Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kip en kommetje in de tuin

De kip en de kommetjes hingen gister even in de tuin. Toen moest de theepot er ook bij. Die past toch helemaal bij de stofjes van het topje.


Het is een echte originele Russische theepot, elektrisch nog wel. De decoratie is typisch Russisch, uit Moskou, dus niet Wit Russisch. In '94 maakte ik kennis met een lief stel, at in hun gezellig gedecoreerde keuken. Ik zag die pot en zei dat ik hem zó verschrikkelijk leuk vond. En wat denk je?! Bij het afscheid nemen drukte ze me de pot in de handen! Ik moest en zou hem mee naar Holland nemen. Zo heb ik wel geleerd een beetje op te passen met wat ik zeg.

Hoe vind je het quiltje worden? Het topje is klaar en inmiddels ook gesandwicht.


Wat is het toch heerlijk om te spelen met stofjes en kleurtjes! Eigenlijk is het natuurlijk geen Kip (je hebt gelijk hoor Floor!), maar een haan. Maar 'Kip in kommetje' klinkt leuker -en lekkerder!- dan 'Haan in kommetje'. Dus voor mij blijft het een kip.

Vrijdag ben ik een van de gastvrouwen op de ATT in Alkmaar. Ruth en ik hadden ons allebei opgegeven en Ruth is volgende week woensdag ingedeeld. Leuk!

22 opmerkingen:

Johanna Faber zei

Wat een schattig quiltje is dit geworden Chris, vroeger had je een gerecht en dat hete kip in het pannetje
Veel plezier vrijdag
Dikke knuf joke

Rennie zei

En dan zo'n quiltje met die fluitketel een plaatje.

Ans zei

Wat is het een leuk geheel zo, ik zou voor jezelf ook maar zo'n quiltje maken. Het past zo mooi bij die theepot! misschien komen wij elkaar vrijdag wel tegen. Groetjes, Ans

katrien zei

Leuk je quiltje.
Veel plezier vrijdag.

AnitaS zei

Wat is je quiltje mooi geworden. Past goed bij de theepot. Veel plezier vrijdag.

petronella zei

Op deze manier kun je je al helemaal verheugen op je reis en er naartoe leven! Jammer dat ik niet dichterbij zit, kan dus niet langskomen op de ATT!

Anoniem zei

Wat een leuk en vrolijk geheel is het geworden-echt een russisch quiltje is het geworden!!!
Kip-in-het-pannetje heb ik vorige week nog gegeten-lekker makkelijk klaar te maken.
Veel plezier op de ATT-te ver weg voor mij-jammer.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Grappige theepot is dat.
Als je iets graag wilt hebben zeg je dus voortaan gewoon, wat is dat leuk :-)
Jammer dat het in de quiltwinkel niet opgaat...
Je "kip" is beeldig geworden. Staat leuk in de tuin. Bijna jammer dat ie naar Rusland gaat, maar je kunt er altijd nog eentje voor jezelf maken als je terug bent.
Groetjes,
Floor

Gonny zei

Gezellig stel zo in de tuin:-)
Wat lief van die mensen maar inderdaad je durft niet meer je bewondering uit te spreken voor mooie/gezellige dingen.....
Heel veel plezier met/op de ATT en doe iedereen de groetjes....
Ons QQQ-bee-groepje heeft er ook aan gedacht om er naar toe te gaan maar 3 uur heen en 3 uur terug met openbaar vervoer is al een dagtaak.....

Berna zei

Wat een leuk en gezellig quiltje. Voor mij geen ATT dit jaar maar ik wens je veel plezier!

Our photos zei

Je Quiltje ziet er leuk uit!
Groetjes, Sonnja

Lida zei

Hij is gaaf en wat een gave theepot! Ja soms moet je wel op je woorden passen, sommige mensen zijn zo vrijgeefs!
Knuffel
Lida

Cisca zei

Wat een mooi verhaal over die mooie theepot, en wat past hij goed bij die kommetjes. Zou je er ook niet één voor jezelf gaan maken.
Wat is het quiltje mooi afgewerkt, met die mooie randen, ècht een plaatje!

groetjes, Cisca

Saskia Smit zei

Zal ik je dan vrijdag in het "echie" zien? Lijkt me leuk. Je quiltje is leuk. Ik heb hier houten lepels met dezelfde print. Ik geloof dat ze ook uit Moskou komen.

Ineke Hulzebos zei

Wat is het een schattig Kip in kommetje geworden!!!

Fijne dagen

Rian, zei

Wat heb je dat mooi bij elkaar gezocht, Chris. Echt weer helemaal 'jij'.
Dat zal vast in de smaak vallen daarginds. Alweer zoiets leuks om mee te nemen. :)

feltfree på Åsly zei

Wat een leuk quiltje. Ik zag hem ook al in de nieuwe quiltersgilde staan. Ik weet niet of daar het patroon bij was. Dacht direct, die wil ik ook maken.
Lieve groet Frederika

Trudy zei

willikoooooook! Zag hem in de Quiltnieuws staan en gelijk flieft!
Mooie kleuren heb je gekozen en de randverwerking maakt het helemaal af!
Veel plezier in mijn geboortestad. Helaas lukt het me niet er heen te gaan.....
groetjes, Trudy

Dekenstikster zei

K in K is enig geworden en dat plaatje met de ketel is prachtig!
Succes in Alkmaar.
Groetjes, Wilma

idaviltcreatief zei

Helemaal mooi, zowel het quiltje als de theepot. Veel plezier in Alkmaar!

Lilian Pilar zei

Un regalo magnifico; precioso te ha quedado FELICITACIONES!!!!
xoxo
Lily
Me encanta....

baukje zei

het is echt een enig quiltje geworden, dat zal avst daar heel ver weg veel bewondering oogsten.