Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Heerlijk gezellig bezoek

Afgelopen dinsdag was ik in Bloemendaal. Na járen. Daar liggen heel wat voetstappen en fietsband afdrukken van mij. Uit mijn padvinderij-, vriendinnen- en schooltijd. Wat is het toch een mooie plaats.
Ik was op bezoek bij Marianne K. Ze heeft geen blog en toch heb ik haar leren kennen via het bloggen. Op de blog van Marianne D. Dat is al weer 4 jaar geleden. De 2 Mariannes waren toen bezig met de Amish Circle Quilt en die vond ik zo enig, dat ik er toen ook aan begonnen ben. Maar haar quilt had ik nog nooit in het echt gezien, en dat is dinsdag eindelijk gebeurd.




Hij is zó anders dan die van mij, zulke warme kleuren, héél mooi! Hij zit in een prachtige oude quiltstandaard, klaar voor elk moment om er aan te werken en ze is al aardig ver met het doorquilten. (even op de foto's klikken om te vergroten)

Maar er was veel meer te zien. En natuurlijk ook om te babbelen en te snoepen. Verrukkelijke verse aardbeien-gebakjes. Mmmmm.






Als toetje liepen we na de lunch 2 minuten naar haar volkstuin. Mammamia, wat een lap grond! En wat heeft ze er veel op staan. Bloemen én groenten. Heerlijk zo vlak bij huis.


Voor ik het in de gaten had, was het tijd om naar huis te gaan. Spulletjes bij elkaar gezocht, kat gegroet, Marianne geknuf-feld en zoefff naar huis. Kom ik daar aan, ben ik mijn camera vergeten!!! Argghh. Niet getreurd en vanmorgen weer naar Bloemendaal. En weer een lekkere bak koffie en even babbelen. En toen kon ik nog voor dit logje een foto maken van de verwennerij die ik van haar kreeg.

Een enig geborduurd speldenkussentje, eigengemaakte jam en nog een leuk patroontje.

Marianne, bedankt voor alles. Was super gezellig en ik heb weer heel wat moois bij je gezien. Ook die inimini kleine blokjes waar je nu mee bezig bent. Wordt beeldschoon.

Ik wens jullie allemaal een heerlijk en gezellig weekend en tot volgende week! Liefs van mij.


25 opmerkingen:

mieke zei

Mooie fotoos van mooie werken.
Dat waren dus 2 gezellige bezoekjes.
grtjs Mieke

Saskia Smit zei

Wat een ontzettend mooie speldenkussen. Je bent echt verwend. Niet alleen met de krijgkado's, maar ook met zulke kijkkado's! Mooie werkstukken hoor.

Gonny zei

Mooie/leuke quilts heeft Marianne gemaakt. Aan een van de quilts te zien een 'katten-gek'....
Een 'mooie smoes' dat je je fototoestel daar had laten liggen.

katrien zei

Wat een leuk bezoek.
Marianne haar quilt is ook mooi hoor.

Rian, zei

Ha Chris, wat leuk, even een kijkje bij Marianne K. :)
(ik denk nog steeds met veel warmte aan haar terug)
En je hebt helemaal gelijk: Haar quilt is schitterend. Ik had hem gezien toen de top nog niet helemaal klaar was. Zo mooi. En ook leuk dat ik nu ook even op haar tuin rond kan kijken. Inderdaad: wát een lap! Hoe houd je zoiets bij in je eentje. Petje af hoor.
En wat een leuke presentjes heb je gekregen.
Geniet er van!
Liefs van mij,

Lida zei

Wat een heerlijke dag en ach we vergeten allemaal wel eens wat!
Mooi haar quilt en ook al die andere! Knuffel
Lida

Cisca zei

Wat een gezellige bezoekjes en wat een mooie quilts! En wat ben je verwend, zeg. Die biscornu is zo mooi!
Jij ook een fijn wekkend, en liefs van mij, Cisca

Ineke Hulzebos zei

Prachtige foto's, zo kunnen wij mee-genieten!
Fijn weekend

Anoniem zei

Wat een mooie quilts laat je zien van Marianne,en petje af,dat ze de tuin zo goed bij houdt in haar eentje! Dat lukt mij niet hoor.
Gelukkig dat je terug bent gegaan om je camera op te halen(ja ja,vergeten...),zo kunnen we de leuke cadeautjes ook zien-schitterend speldenkussen-biscornu met veel punten?
Dank voor het meegenieten van een gezellige dag(en)uit.
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Lilian Pilar zei

Chris! que bellos trabajos y un maravilloso encuentro...sus regalos son preciosos y la mermelada ha de están deliciosa...
Feliz costura

feltfree på Åsly zei

Wat een gezelligheid stralen je foto's uit. Mooie werkstukken zeg die jullie laten zien. Prachtig. Fijn weekend Frederika

marga zei

Heerlijk he zo'n bezoek en mooie plaatjes.
heel fijn weekend.
Groeten
Marga

Ria van Kasteel zei

Dat waren weer twee heerlijke dagen, wat een prachtige quilts en lieve kadootjes.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Marianne zei

De foto's zijn schitterend gelukt, Chris. Ik word van al die aandacht helemaal verlegen.
De tuin is inderdaad veel werk. Maar daar wordt ook gehandwerkt.
Lieve groet, Marianne K.

MarianneD zei

Wat gezellig zo'n bezoekje aan Marianne K,we hebben met veel plezier indertijd de ACQ gemaakt...elke maand een update op mijn blog...;-)
En nog lekker verwend ook...jouw dag kon niet meer stuk Chris!

Rennie zei

Wat een prachtige quilts laat je zien. Bedank ook Marianne maar dat ze met ons wil delen.

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat heel mooi quilt werk mogen we van mee genieten.
Super zulke leuke warme bezoeken
Groetnis Annie

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb je gezellige bezoeken gebracht aan MarianneK. Bijzonder om te zien dat er van hetzelfde patroon zulke verschillende quilts gemaakt worden. En allemaal even mooi. Ook het andere werk van MarianneK was schitterend.
Ook voor jullie een fijn weekend en groeten van Joke

* * * orangery - stitchery * * * zei

Hi Chris, wat super gezellig, en de quilt was zeer zeker een bezoekje waard. Leuke foto's en een lief presentje van Marianne. zonnige groeten uit Rio, Alice

Het weer is geweldig in de winter, veel zon maar niet te warm.

Jane in Wales zei

Wat leuk, twee gezellige dagen, al die mooie dingen zien, en dan nog verwend worden op de koop toe!

Conny's-blog zei

O mooi die Amich quilt zeg, maar de andere zijn ook geweldig, gezellig bezoekje heb je gehad............liefs.Conny

Inés - Trapitos de colores zei

CHRIS, ¡¡¡ QUE MARAVILLA ¡¡¡¡

Willy zei

Gezellig Chris en nog wel twee keer op bezoek ;)Leuk om dan dezelfde quilt zo heel anders te zien.
Fijn weekend,

petronella zei

Heb jouw ACQ nog even weer bekeken, maar die mag er ook wezen hoor! Toch leuk dat ze allemaal verschillend worden!

Marga (MarPie) zei

Het vraagt altijd zoveel tijd zo'n grote mooie tuin, waar haal je al de andere tijd vandaan om dan ook nog zulke mooie quilts te maken hé!
Het blijft altijd heerlijk en gezellig om met gelijk gestemde je tijd door te brengen.

Groetjes,
Marga♥