Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ontmoeting door de Rol

Ik had de Siggy-Rol meegenomen op vakantie want ik moest nog meters biaisband aan de zijkanten tegennaaien. Lekker klusje voor in de tuin. Chago was aan het fietsen, ik aan het naaien. Na een paar uurtjes was het gepiept.


Nieuwsgierig kwam Frau Wiese, de verhuurster, even kijken waar ik toch mee bezig was. Zoiets had ze nog nooit gezien. Ze was wild enthousiast en vertelde er over aan een kennis uit het dorp, een quiltster! Op de laatste dag van onze vakantie kwamen ze samen kijken. De kennis was haast nóg enthou-siaster en wilde alles over die siggy's weten. Het zal me niet verbazen als ik haar binnenkort op de nieuwste Siggylijst van Annelies zie! Ik vond het enig om zomaar een medequiltster te ontmoeten.


27 opmerkingen:

katrien zei

Super mooi.En wat leuk die ontmoetingen.

Annelies zei

Wat leuk en wat ben ik weg van je rol !!
Ik heb nog niets gehoord, maar wie weet.

Miranda zei

Wat ontmoeten we toch vele leuke quiltvriendinnetjes zo met onze lapjes niet!

KijkDaarIs zei

Nou dat is ook een in het oog springende rol zeg....lekker fleurig...;0)
En wat leuk toch hé al die ontmoetingen door onze hobby..;0)
Fijne dag

baukje zei

Allemensen Chris, wat een lap is het geworden. Ik kan me voorstellen dat dat nieuwsgierigheid op wekt.

Anoniem zei

Wat een leuke reactie op je rol en een leuke ontmoeting!
Krijg ook heel vaak leuke reacties op mijn quiltboodschappentas.
Dat heb je vlug gedaan-in een paar uurtjes de biasband eraan genaaid!
Succes met je Blauwe Storm.
groetjes,Truus uit Drenthe

Willy zei

Wat ligt je rol daar ook prachtig uitgerold. Dat contact zal vast een staartje hebben.

Ria van Kasteel zei

Het is ook een prachtig werkstuk, en wat leuk dat we door onze hobby veel leuke mensen ontmoeten, altijd een onderwerp.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Johanna Faber zei

Wat een enig reactie en zo zie je maar weer wat een hobby met bij elkaar kunnen brengen
Hij is schitterend
Fijne dag groetjes Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtig jou siggy rol, en leuk zo een quilt vriendin ontmoeten tijdens de vakantie.
Mijn siggy's gaan ook leuk, en mijn maaksels worden ook wat mooier. Ga zeker later ook en rol maken.
Groetnis Annie

AnitaS zei

Wat ligt je rol daar mooi te zijn. Ptachtig.

feltfree på Åsly zei

Oh wat leuk zeg. Jij hebt al een hele rol.
Groeten Frederika

Gonny zei

Een mooie rol om regelmatig te bekijken en te koesteren.
Leuk een medequilster te ontmoeten op die afstand.

Floor zei

Eigenlijk zijn er overal quilters op de wereld, dus grote kans dat je er eentje tegen komt.
Maar op vakantie, dat is wel bijzonder.
Weer iemand er bij voor de siggi's.
Je krijgt er vast wel één van haar.
Het lijkt op de foto of je daar op je knieën in het gras hebt gezeten voor het aannaaien van het band.
Dat lijkt me niet fijn werken.
Maar gelukkig zit het er nu aan.
Nu maar wachten totdat de rol weer langer wordt.
Groetjes,
Floor

Lida zei

Wat is hij al lang en leuk om zo de foto te maken en die ontmoetingen zijn zo gaaf, net een onverwacht cadeautje! Knuffel
Lida

jolie zei

Wat leuk om een medequiltster te ontmoeten. De loper lag uit... al was het dan geen rode :-)

Tineke zei

Wat is hij al lang zeg, wat veel siggy's. Enig om ze een mede quiltster te ontmoeten. Heb nog even je andere logjes gelezen, wat een mooie vakantie heb je gehad.
Groetjes Tineke

Ineke Hulzebos zei

Jeetje, wat een lange rol en wat leuk om mede-quiltsters te ontmoeten.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een leuke onverwachte ontmoeting. Ik kan me voorstellen dat ze onder de indruk was van je rol. Het ziet er ook indrukwekkend uit. Ga je nu ook gelijk een siggy met haar ruilen? Het leuke is dat ze jou via je blog kan blijven volgen.
Groeten, Joke

Rian, zei

Oh Chris, wat een éínd!! Logisch dat zoveel meter moois de aandacht trekt. Van zo'n pronksiggierol móet je wel enthousiast worden, en zeker als je een quiltster bent. Dat was een ontmoeting op de valreep. Je hoort vast nog wel van haar.
Liefs,
Rian

mieke zei

Heel apart, zo'n lange loper op het grasveld.
grtjs Mieke

marcella zei

wat ziet dat er leuk uit, die Siggy-rol

Tilly zei

Wat een leuke siggy-rol heb je gemaakt. groetjes

Heleen Kok zei

Chris ik heb weer genoten van je blogberichtjes. Ik liep een beetj e achter. Wat enig je verhalen over Denemarken! Je hebt volgens mij een heerlijke vakantie achter de rug.

marijna zei

Leuk he die onverwachtse ontmoetingen.Maar je rol ziet er ook erg mooi en kleurig uit.

petronella zei

Altijd leuk! En wat een lange rol!

Annelein zei

Wat heb je dat mooi en origineel verwerkt. Siggy's ken ik. En een Siggyquilt ook maar een Siggyrol... dat is nieuw!