Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Beetje tuin en heel veel geduld

Tussen de regenbuien door heb ik het beetje pruimen dat aan onze boom zat, gered van de insecten. In ik heb het heel slim aangepakt: met behulp van deze oude grijper van mijn vader die al 19 jaar geleden is overleden. Een grote oogst is het niet, maar toch nog meer dan vorig jaar!


Daar kan ik toch nog lekker wat jam van maken, net als een paar jaar geleden.


Geduld moet je soms ook hebben. En soms héél veel geduld. Vorig jaar april kocht ik een mooie bloeiende Sundaville. Die bloeit wel tot november, maar kan niet tegen temperaturen onder de 5 C. Ik heb hem de hele winter vertroeteld en in mei weer buiten gezet. Hij was pierig en er was nergens een bloemknop te zien. Tot een paar weken terug. En kijk nu eens:


Ik heb vaak de neiging gehad om hem maar weg te gooien. Gelukkig niet gedaan. Het Vlijtige Liesje is er spontaan bij gekomen. Hij is echt prachtig!!



14 opmerkingen:

sylvia zei

aan geduld ontbreekt het jou niet, hoor Chris! Wat een leuke plant!
En in je vorige blogje je siggyrol in foute omkeerzak.....;).......vind het nog steeds een lumineus idee om zo je siggies te verwerken!!
dag lieverd, groetjes, Syl

Our photos zei

Mmmm pruimenjam en je plant Sundaville is schitterend!
Groetjes, Sonnja

Annelies zei

Heerlijk nog even genieten van buiten !

hobbyshop fugeltsje zei

Geduld en groene vingers.
Lekker nog even nagenieten.
Gr. Miranda

katrien zei

Geniet van de jam.

Anoniem zei

Heerlijk zelf jam maken.Er staan hier ook al heel wat potjes klaar.
En die plant heb ik hier ook staan,dacht alleen dat het een andere naam heeft-geeft niet.Het staat inderdaad prachtig te bloeien en leuk dat het vlijtige liesje er bij kwam-mooie kleurencombinatie.
'kGa ook proberen om deze plant over te houden.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Aangenaam verpozen met Joke zei

Heerlijk jam van Reine Claudes uit eigen tuin. En dan je plant. Je geduld is duidelijk beloond. Hij staat nu prachtig.
Groeten, Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Geduld is een schone zaak, dat zie je maar weer.
De plant staat er prachtig bij
Groetnis Annie

Floor zei

Ha, een handige pruimenplukker, nog nooit gezien.
Niet veel, maar wel lekker denk ik.
Leuk dat die plant nu toch nog is gaan bloeien.
Wel jammer dat het wat laat is, want wie weet komen de nachtvorsten binnenkort weer.
Dus nog even van genieten.

Lilian Pilar zei

mmmmm...
mermelada de ciruela...
que delicia
las flores su color mooi
bsbs
Lily

marga zei

Wat kun je dan toch genieten als een plant niet zo lekker in z'n steeltje zit en dan ineens laat zien nu gaat het beter.
Het gaat net als bij mensen soms gaat het goed soms wat minder je hebt hem in elk geval goed vertroeteld en daar krijg je nu een bedankje voor.
Groeten
Marga

Vera zei

Most mindenki lekvárt főz meg diót szed
Pár évvel ezelőtt nekem is volt Sundaville... de nem szeretett itt lenni, ráadásul elverte a jég is... A Tied meseszép...Teleltetni meg nincs hol...

Lida zei

Wat een schitterende plant en die pruimenjam, mmmm die lijkt mij wel heel lekker! Hier blijven de bramen achter, dus nog steeds geen eigen gemaakte jam!
Knuffel
Lida

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige plant!!! En pruimenjam, héérlijk!!!

Groetjes, Ineke