Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Heike's und Uta's Quilts

Wärhend unseres Urlaubs in Süderstapel, Schleswig-Holstein, hatte ich eine unerwartete schöne Begegnung. Ich traf Heike. Ich habe HIER schon mal darüber erzählt. Inzwischen haben wir auch schon einen Siggy ausgetauscht. Ich hatte sie gebeten, ob sie mir einmal einige Fotos ihrer Arbeit schicken wollte. Und die erhielt ich vergangene Woche.



Sie schrieb:
Von mir gibt es momentan keine neuen Foto's, ich schicke zwei ältere, beide Decken habe ich für meine Enkel genäht.
Für Henri: Die schlauen Eulen, er möchte immer alles wissen.
Für Emil: Punktlandung, er ist ganz pünklich zum errechneten Tag geboren.

Und dabei schickte Heike auch einige Fotos einer Kusine über welche sie folgendes schrieb:
Heute war ich bei meiner Kusine Uta, sie hat mir ihre neuen Quilts gezeigt. Einer ist fertig, dem anderen fehlt noch die Einfassung. Sind die nicht schön? Uta war sehr krank, ist wieder gesund und voller Schaffensfreude. Ein Glück!



Es macht mir Spass diese Fotos mit euch zu teilen. Wir sind schlussendlich doch alle ein bisschen miteinander verwandt.

En nu in het Nederlands
Tijdens onze vakantie in Süderstapel, Sleeswijk Holstein, had ik een onverwachte hele leuke ontmoeting. Met Heike. Ik vertelde er HIER al over. We hebben inmiddels ook al een siggy geruild. Ik had haar gevraagd of ze een keer een paar foto's van haar werk wilde sturen. En die kreeg ik vorige week.
Ze schreef:
Ik heb op het ogenblik geen nieuwe foto's, ik stuur 2 oudere, beide dekens heb ik voor mijn neefjes gemaakt.
Voor Henri: de slimme uilen, hij wil altijd alles weten.
Voor Emil: precisie(punt)landing, hij is precies op de uitgerekende dag geboren.

Mét een paar foto's van quilts van een nicht over wie ze het volgende schreef:
Vandaag was ik bij mijn nicht Uta, zij heeft me haar nieuwe quilts laten zien. Eentje is af, de ander moet nog een biesje hebben. Zijn ze niet mooi? Uta was heel erg ziek, is weer gezond en vol plezier in het werk. Een geluk!


Ik vond het leuk om die foto's met jullie te delen. We zijn tenslotte toch allemaal een klein beetje familie van elkaar.

18 opmerkingen:

Lilian Pilar zei

Hola Chris!!!
lo del idioma fatal;
bueno me quedo con las imágenes y con el compartir los trabajos de amigas...mooi bellísimos...Gracias

Berna zei

Altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten met dezelfde passie.

AnitaS zei

Wat leuk dat je die foto's met ons wil delen.

Martine zei

Leuk zulke ontmoetingen.

marga zei

Heerlijk he zo'n quilters familie.
Groeten
Marga

Floor zei

Ik dacht al... wat gaat Chris nu doen? In het Duits verder met haar blog?
Nee, gelukkig niet.
Leuk dat haar quilts nu op je blog staan.
Kan ze de quilts zelf ook eens terugzien met tekst er bij.
Wel een grote familie hebben we nu hoor, er zijn vast miljoenen mensen die quilten.
Gelukkig lezen we niet al hun blogs, dan hadden we 24 uur per dag werk.
Groetjes,
Floor

Lida zei

Heel leuk om te zien en wat een vrolijke kleuren!
Knuffel
Lida

Anoniem zei


Mag ik alsnog jullie beiden hartelijk feliciteren met jullie huwelijksverjaardag. 47 jaar is héél lang en zeker een gelukwens waard. Nog een fijn, gezond en gelukkig leven samen met kinderen en kleinvolkje en al jullie dierbaren.
Hartelijke groet,
Rya Lucas

marijna zei

Leuk om deze contacten via je vakantie te hebben gekregen. Leuke quilts!!! Ineens tweetalig op jou blog.

Ineke Hulzebos zei

Hoi Chris, gelukkig schreef je ook Nederlands, want ik "versta"geen Duits.

Liefs, Ineke

Anoniem zei

Wat leuk dat je van je vakantie contact ook een berichtje met foto's hebt gehad.Dit zijn ook mooie quilts die ze laat zien.
Heerlijk dit delen met elkaar!
groetjes,Truus uit Drenthe

feltfree på Åsly zei

Leuk om ook zo je hobby te kunnen delen. Mooie quilts.
Groetjes Frederika

mieke zei

Leuk, als je anderstaligen ontmoet met dezelfde ' sport ' .
grtjs Mieke

Gonny zei

Blij dat je het vertaald hebt. Patchwork Magazine gaat nog net om te lezen (ook niet in een keer, wel plaatjes kijken....) maar hééél leuk dat je wat foto's hebt ontvangen en met ons deelt. Leuke toepasselijke quilts voor Heike haar neefjes en Uta maakt mooie, fleurige quilts!

Rini zei

Wat een aparte quilt-kleuren , wel mooi!
leuk zo'n ontmoeting die ook nog leuke gevolgen heeft . Rini

baukje zei

ja hoor ik herinner het me nog, je was in de tuin van je logeeradres je siggyrand aan het naaien. wat ontzettend leuk toch zo.n kontakt.

Rian, zei

Wat het uitrollen van je siggierol voor gevolgen heeft gehad, hè Chris? Wat leuk, dit. Frisse vrolijke kinderquilts, en de strakke blokjesquilts vind ik ook prachtig.
Ik moest ook even omschakelen hoor, door je duitse verhaaltje, maar ik kan daar beter mee uit de voeten dan met italiaans :) (ik kreeg een siggie met italiaans briefje erbij)
Lieve groet,

Our photos zei

Het is altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten met de zelfde hobby!
Groetjes, Sonnja