Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Leuke winkel, leuke herinneringen

Elke keer als je op mijn blog komt, zie je op de kopfoto kleine quiltjes en handen. De handen van vriendinnen. Vandaar de naam van mijn Blog: "Quilts and Friends". Die foto nam ik in 2006 toen ik een groepje vrouwen van onze kerk de eerste beginselen van het quilten mocht bijbrengen. Een van die vriendinnen was Evelien.


Zij vond het heerlijk en ze heeft het helemaal in de vingers. Ze heeft een prachtige quilt van batikstoffen gemaakt.
In 2010 werd ze onderneemster! Startte een winkeltje, het kleinste winkeltje in Winkelcentrum de Mare in Alkmaar Noord.


Heel veel spulletjes op handwerkgebied. Kralen, brei- en haakgaren, vilt, mozaïek spulletjes en nog heel veel meer. Vrijwilligsters helpen haar met de winkel. Er worden ook workshops gegeven.


Gisteren was ik er even. Zo leuk om rond te kijken en te zien hoe de winkel gegroeid is!


Je bent er ook welkom als je niets nodig hebt. Even binnenlopen, misschien aan tafel schuiven en als je daar behoefte aan hebt een gesprekje.


Ik kwam er achter dat ze een Facebook pagina heeft. Die kan je HIER zien. Ik had gister ook niets nodig, maar ik liet wel wat achter: een kleine poster over de Quilttentoonstelling in de Grote Kerk in Alkmaar begin september.



15 opmerkingen:

Elizabeth zei

Zulke winkeltjes zijn goud waard! Het kan zomaar een waardevolle ontmoetingsplaats worden voor vrouwen met gelijkgestemde interesses.
Heerlijk om zomaar even binnen te kunnen vallen. Ook wij hadden zo'n winkeltje hier op het dorp; helaas weer verdwenen--> ze konden de hoge huur van het pandje niet meer opbrengen vanuit de winst...
Voor jou moet het toch wel heel bijzonder zijn dat deze dame nu haar eigen bedrijfje heeft nadat jij ze in aanraking bracht met quilten!

grtjs, Elizabeth

Annelies zei

Wat ziet dat er leuk en gezellig uit !

Ans zei

Dat is een leuk winkeltje! Misschien als ik naar de ATT ga, dat ik daar ook even binnen wip.

Gonny zei

Wat een kleurrijke aanbod aan materiaal. Daar ga je inderdaad voor je plezier of als opkikker even naar binnen.

Ria van Kasteel zei

Heerlijk als je van je hobby je werk kan maken.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

feltfree på Åsly zei

Dat ziet er erg gezellig uit. Knus hoor. Groetjes Frederika

Floor zei

Het kleinste winkeltje heeft zich heerlijk naar buiten verplaatst!
Zo heb je veel meer ruimte en het lokt de klanten naar binnen.
Lijkt me heerlijk snuffelen daar.
Geen stofjes zo te zien, maar wel wol en andere leuke dingen.
Groetjes,
Floor

Wilma Kuin zei

Zulke winkeltjes verdwijnen jammer genoeg steeds vaker,..

baukje zei

Leuk hoor zo.n gezellig winkeltje.

Ineke Hulzebos zei

Wat ziet dit winkeltje er gezellig uit, echt iets om eens te bezoeken!
Groetjes, Ineke

marcella zei

wat een inspirerend winkeltje...volgens mij heb ik die gemist, de laatste keer dat ik in Alkmaar was. Leuke winkelstad, Alkmaar, was het maar niet zo ver weg :)

Cisca zei

Leuk om te zien waar dat 'Friends' vandaan komt! En wat een heerlijk winkeltje, jammer dat Alkmaar zo ver weg is. Echt een winkel waar je vaak naar binnen loopt. En waar ook leuke cursussen gegeven worden.
De tentoonstelling is lekker dichtbij voor jou, jammer, ik ga niet, want ik wil m'n energie voor Veldhoven bewaren.

Groetjes, Cisca

Eulalia Isabel zei

Hermosa historia, tu miguita es sensacional.

sludos

marijna zei

Wat leuk dat ze zelf een winkel is begonnen. Jammer dat ik volgende week zondag naar Alkmaar ga, want na het bezoek aan de tentoonstelling gan ik naar mijn broer en die woont vlakbij dat winkel centrum Zo'n winkeltje hebben wij hier niet!

Lilian Pilar zei

Hola Chris!!
que tienda mas bonita y cuanto colorido...he entrado a su pagina de facebook y cuanto trabajo con niños, mi pasión...
Un gran abrazooo