Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Handwerk in Holm

Holm is een wijk van Schleswig, een stad aan het eind van een 43 km lange inham van de Oostzee, de Schlei, in Sleeswijk Holstein. Het woord 'holm' komt uit het Deens en betekent 'klein eiland'. Dat was het vroeger ook, bewoond door vissers. Nu zit het vast aan de stad. Maar vissers wonen er nog steeds, met hun eigen kleine privé haventje, bootje en netten.
 Idyllisch!



De vissershuisjes staan aan de oever, dicht op elkaar, de straatjes zijn nauwe steegjes. Iets meer naar binnen lopen smalle straatjes, geflankeerd door oude maar keurig onder-houden en wit geschilderde huisjes. Een genot om er te wandelen.
Een van die huisjes viel op door speciale gordijntjes:



Zo is er altijd wel mooi handwerk te ontdekken!

T/m 31 juli heb ik een Give Away. Wil je meedoen, kijk dan even HIER.


23 opmerkingen:

Gonny zei

Leuke oplossing voor de kleine raampjes!! Nooit eerder gezien;-)

Annelies zei

Een prachtige stad en wat een ontzettend leuke gordijntjes.

Ineke B zei

Prachtig! Het lijkt wel een andere tijd als ik de foto's bekijk. Lijkt me ook heerlijk om daar te wandelen.

De gordijntjes zijn prachtig, passen helemaal bij het huisje.

feltfree på Åsly zei

Het ziet er erg knus uit. Die gordijntjes zijn echt helemaal top. Wat een reuze idee.
Fijne dag Frederika

Anoniem zei

Wat een leuke gordijntjes zijn dat,en als je goed kijkt zie je over wel handwerkende mensen.
Grappig de gebogen lijn boven de ramen-zoiets hebben wij ook boven de ramen.
Een heerlijk zomers plaatje!
groetjes,Truus uit Drenthe

Corrie zei

Lieve Chris, allereerst bedankt voor je leuke reacties op het boek van Menno en op mijn fotoshoot-avontuur, zo heerlijk enthousiast en meelevend ben je altijd.
Nu zie ik hier dat jullie weer eens een heel bijzondere vakantietrip hebben gemaakt, wat enig! En nu val ik ook nog met mijn neus in de boter vanwege die schattige gordijntjes, wat zijn mensen toch vindingrijk op handwerkgebied, daarom houden we er zo van hè! Liefs van Corrie

Jane in Wales zei

Zo schattig, die gordijntjes. Wat vreselijk leuk om te zien!

AnitaS zei

Wat ziet het er leuk uit met die gordijntjes. Wat een mooi handwerk en goede oplossing voor die kleine ramen.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een mooi plaatsje hebben jullie bezocht. En die gordijntjes passen echt perfect achter die kleine ruitjes. Leuk dat je dat even voor ons op de foto hebt gezet.
Groeten, Joke

Ria van Kasteel zei

Wat een leuke haakwerkjes voor de ramen, grappig.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Anoniem zei

Oooo ik ben helemaal verliefd op die raampjes. Vroeger had ik ook zo'n gehaakte ster vastgemaakt in een ring. Dat was toen de mode . Dit vind ik zo lief staan. Tot morgen buuv !

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi de gordijntjes zo, weer wat anders dan een gewoon valletje.
Fijn haakwerk lijkt me.
Mooie foto's weer van de vakantie trip.
Groetnis Annie

* * * orangery - stitchery * * * zei

Geniet van je vakantie trip, grappig die gordijntjes , ik heb vroeger ook nog gordijntjes gehaakt. veel plezier op je ontdekkingsreis in Danmark. sunny kisses from Rio, Alice

Floor zei

Ziet er erg leuk uit, maar praktisch als ik ben denk ik dan gelijk: wat een werk als je ramen gaat zemen....
Maar die boompjes tussen elk raam vind ik ook gezellig staan.
Mooi die foto van die visnetten.
Groetjes,
Floor

marijna zei

Mooie plaatjes van die vis netten! En wat enig die gordijntjes!

Rian, zei

Oh wat enig Chris, om naast jullie door Schleswig-Holm te wandelen. Door een stukje uitleg of geschiedenis kijk je toch altijd met andere ogen naar een plaats, hè? Je kunt aan div. dingen zien dat de tijd er niet helemaal heeft stilgestaan, maar toch wel een beetje...:)
En ja... het is al gezegd natuurlijk, maar wat een sfeervolle gevel, met die rozen, frisse blauwe potten en die pittoreske raampjes. Compliment voor de maakster. (zal toch wel een 'zij' geweest zijn)
Dagdag

Ineke Hulzebos zei

Wat leuk die gordijntjes en prachtige foto's!

Willy zei

Holm ziet er mooi uit. Leuke gordijntjes, zoiets heb ik nog niet eerder gezien.

mieke zei

Mooie fotoos en hele leuke gordijntjes.
grtjs Mieke

Anoniem zei

Het is leuk om naar de haventjes te kijken. Dank dan aan het liedje van Otis Redding: "Sitting on the dog of the bay"
Wat een karwij om al die gordijntjes zo netjes gelijk te krijgen. Ze zijn dan ook heel erg mooi.
De naam van het plaatsje, Laat nou mijn man zijn voorouders (de eerste die geregistreerd en dus bekend waren) een man te zijn die uit Frankrijk was gevlucht (Hugenoten?) en de naam Frans Utvlugt kreeg. Hij trouwde met Saartje Holm. Het lijkt mij leuk om ook eens in die contreien rond te gaan toeren. In de "familiewapen" is een korenschoof met een paar halmen verwerkt.

Groetjes van Jantje

sylvia zei

wat een leuke gordijntje, Chris!! Jammer dat ik zulke grote ramen heb........;)
En je hebt een give away van de souvenirs van je vakantie, hou je ook nog wel wat voor jezelf??...;)
liefs, Syl

Johanna Faber zei

Wat is het internet toch fijn, zo kan je meegenieten van al dit moois, wat is het mooi daar Chris
Enig die gordijntjes
fijne dag liefs joke

baukje zei

Wat een prachtige gordijntjes. Ik heb hier ook van die kleine raampjes.. maar Franse huizen zijn erg donker en ik hou van licht! En ook deze gordijntjes nemen licht weg, dus toch maar niet doen.