Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

ATT 2013 Alkmaar

Ik kan het niet laten om nog wat foto's van de ATT te laten zien. Beetje veel dit keer. Gister heb ik heerlijk op mijn gemak met camera rondgedwaald en ook nog een paar dames ontmoet en gesproken.



Hier boven eerst Aljona uit Schagen (zij leerde mij het vouwwerk voor de 'pannenkoek'), daaronder Shirley druk bezig met klanten.





De Amish Circle Quilt waar ik zelf ook nog mee bezig ben (in totaal andere kleurstelling), een geweldig leuke Huisjesquilt en de Patch Parade in heel bijzondere fijne tinten.


De Grootmoeders bloementuin met allemaal gehaakte kleedjes!


De tulpen op de voorgrond staan rechtop ergens in geprikt en zijn ook allemaal gemaakt door een groep van 10 dames.



Een verschrikkelijk leuke Atarashi, 'Zomer'.


Nog even een detail van de quilt van Ted Storm.


Demonstratie van een bepaalde manier van appliceren met de machine.



Tot slot heb ik nog even door de stad gelopen en kwam ik in de Langestraat, niet ver van de kerk, deze winkel tegen!! Voor de tijd van de tentoonstelling gehuurd door mensen die vroeger een héle grote tweede hands boekenwinkel in de straat hadden. De winkel was volgestouwd met alleen maar quiltboeken en natuurlijk koopgrage en nieuwsgierige dames (de heren stonden voornamelijk buiten, haha). Toen ik binnenstapte besloegen mijn brillenglazen! Wat een goed idee!

Jullie snappen wel, ik heb deze 2 dagen genoten, veel moois gezien en leuke gesprekken gehad. Dat laatste maakt zo'n expositie ook tot iets speciaals.


19 opmerkingen:

katrien zei

Wat een mooie quilts laat je ons zien.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een prachtige foto's laat je ons zien. En dan die boekhandel, net luilekkerland. Heb je voor jezelf nog wat gekocht?
Fijne zondag, Joke

Ineke Hulzebos zei

Dank je wel voor het showen van foto's!

Fijne dag

Anoniem zei

Heerlijk,toch kunnen genieten van de quilts van de ATT!
Dank-je-wel!
goede zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Francien zei

Hallo Chris,

Leuk om je verhalen te lezen over de tentoonstelling in Alkmaar.En dat je ook nog mijn quilt noemt, aardig van je. Ik vond het leuk je te ontmoeten en blijf je graag "volgen". fijne zondag groet Francien

Rennie zei

Jammer dat ik je gisteren heb gemist. Ik heb er nog over geblogd. Die budgetwinkel hebben wij ook gevonden.

Anita Vlijtige Handjes zei

Nou Chris jij kunt wel een paar weken vooruit met zoveel inspiratie en energie. Prachtige quilt.
Groetjes Anita

feltfree på Åsly zei

Ik ben je erg dankbaar voor deze mooie foto's die je laat zien. Ik geniet ervan.
Groetjes Frederika

Quilt Quebbel zei

Hallo Chris,
Heerlijk dat jij ook zo hebt genoten (en nog) van de ATT te Alkmaar. Het is zeker de moeite waard, ook ik heb er genoten.
En die boekwinkel was een schot in de roos. Heerlijk, nu lekker verder nagenieten en (niet te veel) nieuwe projecten gaan bedenken.
Groet van Maria.

Lilian Pilar zei

Hi Chris!
een mooie reis,
prachtig werk
wat een geweldige verbinding
Kisses

My name is Riet zei

Wat geweldig dat je twee dagen hebt kunnen genieten van de tentoonstelling. Ik ga Dinsdag dus ik heb het nog te goed. Dat idee van die quiltwinkel is om te onthouden. Ik schrijf gelijk even de straat op . Bedankt voor de tip .
Fijne dag nog.

Our photos zei

Ik dank je ook voor het showen van de foto's!
Groetjes, Sonnja

AnitaS zei

Bedankt voor de foto's. Ik was helaas verhinderd maar heb er nu toch wat van gezien.

Floor zei

Wat heerlijk Chris, dat je ons zoveel moois laat zien!
Wat hebben de mensen die niet konden gaan (ik dus ook... snuf, snotter...) een hoop gemist.
Maar jij maakt het weer een beetje goed.
Wat een mooie quilts heb je gefotografeerd.
Die prachtige quilt van Ted... kan iets ook té perfect zijn? Dat vraag ik me wel een beetje af.
Is het dan nog wel leuk om te doen?
Dan die boekenwinkel... oeps wat een verleiding.
Laat eens zien wat jij allemaal gekocht heb, of helemaal niets?
Groetjes,
Floor

Berna zei

Dank dat we mee mogen genieten van al je mooie foto's.

mieke zei

Dat waren dus echt heerlijke dagen, met veel moois.
grtjs Mieke

petronella zei

Wat een juweeltjes! En wat ook een leuke huisjesquilt (die van mij is nooit verder gekomen dan 35 of zo)
Fijn dat je zo genoten hebt!

marijna zei

Leuk om bij jou weer andere quilts op je blog te zien! Ik kon het ook niet laten en heber ook een behoorlijk aantal op mijn blog gezet. Was genieten he! Jammer dat ik de stad niet ingegaan ben. Heb ik de boekenwinkel gemist!

Rini zei

Wat een mooie dingen laat je ons zien van de tentoonstelling ! Die huisjes gekte van vorig jaar is prachtig , ze heeft er echt iets van gemáákt met die verdeling door de boompjesenzo .Wat een taaie volhoudster moet dat zijn ! Rini