Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Quilt van Ruth

Vanmorgen toch nog even een soort mini-bee gehouden. Ruth en ik. Joke is nog steeds lekker op vakantie. En kijk eens, Ruth heeft haar quilt af!!


Trots staat ze er naast en dat mag ook echt wel! Het is haar allereerste quilt, hand en machine gepatcht en handgequilt. Geweldig Ruth, hij is supermooi geworden. En dat vindt Chago ook!
Nog even wat dichterbij.


En dan snel voordat de bui weer losbarst netjes opvouwen.


We hebben niks genaaid vanmorgen, maar wel gezellig gebabbeld en alvast in een jelly-rol boek gesnuffeld voor een nieuw project voor Ruth. Leuk leuk!


20 opmerkingen:

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heeft Ruth een mooie quilt gemaakt. Leuk dat ze zo even met de quilt poseren. Dat zal een gezellige ochtend geweest zijn. Ik wil je alvast een goede en voorspoedige reis toewensen. En fijne ontmoetingen met je vrienden en vriendinnen daar. Valeria zal nu wel echt een tiener zijn.
Groeten, Joke

Vera zei

Jaj de szép!!!

Cisca zei

Daar kan ze met recht trots op zijn, mijn complimenten!
En je plant staat er schitterend bij, je hebt hem niet voor niets vertroeteld. En leuk,, dat vlijtig liesje.

Groetjes, Cisca

Floor zei

Mooi gedaan hoor Ruth! En zo groot, en dat voor de eerste quilt.
Heerlijk werkje om een nieuw project uit te zoeken.
Ze heeft zeker geen lange lijst met "wil ik maken" quilts, zoals de meeste quilters.

Lilian Pilar zei

Bonito quilt de Ruth,
Felicitaciones de mi parte

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige quilt heeft Ruth gemaakt. En Chago is een kei in opvouwen van quilts, geen wonder, moet hij vast dagelijks voor je doen ;-)

Groetjes, Ineke

Annelies zei

Een quilt waar je trots op mag zijn Ruth !

Lida zei

Nou juf, je leerlinge heeft het echt te pakken en het resultaat is geweldig! Wat een gave quilt is het geworden!
Ik wens je een goede reis en een fantastisch weerzien met je geliefde vriendin!
Graag gezond weer terug! Knuffel
Lida

Gonny zei

Op de eerste foto zie je al de dreigende bewolking.... Maar de mooie quilt springt er met kop en schouder bovenuit!!!!!!!
Hopen dat het weer met je 'trip' beter is. Zo een afstand.....

Janny de Roo zei

...en dat voor een eerste...? Prachtig hoor !

marga zei

Ik dacht al ooooo het is droog en een beetje zonnig aan de andere kant in het land. Maar als ik dan verder lees kwamen er bij jullie ook wel regenwolken over. Maar hoed dan ook de quilt is prachtig. Ben jij de boosdoener die het virus aan Ruth heeft doorgegeven?
Foei toch. haha.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Wat een prachtige quilt heeft Ruth gemaakt!Leuk dat zij het ons showt.
Hier zijn maar enkele druppels gevallen overdag-nu miezert het wat.Maar wel prachtige wolkenluchten met dreigende donkere wolkentorens!
Goede reis en tijd in Rusland, en kom behouden weer thuis.
groetjes,Truus uit Drenthe

* * * orangery - stitchery * * * zei

fantastisch zo' n mooie quilt en dat voor de eerste keer, wel ik doe het haar niet na. zonnige groeten uit Rio, Alice

Our photos zei

Prachtige quilt heeft Ruth gemaakt!
Groetjes, Sonnja

marijna zei

Wouwww, wat een mooie quilt!

sylvia zei

een bjoetie van een quilt!!!!

baukje zei

Prachtig geworden en voor een eerste quilt een knoepert hoor. Ze durft! Daar komen er vast nog wel meer bij.......

AnitaS zei

Wat een mooie quilt heeft Ruth gemaakt.

sparkle100-havealook.blogspot.com zei

Beautiful work. Are you Dutch or German? It seems these people are very creative in sewing, knitting, needle point.Anything dreative with their hands.

My late Mother in-law made all my childrens outfits when they were babies. That is why I ask. She was Dutch. I loved her to death. I miss her so. She had nine children and her hubby also has passed on. My hubby is her oldest son. All her children are still alive.

Anoniem zei

Wow, die Ruth heeft er geen gras over laten groeien. Ben ik even op vakantie en heeft ze hem al helemaal af. Chapeau. Ik vond hem prachtig en nu vind ik hem schitterend. Ik ben heel benieuwd wat het volgende projekt gaat worden.
groetjes uit mooi Limburg