Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Dagje Amsterdam??

Het was méér dan dat! Het begon al goed met prachtig weer en een bak koffie in het Noord-Zuid Hollandsch Koffiehuis tegenover het Centraal. Het was stampvol, maar we konden gelukkig aanschuiven aan een grote tafel waar nog plaats was om het quiltboek van Ruth waar zij een leuk patroon voor een nieuw project in had gevonden, door te bladeren.
Maanden terug had ze al bij H&W een Jelly-Roll gekocht en voor dat patroon had ze nog een Layer-Cake nodig. Jammer genoeg kon ze daar niet slagen. Dat was even een teleur-stelling.

Natuurlijk gingen we ook bij buurvrouw Merel op bezoek. Ik had 15 cm stof in contrastkleur voor mijn Blauwe nodig. En, joepie, gevonden! Ik was voor €2.50 klaar. Een unicum! Het ging allemaal natuurlijk niet zo snel als dat ik hier schrijf. We hebben onze ogen goed de kost gegeven en daarna trakteerde Ruth op een heerlijke lunch. Maar arme Ruth had nog geen lapjes gescoord. Misschien bij Aljona in Schagen.... opperde ik. Waarop Ruth zei: zouden we misschien nog even met de trein.... Dus resoluut ons boeltje opgepakt en al laverend door de mensenmassa naar het station.

Om half 4 stapten we bij Aljona binnen. En wie hing daar aan de muur? LEUK!


Aljona geeft binnenkort weer een cursus in die vouwtechniek. Er kwamen 2 Layer-Cakes op tafel, dus Ruth kon nog kiezen ook. Oh wat was ze opgetogen! Dat moesten we nog even vieren met een lekkere bak in een enig café vlakbij.


De kleuren van de foto's kloppen niet helemaal, maar ze heeft prachtige stofjes. Hoe ik die 15 cm contraststof in mijn Blauwe ga verwerken, laat ik een ander keertje zien.
Fijne dag en liefs van mij.


21 opmerkingen:

katrien zei

Leuk uitstapje hebben jullie gehad.Das genieten hé.

baukje zei

Een gezellig dagje uit en dat was het....

Rennie zei

Heerlijk voor jullie beiden zo'n dag en nog geslaagd ook.

Lida zei

Heerlijke dag geweest en wat fijn dat iedereen geslaagd is voor de lapjes en jouw blauwe wordt echt schitterend, ben heel benieuwd hoe je dat gekleurde lapje erin gaat verwerken!
Knuffel
Lida

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel benieuw waar je lapje komt te zitten in het blauwe quilt.
leuke dag zo samen winkelen
Groetnis Annie

Anoniem zei

Dat is inderdaad een contrasterende stof die je hebt gekocht-nu nog zien hoe je dat in de rand gaat verwerkend-spannend.
Jullie hebben in ieder geval genoten van een gezellig dagje uit.
groetjes,Truus uit Drenthe

Our photos zei

Leuk te lezen dat jullie samen een leuke dag hebben gehad en geslaagd zijn met het kopen van stofjes.
Groetjes, Sonnja

Rian, zei

Wat een heerlijk dagje is dat geweest. Fijn voor Ruth dat ze geslaagd is voor haar bijpassende layercake. En léuk om je pannenkoek zo mooi te zien hangen bij Aljona. 't is echt een blikvanger hoor :)

Floor zei

Zit hier echt verbaasd achter mijn laptoppie hoor....
Hoe is het mogelijk dat je helemaal naar Amsterdam gaat, twee prachtige quiltwinkels bezoekt en dan samen voor 2,50 aan lapjes uitgeeft? Zucht..... dat zou voor mij echt onmogelijk zijn.
Werd je niet in verleiding gebracht door al die prachtige stoffen?
Maar gelukkig toch nog geslaagd in Schagen.
Ben benieuwd wat je met de contrast stof gaat doen.

Ineke Hulzebos zei

Wat een heerlijk gezellig uitstapje en leuk voor Ruth dat ze ook is geslaagd!!!

Liefs, Ineke

Hermie zei

wat een heerlijk uitstapje en het koffiehuis tegenover het station is erg bekend en ze hebben er heerlijke koffie met iets er bij.

Gonny zei

Leuk zo een uitje. Fijn dat jullie verder zijn gegaan en Ruth toch geslaagd is!.
Spannende tegen-kleur heb je erbij gekozen.... Wat ben je daarmee van plan....?????

Anoniem zei

..........De Pannekoek!.......... Wat leuk om je eigen werk onverwacht tegen te komen...
Fijn dat jullie een leuke geslaagde dag hebben gehad. En wat een kapitaal heb je uitgegeven voor een lapje... :-)

Anoniem zei

excuus dat ik vergeten was mijn naam er bij te zetten kwam er net te laat achter., groetjes van Jantje...

sylvia zei

hey Chris, het lijkt wel 'tienertoeren! Jan en ik deden dat, van de ene plaats naar een heel eind verderop........;)
En dat allemaal in 1 dag, knap hoor!
Maar fijn dat jullie allebei geslaagd waren en Chago zal blij geweest zijn dat het algemene budget maar met 2.50 afgenomen is.....:(
wel een bijzondere kleur bij de rest, maar dat het mooi zal worden twijfel ik geen moment aan!
Liefs, Syl

Jane in Wales zei

Wat een gezellige dag! En als je dan nog slaagt met het lapjes vinden is het helemaal mooi!

Willy zei

Dat was een gezellige dag. Nu neem ik aan dat een layer-cake een stapeltje stoffen is? Al googelend zie ik alleen maar taarten. Wat is er nu speciaal aan die stoffen? Is het de combinatie, afmeting, aantal?
Groetjes,

Anoniem zei

een wereldreis maar goed geslaagd en wat hangt je quilt daar mooi

Fijn weekenden liefs joke bellen van de week

Saskia Smit zei

En is het werkelijk bij €2,50 gebleven?

creatievelingelly zei

Wat heeft je quilt een mooie ereplaats
Wat een fijne dag hebben jullie gehad

marijna zei

Dat is een gezellig uitstapje geweest!