Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zó lui vandaag!

Loom en lui vandaag. Gister was ik met vriendin Ria Alkmaar in. Ze had wat dingetjes nodig. Ze had me wel gewaarschuwd dat het natuurlijk Kaasmarkt zou zijn, maar daar hadden we geen last van. We waren lekker vroeg. Maar wat we beiden niet wisten, was dat er ook kermis is! Brrrrr. 's Middags op onze weg terug door de stad moesten we de oren dichtstoppen. Aaarrgghhh, wat een KABAAL. En wat een vreselijke enge attracties zijn er tegenwoordig. Helemaal iets voor mijn dochter en haar kids. Thuisgekomen neergezegen bij ons vijvertje. Visjes eten gegeven, altijd leuk.


En even gezocht naar Humpiedumpie, ons pasgeboren babyvisje. Zo verschrikkelijk leuk en pittig. Maar .... de ogen vielen dicht en ik heb ruim een uur geslapen.

Quiltje voor Valeria is helemaal af! Ben er tevreden over.


Vanmiddag ga ik maar eens lekker lezen in een interessant maar aangrijpend boek over Soedan.
Tot volgende week en een fijn weekend allemaal.


21 opmerkingen:

Annelies zei

Al het lawaai van de kermis lijkt me ook niet zo aantrekkelijk.
Geniet van de rust thuis.

mieke zei

Vreselijk, dat kermis gedoe.
Mijn DH heeft tot zijn 24 aan een kermisplein gewoond ! Alles went, kennelijk.
Fijn weekend, grtjs Mieke

katrien zei

Leuk quiltje.
Geef mij ook maar de rust hoor.

katrien zei

Leuk quiltje.
Geef mij ook maar de rust hoor.

Saskia Smit zei

Je quiltje is mooi geworden. Ikben hier ook gestoken door een luimakende mug. Zelfs de wetenschap dat ik nog slechts 10 hexjes van de 7000 ben verwijderd zetme niet in een versnelling hoger.

Monica zei

Aan mij is ook geen kermis besteed. En wat heerlijk een beetje wegsukkelen in de tuin. Prachtig quiltje is dit geworden

Janny de Roo zei

Kermis....is voor mij ook een gruwel, zelfs als kind al.Ik heb hoogtevrees, ook altijd al gehad en al die enge apparaten.....
Je quiltje is prachtig.

jolie zei

Wat een leuk wandkleed is het geworden. Welk boek ben je aan het lezen?

Rian, zei

Helemaal met je eens wat de kermis betreft hoor Chris. De boog waarmee ik eromheen loop kan niet groot genoeg zijn. Brrr.
Maar ach, wat een lief quiltje is het geworden. Wat zal Valeria daar blij mee zijn! Ik heb het gevoel dat het helemaal bij haar past, zoals je haar kort geleden beschreef. Dat wordt een feestje om te geven, èn om te ontvangen.
Goed weekend verder, Chris
Dagdag

M Verheij zei

Wat is je quilt mooi geworden.En ik moet bekennen dat ik ook weinig aan het quilten ben geweest vandaag,veel te warm.En een dagje weg geweest.
Maaike

Ria van Kasteel zei

Ik kan ook niet tegen die herrie van de kermis en durf ook nergens in, ook als kind niet.
Maar als je dagje verder maar gezellig was en visjes geven rust.Het quiltje is prachtig geworden

Lieve groeten en een knuffel van Ria;0))

Floor zei

In slaap gevallen bij de vijver????
En toen viel je van je stoel, zo op Humpiedumpie.....nu is hij niet meer... helemaal plat...
Of was je eerst naar bed gegaan, dat kan ook.
Zo'n kermis, dat is niets meer voor dames van onze leeftijd niet?
Je quiltje is beeldig geworden.
Ze zal heel blij zijn om zoiets leuks te krijgen.
Groetjes,
Floor

baukje zei

je kunt zeker tevreden zijń het is een plaatj'e. en kermis, ik moet er niet an denken'.......... Ik´ga volgende week naar Nederland voor familie bezoek, ik ga dan graag even naar de Hema, Kruidvat enz, eerst de folders oophalen en dan bij de Hema koffie drinken en dolders .lezen.. Voor mij een uitje maar ook een beetje kermis, die drukte ben ik niet meer gewend´ ik kom altijd doodmoe terug?

Ineke Hulzebos zei

Maar goed dat je niet in de vijver bent gevallen, nadat je in slaap was.
Zo mooi, het quiltje!
Fijne zondag

Gonny zei

Het quiltje is heerlijk vrolijk.
Lekker ontspannend hé? vis(jes) kijken:-)

Marga (MarPie) zei

Heel mooi is het quiltje geworden, daar zal ze zeer zeker heel blij mee zijn.

Groetjes,
Marga♥

Marianne zei

Wat heerlijk om na zo'n uitje in de tuin te zitten. De kermis hoeft van mij ook niet. Soms verlang ik wel naar zo'n ouderwetse kaneelstok.
Het quiltje voor Valeria is schitterend geworden.
Lieve groet,Marianne K.

Willy zei

Wat een heerlijke rust in je tuin om even een dutje te doen. Het quiltje is prachtig Chris. Fijne week,

sylvia zei

wat een lief quiltje is het geworden, Chris!!
Niet te lang te pronk op de kast, hoor, je zult het eens vergeten mee te nemen.......:(
Nee, kermis is aan mij ook niet besteed, al jaren niet meer!! Die herrie en dan ben ik al weg, hoor!!!
liefs, Syl

petronella zei

Haha, wat leuk, ik voer ook graag mijn visjes, zo gezellig!

Jolanda zei

Weer even aan het terugbladeren op je blog. En bij dit bericht zet ik mijn reactie maar eens neer. Het is namelijk een erg mooi quiltje dat je daar gemaakt hebt. Leuk die kleuren en mooi door gequilt.
Groetjes Jolanda