Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kip in Kommetje

Ja echt, dit wordt een kip in een kommetje! Maar wat een gepriegel. Ik ben nog steeds niet bedreven in appliceren en wil dat o zo graag worden. Ik wilde me een poosje terug opgeven voor een cursus bij den H&W, bij Annelies, maar die zat al weer vol! Jammer. Maar goed, niet getreurd. Lekker doorgaan en kijk, zo ver ben ik al.


Het patroontje zag ik in de laatste Quilt Nieuws en ik vond het zó leuk. Er lag al jaren ergens onder in een doos een rok die ik in Spanje kocht. Met stroken, dus heel veel stof. Ik heb hem vroeger wel gedragen. Eindelijk de schaar er in en alle stroken los geknipt. Helemaal naar mijn zin voor de kommetjes.


Ik maak het niet zomaar hoor, het wordt nóg een quiltje om mee te nemen naar Wit Rusland. Voor Galina die ons al jarenlang helpt als we namens onze kerk komen met geld en spulletjes. Ik logeer dan altijd bij Larissa, de anderen bij haar. Ze zingt in een koor dat vaak optreedt in klederdracht en ik vond deze stofjes helemaal bij haar passen.


23 opmerkingen:

Inge zei

Die is leuk, Chris! Ik heb er ook al een tijdje naar zitten staren, maar ja, ik mag nog even niet. Eerst moet de koning af.......

baukje zei

Oh Cris wat een leukerdje..... Ik zit in een Rotterdams cafeetje te internetten en ik voel me toch een vrouw van de wereld!!!!!!!

Lilian Pilar zei

Chris, las telas el diseño son preciosos mooi,
visitaré virtualmente la tienda donde esta Annilies...
xoxo
Lily

Anoniem zei

Hiya Chris,

Ja, je bent weer geweldig goed bezig. Om rondingen te appliqueren kun je ook de truc toepassen door het eerst om een kartonnetje te spannen d.m.v. rijgsteekjes. Dan strijken/ persen, kartonnetje eruit en opnaaien. Dezelfde methode die ook bij Dresden-plate wordt gebruikt..
Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

Groetjes van Jantje

katrien zei

Ziet er al leuk uit.

hobbyshop fugeltsje zei

Ja dat vond ik ook een snoepje van een quiltje.
Daar zal ze zeker erg blij mee zijn.
Appliceren kan je op verschillende manieren doen. Op youtube staan wel een aantal filmpjes over hoe ze dan doen.
Veel plezier.
Gr. Miranda

M Verheij zei

Wat ben je snel Chris.Hij staat ook op mijn lijstje voor als tafelloper.Maar moet eerst andere zaken afmaken.
En wij gaan eerdaags een week met vakantie.
Maaaike

Rennie zei

Wat een mooie kleurencombinatie. Heel leuk.

Dekenstikster zei

Wat een leuke stofjes.... En dat kippetje zal echt wel lukken!
Succes en groeten, Wilma

Anoniem zei

Waar een oude rok al niet goed voor is! Het worden leuke kommetjes en dat kippetje-die vliegt er straks zo bovenop.
Bij het appliceren gebruik ik het verpakkingspapier dat om printpapier zit.Daar maak ik malletjes van-speld het op de stof,uitknippen met zoompje.En dan omvouwen om dit malletje en met een vouwbeen of je nagels scherp vouwen.Nu het papier eruit en het is een fluitje van een cent om het vast te naaien.
Succes!
groetjes,truus uit Drenthe

AnitaS zei

Wat leuk wordt het. Die stofjes doen het helemaal. Fijne dag.

Rian, zei

Wat enig Chris. Die rok is 'geknipt' voor de kommetjes. Net echte kommen, met de kip als haantje op de toren. Wat zullen ze dat leuk vinden in Rusland.
Dagdag

Miranda zei

Superleuk en inderdaad lekker folkorisch. Precies de kleuren en patronen die je veel tegenkomt in Rusland. En geweldig toch dat we de oude kleding gewoon weer hergebruiken zo! Jou appliceren ziet er toch goed uit hoor...
dikke knuffel van mij,
Miranda

Floor zei

Wat is ie leuk! Wat een vrolijke kommetjes.
Dat past echt bij dit quiltje. Wat zal ze er blij mee zijn.
Goed dat je nog even tijd hebt om het af te maken.
Het ziet er keurig uit hoor je applicatiewerk.
Maar.... is het geen haan?
Groetjes,
Floor

Our photos zei

Leuk hoor je kip in een kommetje!
Groetjes, Sonnja

Ineke Hulzebos zei

Wat een leuke kip in een kommetje, die wil ik ook maken. Enne, ik ga naar Zutphen applicatie leren en Annelies geeft les!!! Ben zo gelukkig!

Fijne week

Lida zei

Wat wordt deze leuk en vast helemaal haar smaak! Veel plezier met je steekjes, knuffel
Lida

wilma oud zei

Leuk gedaan en wat is die stof mooi. Groetjes Wilma

Martine zei

Wat een lief quiltje en zo vrolijk.

Ans zei

Wat heb je dat leuk en snel gedaan! De vrolijkheid spat er vanaf!

Cisca zei

Wat een leuk patroontje en wat een leuke stof. Waar zo'n rok van lang geleden al niet goed voor is. Ook de achtergrondstof past er mooi bij. Ze zal er vast erg blij mee zijn!

Groetjes, Cisca

Hennie zei

Wat een leukerd wordt dit ! ! !

Groetjes Hennie.

petronella zei

Ik zou ook nog graag eens een cursus bijwonen van Annelies, vind het nogal intensief, dat appliceren. Het is erg mooi geworden!