Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Stilte voor de Storm

Eerst eens even iedereen bedanken voor altijd weer die fijne en leuke reacties en de nieuwe volgers welkom heten. Het is steeds weer zo leuk om een nieuw gezicht bij de volgers te zien.

Perfect weer om achter de laptop te zitten. Buiten regen, af en toe een klap onweer en een stevige windvlaag. Maar hierbinnen was het een  tijd stil voor de storm, mijn Storm welteverstaan. Kijk maar hoe rustig alle onderdeeltjes van de Storm er bij lagen:


Daar kwam vanmorgen een eind aan. De Storm gaat zich klaar maken om los te barsten:


Zo, stapeltjes gesorteerd en nu kunnen we de golven van de zee zien bruisen.


Wat een gespetter en gespat. Ik moest er echt wel even bij nadenken. Eén blok, links boven, had ik bewust al als voorbeeld in elkaar genaaid, want je raakt snel in de war. Maar volgens mij klopt het nu helemaal. Nu de onderdeeltjes per blok apart leggen. Dan kan ik weer verder naaien.


33 opmerkingen:

  1. Wat ben je gezellig met de storm bezig!
    Ik vind het altijd een mooi patroon, maar wel moeilijk om te zien of het goed ligt.
    Toen jij de vorige keer een blok verkeerd had genaaid, zag ik dat niet.
    Op deze foto ziet het er goed uit, maar zeker weten..... aan mij heb je niets in dit geval.
    Nog maar een keertje controleren en dan lekker in elkaar zetten.
    Hier schijnt de zon alweer na de regen.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schip ahoy, dat wordt een lekker roerig quiltje! Zo leuk om te zien hoe het gaat worden. Veel plezier en duidelijk op blijven letten dus. Maak je hem met de hand of met de naaimachine trouwens? veel plezier ermee Chris en de groetjes thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt echt een storm at seaquiltje Chris! Maar wel mooi en ja,dan maar goed je aandacht erbij houden,dan komt het helemaal goed.
    Succes
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou niet zo van storm, maar voor deze soort maak ik graag een uitzondering ;-).
    Hij wordt ontzettend mooi, super zo in dat blauw.
    Groet Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi jou storm, en mooi weer er voor.
    Binnen blijven zijn we even ontwend, maar die tijd komt er weer aan.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt uit als een golvende zee.
    Heerlijk weer om wat te rommelen he? Vanochtend gepoetst en wassen gedraaid. Zo boodschappen doen en de rest van de dag is voor een naald en draad.
    Fijne middag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stormachtug leuk, Chris, maar wel een werkje waar je je hoofd bij moet houden. Gaaf hoor!

    Liefs van mij,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch Chris, ik vind het erg mooi worden. Dit patroon moest ook gewoon met deze stofjes gemaakt worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig Chris ik hou van blauw tinten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wordt een hele mooie quilt. Hier schijnt weer gezellig de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi het golvend effect! De Friese blauwtjes lenen zich er geweldig voor! Goed idee van jou!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo dat zijn mooie hoge golven. Wel een beetje voorzichtig doen hoor want je kunt makkelijk onderuit gaan dus inderdaad opletten geblazen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit lijkt wel op een Mistral. Warm en aangenaam. Ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi,Chris. Wel een werje om je hoofd erbij te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie storm hoor.Prachtige blauwtinten die erin verwerkt worden.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een hele uitzoekerij, maar het wordt geweldig, zo met die golvende lijnen. Mooie herinnering aan de vakantie.
    Groeten, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een leuk verhaal heb je er om toe gedraaid....Tja soms heb je van die momenten he, dat je denkt, hoe maak ik het interessant voor anderen.....en dat is je weer gelukt hoor .....! Ziet er erg leuk uit met al die kleuren blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het wordt een stormachtige quilt, benen binnenboord houden!!! ;-)
    Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi Chris, wat een duidelijke golven. Deze uitvoering heb ik nog niet gezien.

    Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je zou er zeeziek van worden als je er naar blijft kijken.
    Maar het ziet er wel leuk uit.
    grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Blauw, is een van mijn favoriete kleuren, doet me denken aan Holland. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat, het wordt vast PRACHTIG. zonnige groeten uit Rio, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Tjonge, Chris, je maakt het je wel moeilijk met al die golven van al dat blauw! Daar kan je aandacht niet bij verslappen! Het ziet er prachtig uit, ik hou ook erg van blauw.

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat kan ik me indenken dat je snel in de war raakt met het in
    elkaar zetten van deze quild, maar hij is prachtig..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat wordt mooi. Je ziet de golven deinen. Het zou ook een mooi onderdeel zijn voor een quilt die (nu nog) in mijn hoofd zit. Mijn opa is in zijn jonge jaren naar Amerika geweest. Ging hij er naar toe met een boot van de Holland Amerika Lijn. Van het geld wat hij toen overhield kocht hij een huis met een lap grond. Maar ik zit alweer door te... ..
    De 'beweging' van deze quilt is wel te verdragen, ik heb het erger gezien...
    Veel groeten van Jantje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. De 2e keer in 2 weken dat ik dit patroon tegenkom...en het gewéldig vind. Opslaan dus maar als WIMmetje!
    Mooie kleuren, passen ook goed bij het thema/patroon!
    groetjes,
    Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat word dat mooi Chris

    Hier is het Herfts/voorjaar, koud in de morgen, maar weer een heerlijk warm zonnetje later op de dag


    Fijne dag groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Moest even goed kijken want ik was even de storm kwijt.
    De meeste die ik gezien heb, hebben 1 zoutelap [zeg maar} tussen de middenblokken in. Jij hebt er twee, heb even afbeeldingen gegoogled en daar zie je het ook. Het is voor mij heel nieuw maar ik vind het wel heel mooi.

    groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh, wat wordt ie mooi! Ik ben gek op blauw, succes!

    BeantwoordenVerwijderen

Gezellig dat je een reactie achter laat. Daar geniet ik altijd weer van.
Reageer je Anoniem en vind je het prettig een mailtje van mij te ontvangen, laat dan je mailadres achter of stuur mij die via het Contact tabblad op mijn blog.