Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Storm at Sea

Husum is een enig havenplaatsje aan de Noordzee waar je heel duidelijk het enorme verschil tussen eb en vloed kan volgen.


Ook hier hebben de Hollanders hun sporen achter gelaten. Bijvoorbeeld in de bouwstijl van het oude Raadhuis en in de geschiedenis van de handel. Leuk om dat allemaal te zien. Maar wat ook verschrikkelijk leuk was om te zien en vooral naar binnen te gaan, was dít pand!


Dat was uiteraard ook de bedoeling. Ik heb er heerlijk rond-gestruind en met de eigenaar gepraat en Friesisch Blaue lapjes gekocht!! Gelukkig had ik mijn laptop mee op vakantie, er was wel geen internet, maar het Storm at Sea blok zat lekker in het EQ programma, dus ik hoefde niet te wachten tot ik weer thuis zou zijn. Ik heb wat gestoeid met het blok, toen ingekleurd en had uiteindelijk een ontwerp dat me beviel.


 In één van de twee winkels in het dorp stevig tekenpapier gekocht, malletjes uitgerekend en geknipt en lekker aan de gang. En kijk eens hoe ver ik al was toen we naar huis gingen.


Het is helemaal naar mijn zin. Ik ga 6 van deze blokken maken. En Saskia, ik vind die naam "Blauwe Storm" eigenlijk wel heel erg leuk!


25 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat een mooi blok en super kleuren

Miranda zei

Heerlijk zo'n vakantieblok! Veel plezier bij het maken van de rest Chris

Gonny zei

Zelfs op vakantie wordt er 'hard' gewerkt. De stofjes zijn ook te mooi om te laten liggen. Mooi blok/ontwerp!

Annelies zei

Gezellig met zo'n leuk winkeltje in de buurt.

Johanna Faber zei

Welkom thuis, kijk uit nar je verslagjes
Wat een heerlijk dag hebben jullie gehad en wat een schitterend stof heb je gekocht en wat een schitterend quilt zal dit worden
Fijne dag liefs Joke

baukje zei

Oh wat mooi en ik miste je al!Maar je was lekker op vakantie!

AnitaS zei

Het is eeb nooi blok. Maar die stoffen en kleuren maken het helemaal af.

Lida zei

Wat een geweldige vakantie heb je gehad en wat een prachtige foto´s, zo leuk om je afkomst terug te vinden, heb dat een paar jaar geleden ook gedaan! Gave stof en Blauwe Storm of Blauwe Getijden vind ik namen die er allebei bij passen, dus ik ben benieuwd wat het gaat worden, want in getijden zit eb en vloed en jij gebruikt licht en donker. Nu ik ben heel benieuwd hoe het resultaat zal worden en wens je nu een heerlijke zonnige dag, knuffel
Lida

Anoniem zei

In Engeland/Frankrijk heb je ook zo'n verschil tussen eb en vloed.
Heb bij je blok even met 2 spiegels gespeeld-wat een leuke mogelijkheden zijn er met deze kleurenverdeling.
Het blok staat hier ook al een hele tijd op de verlanglijst om te maken.Dat heb je met een zeevarende familie en geboren in een havenstad.
Succes met het maken van deze Storm en je hebt dan een prachtige vakantie herinnering.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Moi,

Wat een leuke patroontje, zou ook zo wel 'even' naar dat winkeltje willen gaan. Want die stofjes zijn heel mooi. Ik heb hier al jaren een lapje stof liggen met blauwe blokjes. Diekomt / kwam veel in Ost-Friesland, bij Aurich in de buurt voor in de kleding. Daar zouden deze blauwe bloemetjes ook mooi bij passen.

In het haventje van Noordpolderzijl vallen de boten ook droog. Het water komt ook heel vlug op. (Bij Lauwersoog gaat het water nog sneller omhoog)

Groetjes van Jantje

Ria van Kasteel zei

Dat is nog eens een goede tijds besteding op vakantie , gaat vast heel mooi worden.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Ineke Hulzebos zei

Wat een prachtige blauwe lapjes en het blok is super!

Floor zei

Heerlijk dat quiltwinkeltje, daar ga je maar wat graag naar binnen.
Wat knap van je dat je dat kunt met zo'n computerprogramma een blok inkleuren.
Ik doe dat nog ouderwets met kleurpotloden, dat duurt vast langer.
Wordt heel mooi zo te zien.
Ik vind dat blok ook zo mooi, het lijkt straks net alsof er allemaal gebogen lijnen in zitten, terwijl het allemaal rechte lijnen zijn.
Veel plezier met de andere blokken.
Groetjes,
Floor

Lee Prairie Designs zei

So fresh in color! Wished I could have been with you in that shop...oh my, trouble! Right?

Hugs from Iowa,

Carolyn

feltfree på Åsly zei

Het wordt mooi zeg. Leuk in ide blauwe tinten. Dan is de naam blauwe storm erg toepasselijk.
Succes Frederika

MarianneD zei

Mooie stofjes en een mooi blok...dat moet straks wel een mooie blauwe quilt gaan worden!Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en wat is die kleindochter van jou een engeltje....;-)

idaviltcreatief zei

Wat een leuk vakantie verslag en wat een superleuke kleuren hebben die lapjes; helemaal mijn kleur!

jolie zei

Mooie kleuren. En je bent al behoorlijk opgeschoten ... en dat zonder internet :-)

Saskia Smit zei

En zolang ik nog sf en toe wifi heb,blijf ik je vorderingen volgen!

Willy zei

Dat ziet er erg mooi uit met deze blauwe stoffen. Het is ook een mooie herinnering aan jullie vakantie.

mieke zei

Mooie lapjes heb je gekocht en lekker ijverig ben je tijdens de vakantie geweest.
Het ziet er al leuk uit.
grtjs Mieke

Annelein zei

Wat een gaaf patroon...

Jane in Wales zei

Heerlijk, al dat blauw. Wat ziet dat winkeltje er leuk uit!

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een mooi blauw blok word dit.
Groetnis Annie

petronella zei

Prachtig blok, ben gek op blauw! En wat een gezellig haventje!