Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Uitslag Give Away

Het potje met lootjes stond klaar. Ik had iedereen die mee deed een nummertje gegeven, dat vond ik handig. Chago was zo lief om er twee lootjes uit te halen (met zijn ogen dicht hoor!)

 Met de nummers 9 en 34. En dit zijn de winnaars:

Els B. en Ria van Kasteel

Gefeliciteerd! De pakjes zijn al bijna naar jullie onderweg hoor!

Intussen breidt mijn Blauwe Storm zich steeds verder uit.


Alles ligt gezellig binnen handbereik op een dienblad naast de bank. Ik maak 6 grote blokken van 32x32 cm. Eentje daarvan is helemaal klaar. Van de overige 5 heb ik nu alle kleine hoek-blokjes, 20 stuks, af en ik ben nu net begonnen met het grotere middenblokje. Ik vind het enig werk.

Soms heb je niet in de gaten dat je iets verkeerd om naait en zie je dat pas als je een foto hebt gemaakt. Dat was bij het 1e blok ook zo.

Op de linker foto zit het hoekblokje rechtsonder verkeerd, op de rechter foto zit het goed. Nu loopt de lichtblauwe golf tenminste door en de donkerblauwe ook. Snap je het nog, haha? Nou ja, af en toe stormt het in mijn koppie ook, misschien vandaar.  Tot de volgende keer maar weer.


15 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

wat een prachtig blokje. Erg mooi die blauwe kleurtjes.
Fijne dag Frederika

marga zei

Ik zie het verschil niet zal wel komen omdat ik vannacht niet goed heb geslapen maar mooi wordt het wel.

Fijne dag.
Groeten
Marga

baukje zei

Ik zag het echt niet hoor Chris, zal de warmte wel zijn .PFFFFFFFFFFFFFFFFFFwat is het heet, voor mij is 25 genoeg !We staan met die hitte wel steeds vroeger op en dat bevalt wel...

Saskia Smit zei

Ik moest ook drie keer kijken, maar ik snap dat je het uitgehaald hebt. Zon klein stukje stof kan echt een doorn zijn in je oog. De storm ziet er echt heel mooi uit.

Marga zei

Voor de winnaars gefeliciteerd, heel veel plezier ermee. Het zijn mooi blokken aan het worden hoor Chris, heerlijk hé zo'n handwerkje dichtbij.

Groetjes,
Marga@

Jane in Wales zei

O, wat mooi, al dat blauw! Mijn lievelingskleur.

Lida zei

Ik zie het niet, maar zie wel dat het een gaaf blok wordt in die prachtige blauwe kleuren! Knuffel
Lida

Floor zei

Ik ben blij dat ik niet de enige ben.... zie echt het verschil niet tussen die blokjes hoe lang ik er ook naar kijk.
Volgens mij wil je ons lezers lekker lang op je blog hebben en hou je ons voor de gek!
Ik geef het dus op. Als jij er maar gelukkig mee bent toch?
Veel plezier met de andere blokken.
En dames.... gefeliciteerd hoor!
Groetjes,
Floor

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige kleur blauw! En gefeliciteerd voor de dames die een leuk cadeautje mogen ontvangen..
Groetjes, Ineke

Rian, zei

Nou Chris, ik heb wel héél erg moeten turen en vergelijken hoor. Maar inderdaad... op de tweede foto zit het zoals het moet. In het grotere geheel zou het beslist opvallen, dus het is maar goed dat je het nog op tijd zag.
En twee blije mensen. Leuk he, om iemand een verrassing te bezorgen.
Liefs,
Rian

Anoniem zei

Het heeft even geduurd voor ik zag wat er fout was,maar 'k zag het licht door de golf heen!
Leuke speldekussen en kloshouder heb je-gezellig zo bij elkaar op het blad.
Succes met de blokken.
groetjes,Truus uit Drenthe

Ria van Kasteel zei

Oh Chris, leuk dat ik gewonnen heb en het komt waarschijnlijk mooi van pas, bedankt alvast.
En ja zo'n verkeerd blokje dat overkwam mij dinsdag, alleen bij mij zaten de biesjes er al om, Nu moet ik een heel hoekblokje er tussenuit prutsen om het een slag te daraaie. mooi klusje voor zondag.

Lieve groeten en een knuffel van Ria. ;0))

Conny's-blog zei

Je blauwe blokken worden erg mooi zeg.............liefs.Conny

Willy zei

Ja zelfs een storm moet wel in goede volgorde liggen ;) Het wordt erg mooi met al die blauwe stofjes.
Felicitaties voor de winnaressen.
Fijn weekend,

marijna zei

Het is dat je vertelt waar je een fout blokje hebt gemaakt, maar ik zag het niet! De golven zijn al aardig te zien op je quilt! Erg leuk wordt ie.