Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Traditionele uitstraling....?

Ik ben bezig met lapjes die helemaal bij het heerlijke weer passen: kleurrijk, vrolijk en warm.


Maar of ze ook bij het patroon passen.....?


Dit is het 2e deel van de Mysterie quilt van QN. Bij de beschrijving van het 1e deel stond: "...gaat u een quilt maken met een traditioneel uiterlijk". O jee, met deze stofjes zie ik nog niets traditioneels. Maar dat vind ik niet erg hoor, integendeel.


Ik vind de stofjes geweldig en vind het heerlijk om ze te verwerken. Maar ik ben wél erg benieuwd hoe het geheel er uit gaat zien. Heb geen idee! Deze keer moet ik 16 blokjes maken en ik ben al ruim over de helft, dus dat schiet lekker op.


24 opmerkingen:

katrien zei

Leuke stofjes gebruik je.
Kaffe Fassett ?

Anita A zei

Het ziet er fraai uit hoor, die mooie felle kleuren, daar hou ik wel van!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Heerlijke vrolijke stofjes. Spannend hoe het geheel er uit gaat zien.
Groeten, Joke

Anita - Vlijtige Handjes zei

Maak je toch een traditionele in een kleurig jasje....de stoffen zijn super.

Jeanneke zei

Met die kleuren waan je je op een tropisch strand,of nu het volop zomer is, natuurlijk gewoon lekker in je eigen tuin :>)
Ziet er feestelijk en zomers uit, Chris! Wordt vast en zeker mooi; is het nu al.
Groetjes,

Jeanneke.

Anoniem zei

Als je al niet vrolijk bent,dan word je dat wel bij het zien van deze vrolijke stofjes.
Dit wordt een heel verrassende quilt Chris!'kHou er wel van om m'n eigen stofjes te gebruiken-anders dan anderen te zijn.
veel zonneschijn!
groetjes,Truus uit Drenthe

Berna zei

Een fleurig geheel Chris. Echt zomers.
Ja hetappliquicksetje bevalt heel goed. Ik moet alleen iets anders verzinnen op de lijm want Pritt blijf je zien en wordt hard. Misschien de sewline pen? Vandaag eens proberen.

Miranda zei

Wat een heerlijke fleurigheid bij jou! Past goed bij dit weertje!

baukje zei

Je hebt helemaal gelijk.... je eigen lapjes maken toch je quilt.

marga zei

Dat gaat vast wel goed komen hoor.
Het zijn echt jou kleurtjes en dn met dit mooie weer moet lukken.
Fijne dag.
Marga

Gonny zei

Zeker vrolijke, zomerse kleuren!!! Dat is inderdaad het leuke/spannende aan zo een mysterie.... HOE....??????

Floor zei

Ja dat is altijd spannend met een mysterie. Maar waarom zal hij niet in kleurige stofjes gemaakt kunnen worden?
Het lijkt nu wel Braziliaans carnaval bij jou thuis!
Hoewel.... doe rustig aan met dit weer hoor, dus rustige steekjes doen in de schaduw.
Lijkt me dat je Kaffe Fasset stoffen gebruikt, dat hebben ze heel erg veel bij Carol Cox, maar ja dat is niet naast de deur voor jou.
Maar misschien als je je siggy rol hebt uitgerold tot Utrecht?
Groetjes,
Floor

Ineke Hulzebos zei

Mooie stofjes!!! Spannend!

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat een heerlijke vrolijke kleuren. Ben heel benieuwd hoe de mysterie wordt

Willy zei

Aan de prachtige stoffen zal het niet liggen. Wel spannend hoe het gaat worden. Ik ben ook benieuwd.
Fijn weekend,

Nellie zei

wow wat een vrolijke kleuren ik ben heel benieuwd naar het resultaat

Groetjes Nellie

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi helder en vrolijk, en heel spannend, wat het uiteindelijk word.
Ik deed het een keer, en uiteindelijk werd het een tas
Groetnis Annie

My name is Riet zei

Wat een gezellige stofjes, ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden

Johanna Faber zei

dat zal een schitterend quilt worden Chris helemaal jou kleuren
Fijne zondag groetjes Joke

Marga (MarPie) zei

Vind de combinatie van stoffen die je gebruikt gewoon te gek, heerlijk anders dan anders.
Dus ik ben ook heel benieuwd wat het eind resultaat gaat worden.

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Hi Chris,

ik weet het nu, PP methode, Paper pearsing... :)

Groetjes van Jantje

marijna zei

TRaditioneel in felle kleuren moet toch ook kunnen? Ziet er in iedergeval erg leuk en fleurig uit.

Trudy zei

Wauw! Wat een feestje aan kleuren! Dat móet gewoon een mooie quilt worden!
groetjes!

mieke zei

Daarom begin ik nooit meer aan een mystery. Heb 1x 1 blok gemaakt,haha.
Ik wil zien en weten wat ik maak.
1 voordeel, de Kaffe Fasset stoffen kleuren uiteindelijk allemaal goed bij elkaar.
Wat dat betreft, moet het dus goed komen.
Succes, grtjs Mieke