Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ik heb het volbracht!

Dat was een héél lang dagje gister, maar ik heb het volbracht. Van half 11 's morgens tot 9 uur 's avonds als de "mevrouw met de handschoen" (zo werd ik af en toe aangesproken) mijn rondjes gelopen op de ATT in Alkmaar. Ik had aan het eind geen benen meer, maar ik vond het ontzettend leuk. Vragen beantwoorden, quilts mogen omdraaien op verzoek en spontane gesprekjes. Ontmoetingen met bekenden en ook een onbekende stille lezer van mijn blog, Francien, van wie een prachtige Sarah Morell hangt. Ook kennis maken met dames die ik alleen van de blog ken, zoals Saskia en Rian. Rian maakte stiekem de foto van mij en stuurde die gisteravond nog op. Echt verschrikkelijk leuk allemaal!!

De topstukken van de tentoonstelling zijn natuurlijk de quilts van Ted, Tonny en Janneke. Ongelooflijk!

Janneke de Vries, Hot Africa

Ted Storm, ElaTED

Tonny Hering, Dreamtime

Dreamtime detail
Zie je al die kleine noppen? Stuk voor stuk geappliceerd!
MAAR ...... deze quilts zijn zo opgehangen dat ze toch niets afdoen aan alle andere prachtige quilts. Er is zoveel schoonheid, kleur en techniek te zien. Echt de moeite waard! Je zult nog heel wat foto's op andere blogs tegenkomen.
Vandaag ga ik nog een keer met mijn goeie camera. Deze foto's heb ik snel tussendoor met mijn mobiel gemaakt.
Ik heb ook wel even een kijkje achter de schermen van het organiseren van zo'n tentoonstelling gehad. Een heel karwei hoor, petje af! Voor ons 'engelen' werd ook prima gezorgd, inclusief een heerlijke lunch en warme hap.

En nu ga ik lekker aan de koffie. Heel fijn weekend allemaal.


22 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Ja, ik ga ook een tweede keer. Want thuis in de catalogus bladetend blijkt toch dat ik een paar gemist heb.

Martine zei

Fijn voor deze thuisblijver om foto's te zien.

Janet zei

Wat een ervaring om 'dame-met-de-handschoen'te zijn!! geweldig. Helaas ben ik door mijn werk niet in de gelegenheid om te komen, gelukkig kan ik genieten van je foto's!

Rian, zei

Ja, het was prachtig, hè Chris. Fijn dat je nog eens op je gemak rond kan lopen, want als 'engel' kwam daar niet van. Ik mail je nog even over de quilt van Janneke.

Anoniem zei

Leuk werk he om als éngel'zonder vleugeltjes te mogen helpen.Heb het eens op een miniquilttentoonstelling gedaan begin jaren 90 in Ermelo.
Maar ik zie dat je geen sjaal draagt-vanwege de warmte???
Fijn dat jullie foto's plaatsen want het is te ver voor mij.Zo kan ik toch genieten van deze mooie quilts.
Heeft Ted haar quilts zelf doorgepit,of laat ze dit doen?
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

katrien zei

Super dat je dit kon doen.En fijn hier enkele werken te zien.Dan kan ik wat meegenieten.

feltfree på Åsly zei

leuk zeg. Dat is leuk om er op die manier aan deeltenemen.
gr Frederika

Aangenaam verpozen met Joke zei

Ik moest gisteren nog aan je denken met die hitte, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan.En er zelfs nog van kunnen genieten en mooie ontmoetingen gehad. Vandaag kan je alles nog eens lekker op je gemak zien.
Groeten, Joke

petronella zei

Wat leuk, en ik kan me voorstellen dat het kontakt met de bezoekers, en "bekenden" van het bloggen heel gezellig is. Maar petje af hoor, vermoeiend is het vast geweest! Dus vandaag een vrije dag?

petronella zei

Wat leuk, en ik kan me voorstellen dat het kontakt met de bezoekers, en "bekenden" van het bloggen heel gezellig is. Maar petje af hoor, vermoeiend is het vast geweest! Dus vandaag een vrije dag?

baukje zei

Leuk om je zo in aktie tezien en wat een prachtige quilts laat je zien.

Annie Kingma.Bonnema zei

Geweldig dat je dit on doen,
Prachtig werk staat er op de foto
Groetnis Annie

Our photos zei

Schitterend zijn de Quilts en een leuke foto van jou!
Groetjes, Sonnja

mieke zei

Dat lijkt me wel leuk, ja, om te engelen.
En ook heel leuk dat je ' bekenden ' tegenkwam.
Fijn weekend, grtjs Mieke

Ria van Kasteel zei

Dat was inderdaad een pittig dagje, maar o zo leuk om te engelen en mensen te ontmoeten. Bij uitstek de gelegenheid. Jammer genoeg zit het er voor mij niet in dit jaar want morgen reis ik af naar Ste. Marie met een bus vol quiltsters. De koffer is gepakt , nog even stofzuigen en badderen vanavond relaxen en morgenochtend om 6 uur op. Ik hoop dat je vandaag nog mooie foto's gemaakt hebt en extra genoten.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

AnitaS zei

Wat leuk om dit te doen. Maar wat zul je moe geweest zijn.

Floor zei

Wat leuk om jouw als engel te zien!
Je ziet er ook engelachtig uit hoor met die witte handschoentjes aan.
Leuk dat je hier wat prachtige quilts laat zien, ben ik er toch een beetje bij.
Ted kan prachtig appliceren en quilten, maar de Aboriginal quilt vind ik echt schitterend!
Al die kleine rondjes, wat een kunstwerk is dat.
Heb ooit ook zoiets willen maken in het begin, maar zoveel kleine rondjes dat zag ik echt niet zitten.
Deze quilter heeft het dan toch maar gedaan.
Zou ze ook een appliquick setje hebben :-) ?
Groetjes,
Floor

Ineke Hulzebos zei

Ik wist niet dat je dan "engel"bent, wist niet eens dat het zo heette. Wat goed zeg, dat je dit hebt gedaan!
Groetjes, Ineke

creatievelingelly zei

Wat goed dat je het hebt volgehouden.
Ik ga morgen genieten en natuurlijk op zoek naar jouw quilt

hobbyshop fugeltsje zei

Het was inderdaad super mooie tentoonstelling en ik heb genoten van al dat moois.
Ik vond je quilt nog mooier in het echt. Petje af.
Gr. Miranda

Ans zei

Jammer, mijn plan om te gaan ging niet door. Ik heb jou dus gemist en heel veel leuke quilts. Ik kijk al verlangend naar de mooie foto's uit.

Corina zei

mooi, leuk dat we zo even mee kunnen kijken.