Een vleugje Zwitserland

Buuv Joke heeft het helemaal te pakken. Naald en draad krijgen vrijwel geen rust en in haar koppie groeien steeds weer nieuwe quiltplannetjes.

Kijk, hier is ze zomaar bezig met hexjes voor een tas voor een vriendin. Lekker met de hand. En hoe vind je deze!?

Toen ze een jaartje of zo geleden spontaan in haar eentje met patchen begon, dacht ze dat dit wel een aardige quilt was om mee te beginnen! Ze vond het patroon in een tijdschrift. En zie eens hoe ver ze al is.

Helemaal met de hand en bijna alles zit al aan elkaar. Het patroon sprak haar aan omdat het doet denken aan de Zwitsere vlag. En ze heeft iets met Zwitserland. Vrienden en vakanties. Ze doet nu al een tijdje mee met onze Mini-Bee en af en toe komt ze even bij mij aanwaaien. Wat kan ik heerlijk met haar lachen!

23 opmerkingen:

Miranda zei

Heerlijk om zon fanatieke buuf te hebben. En het ziet er top uit.

Diwakar zei

Dear Chris, so good to know you thorough your profile on the blogger. I am glad to stop by your blog "Quilts and friends" as was so blessed to see your art work. Well I am a Pastor from Mumbai, India a city with great contrast where richest of rich and the poorest of poor live. We reach out to the poorest of poor with the love of Christ. We also encourage young, adults and senior citizens from the West to come on a short term missions trip to work with us. We would love to have you come and work with us. My email id is:
dhwankhede(at)gmail(dot)com and my name is Diwakar Wankhede

feltfree på Åsly zei

Gezellig om zo samen bezig te kunnen zijn.
Het is een erg mooi quilt in de rode tinten. fijne dag Frederika

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi werk van je buurvrouw. en zeker gezellig ook
Fijne dag
Groetnis Annie

baukje zei

Leuk zo'n buurvrouw en petje af voor haar eerste quilt!

Saskia Smit zei

Gezellig zo'n buuv. Werkt motiverend.

Floor zei

Jij hebt vast je buurvrouw zo enthousiast gemaakt, dat kan niet anders.
Maar leuk dat ze zo lekker bezig is en af en toe langs komt.
Haar quilt in wording ziet er in ieder geval prachtig uit.
En samen lachen is het fijnste dat er bestaat!

Vanaf de camping zie ik je blog. Wat leuk, wat lief! Ontvangst is erg slecht maar overal is een oplossing voor. Groetjes buuv

Marga (MarPie) zei

Heerlijk om zo'n buurvrouw te hebben.
Lachen is gezond dus ze moet maar vaak langs komen.
Mooi quilt is ze aan het maken.

Groetjes,
Marga♥

Aangenaam verpozen met Joke zei

Gezellig zo'n quiltvriendin/buurvrouw. Wat een mooie dingen maakt zij. De hexagonnetjes voor de tas. Het lijkt wel van overhemdenstof. En dan die grote. het patroon komt in deze kleuren heel mooi uit. Dat jullie nog maak vaak samen kunnen quilten en lachten.
Groeten, Joke

Anoniem zei

Knap van buuf om gelijk met zo'n quilt te beginnen!
Gezellig zo samen bezig zijn.
groetjes,Truus uit Drenthe

AnitaS zei

Wat knap van haar. En voor jou gezellig om zo'n buurvrouw te hebben.

marijna zei

Gezellig om zo'n buuf te hebben! Mooi hoor die quilt!

Conny's-blog zei

Gezellig om zo'n buuf te hebben........liefs.Conny

Birgitte aka Bietje zei

Heerlijk, zo'n buurvrouw, erg gezellig. Ook heel herkenbaar dat ze gewoon begint aan een quilt zonder cursus. Moet toch kunnen?

Ineke Hulzebos zei

Zo zeg, wat gezellig een buurvrouw die ook quilt!!!
Groetjes, Ineke

Nellie zei

Wat heerlijk zo een buurvrouw wou dat is die had wat doet ze het prachtig

Groetjes Nellie

marga zei

Geweldig zo´n buuf.
Groeten
Marga

Hennie zei

Mooie quilt heeft je buuf gemaakt.
De hexjes tas ziet er ook veelbelovend uit.

Fijne avond groetjes Hennie.

Johanna Faber zei

Wat een schitterend quilt is dat en wat een leuk blok
Die hexjes dat zal ook weer een schitterend quilt worden
Gezellig zo en buuf

Mooi de tuin van je zus, en heerlijk dat je zo een fijne tijd hebt gehad

Dames gefeliciteerd n ik zie dat je ergens goed gebruikt van maakt, handig is ie hé!

En wat zal dat quilt mooi worden wat een kleuren

Wat een schitterend lavendel zakje heb je gekregen, wat een mooi borduurwerk

Fijn dag liefs Joke

Lilian Pilar zei

Chris; me gusta la combinación de colores...xoxo

Gonny zei

Wat en leuk toeval dat jullie naast elkaar wonen en samen van de hobby kunnen genieten!!!

Tineke zei

Gezellig om zo samen met je buuv te quilten, supergoed dat ze alles met de hand doet.
Groetjes Tineke