Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

En het is alweer.....

....Zaterdag! Hoe kan dat nou toch?! Het was een week met veel onverwachte wendingen. Weinig geblogd, klein beetje genaaid. Er werden 4 droomquiltjes gebracht, die ik t.z.t. zal doorgeven.


Ze zijn weer ontzettend leuk.
Het quiltje voor Valeria is gestitcht en geappliqueerd.


Ik had de grote bloem boven links eerst met blauw en kettingsteek geborduurd, maar dat werd veel te nadrukkelijk, dus ik heb het veel lichter en met een stiksteekje overnieuw gedaan. Veel liever. Nu nog de randjes er langs uitzoeken.

Ik dacht dat het aanvragen van het visum voor mijn reis dit jaar veel makkelijker zou gaan dan vroeger. De laatste jaren was er geen uitnodiging meer nodig. Maar ..... dat is weer teruggedraaid. Zo ging dat in voorgaande jaren ook vaak, steeds veranderde er weer iets. Maar het gaat allemaal wel veel vriendelijker dan vroeger. Dat is absoluut waar. Hoe dan ook, ik wacht nu op die uitnodiging en dan komt het wel goed.

Een lieve groet van mij en
allemaal weer een heel fijn weekend!


16 opmerkingen:

Floor zei

Het is snoezig geworden je kleine quiltje.
Dat stofje dat er bij ligt, met die bloemen is wel leuk voor een rand er omheen toch?
Dat ziet er eigenlijk uit alsof het al een rand is.
Jij ook een fijn weekend gewenst.
Groetjes,
Floor

Saskia Smit zei

Dat randje is wel heel erg leuk. Zo houd ik weercwel van robijn kleuren.

Lilian Pilar zei

Chris, tienes razón, queda mas delicado en este nuevo tono de bordado...
Valeria encantada con esta obra...
Feliz fin de semana de costuras
xoxo
Lily

Ria van Kasteel zei

Wat een lief quiltje wordt het voor Valeria, wat zal ze er blij mee zijn.
Lastig al die formaliteiten maar het zal wel voor onze veiligheid zijn.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0)) en een fijn weekend.

feltfree på Åsly zei

Wat een leuk quiltje.
Vervelend dat het zo moeilijk moet zijn voor je op reis gaat.
Succes Frederika

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi en lief dat quiltje
Hier vlakbij woont een mijnheer die werkt voor de stichting Sviatoslav.
Voor kans arme jongeren ook in Rusland. Hij vertelde ook over het visum, op uitnodiging en zo.
Groetnis Annie

Ineke Hulzebos zei

Wat een schattig quiltje voor Valeria. Hopelijk is ze er blij mee, maar dat zal vast wel!
Fijn weekend

Rian, zei

Wat een blij quiltje wordt het Chris. Lijkt me helemaal bij Valeria passen. Ze zal het geweldig vinden, denk ik.
Met je visum zal het vast wel goed komen. Wat ben je toch een globetrotter... en dat in je eentje.. chapeau!!!
Liefs van mij en goed weekend.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat wordt het quiltje voor Valeria prachtig. Ook ik vind dat randje erg mooi er bij. Hier zal Valeria erg blij mee zijn. Het zal nu al een hele jongedame zijn als je haar weer ziet. En ja met de aanvraag van het visum heb je inmiddels ervaring. Zal uiteindelijk wel goed komen. Ook ik heb bewondering voor je, dat je dit helemaal in je eentje gaat doen.
Groeten, Joke

marijna zei

Ohhh wat leuk Chris dat je weer naar Larissa gaat!Ik was erg druk en daarom even geen blogjes gelezen.

Miranda zei

Jou maaksel heb ik al uitgebreidt bewonderd op facebook. Het is een snopej gewoon en ik weet zeker dat dit fleurige dekentje een dikke smile op haar gezicht zal toveren. Wedden dat ze het ook wil leren maken Chris! Succes met het visum..en maar hopen dat het er snel mag zijn.

Hermie zei

leuk hoor je quiltje. Sinds mijn DH thuis is(vanaf jan.) denkt hij iedere keer dat het zaterdag is.(LOL)

Willy zei

Hopelijk verloopt het allemaal vlotjes. Best spannend om weer op reis te gaan. Mooi wordt het quiltje voor Valeria.
Fijn dat er zoveel dromenquiltjes binnen zijn gekomen. Fijn weekend,

Corina zei

Wat een leuk quiltje wordt dat!

Anita A zei

Wat ben je goed bezig geweest, het ziet er vrolijk uit

marga zei

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. Ik hoop dat de uitnodiging niet lang op zich zal laten wachten. En de weken inderdaad die vliegen voorbij of willen wij te veel om later te constateren dat alles wat wij graag wilden doen niet gelukt is.
Ik wens je een hele fijne zondag.
Groeten
Marga