis. Gelukkig, dat je op de been gebleven bent, mijn tante is jaren geleden eens door een storm opgepakt en een stuk verder op straat gevallen. En kwam dus in het ziekenhuis. Dus: je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Prettige avond, Cisca

Floor zei

Moedig hoor om door die storm te gaan rijden, hoewel ik er zelf ook even uit moest, doodeng.
Jouw man was toch tandarts???
En dan zeggen dat hij wel gewend is aan metselen... oeps, dat moet hij niet lezen hoor.
Maar jullie werkstukken zijn echt prachtig geworden.

petronella zei

Wat is het leuk geworden en idd gezellig zo samen! En je Storm en Zee quilt is wel heel toepasselijk vandaag! Lieve groet!

Monica zei

Wat hebben jullie leuke mozaïekjes gemaakt, en ja de strom..., gelukkig ben je heelhuids thuisgekomen

Marianne zei

Wat een leuk resultaat, Chris. Ach, er hoeven natuurlijk niet altijd kopjes op het blad vervoerd te worden.De spiegel extra lastig met die mooie puntjes.
Nu maar verder met de storm and sea.Het weer leent zich er voor.
Lieve groet, Marianne K.

Janet zei

Leuk om te doen he, heb ik ook al eens gedaan. Er zijn ook zoveel leuke dingen te doen. Fijn dat je veilig door de storm bent gekomen. Gelukkig is het nu allemaal weer wat rustiger.

inge zei

wat een leuk werk!

baukje zei

Wat een kunsternaars zijn jullie toch.... En lekker knoeien met water blijft leuk hé.

Hennie zei

Je of eigenlijk jullie mozaïek werk zier er prachtig uit Chris ! ! !

Groetjes Hennie.

Hermie zei

wat zijn jullie werkjes leuk geworden. Nu zelf aan de slag er mee?

Lida zei

Hé die code rood was niet voor niks! Maar gelukkig weer heel thuis en met geweldig leuk resultaat!
Knuffel
Lida

AnitaS zei

Wat zijn beide werkstukken leuk geworden. Gezellig om het samen met je man te doen.

Tineke zei

Wat zijn ze leuk geworden, een prachtig resultaat.
Groetjes Tineke

Willy zei

Dat zijn hele mooie resultaten geworden.

marga zei

Echt leuk geworden. Dus als ik het goed begrijp is Chago op herhaling geweest en zo te zien kan hij nog goed vullen.
Groeten
Marga

Beertje Zonn zei

Het zonnetje en de appels zien er mooit uit!
Groetjes, Sonnja

Aangenaam verpozen met Joke zei

Jullie mozaïeken zijn prachtig geworden. Echt kunstwerken. De ster lijkt me heel leuk om op te hangen en een dienblaadje kan je altijd gebruiken. Gelukkig ben je op de been gebleven.
Groeten, Joke

Ineke Hulzebos zei

Het ziet er geweldig uit, van jullie allebei!

Groetjes, Ineke

Rennie zei

Prachtig mozaiek hebben jullie gemaakt.

Anoniem zei


Nou, het resultaat mag er zijn,
hoor!! Echt mooi geworden. Zo zie je wat een beetje metselen en stucen en pleisteren kan doen; zouden we veel vaker moeten doen. En ik blijf erbij dat ik het blauw helemaal prachtig vind.
Groet,
Rya Lucas

Marga (MarPie) zei

Wat ontzettend mooi zijn ze geworden.
Dan gebruik je het dienblaadje voor je quiltspulletjes, hoef je niet zo te balanceren met van alles.

Groetjes,
Marga♥

Marjolein zei

Wat leuk zeg!
Ik heb mailcontact gehad met Carin en de jongens gaan volgend jaar verschillende workshops volgen!

Groetjes Marjolein