Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Weggevertje oftewel een Give Away

Jaja, het is morgen al weer 5 jaar geleden dat ik mijn eerste blogstapjes deed. Wat vond ik dat toen spannend! Natuurlijk moet ik dat een beetje vieren. In de quiltwinkel in Husum kocht ik wat spulletjes voor 2 pakketjes voor een Give Away.


1. Alles voor een klein quiltje met stitchery.


2. Drie lapjes. De donkerblauwe zijn 2 fatquarters Friesisch Blau, de lichtblauwe een halve meter met afbeelding van schelpen.

 Wil je meedoen, laat dan gezellig een reactie achter. Je mag ook je voorkeur zeggen hoor. Je kan t/m 31 juli reageren. Dan ga ik 2 namen trekken.

Ik hoop dat iederen zal genieten van het weekend en van het mooie weer!


72 opmerkingen:

Noa zei

gefeliciteerd en op naar de volgende 5 jaar en doe graag mee,heb geen voorkeur

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat gezellig. Ik heb geen flauw idee hoe lang ik jouw blog al volg.
Dat er nog maar heel veel jaren, gevuld met je blogverhalen mogen volgen
Knuf Elly

Jasmijn zei

Goedemorgen! Nou wij hopen dat we hier nog lang van je gezellige verhalen mogen genieten! Een heel fijn weekend ook voor jullie.
Voorkeur.......eigenlijk wel dit keer want wij zijn dol op die warme kleurtjes!
Veel liefs van ons allemaal.

maaike zei

Chris, op naar volgende 5 jaar.
Ik wil graag meedoen met je give away, mijn keuze is dan het mini quiltje.
Groetjes Maaike
(quilthuis.blogspot. nl)

IngridR zei

Gefeliciteerd met je 5-jarige blog.
Ik zou zeggen op naar de 10!
Leuke give-away. Nee, een voorkeur heb ik niet.

Mien B zei

Al 5 jaar mogen we meegenieten van je gezellige logjes.Hopelijk volgen er nog vele.
Stel dat ik ...........dan gaat mijn voorkeur naar de blauwtjes.
Fijn week-end.
Mien B. Deurne

Nellie zei

Van harte gefeliciteerd met 5 jaar wat gaat de tijd hard ik zou heel graag meedoen en voorkeur die mooi blauwe .
Groetjes Nellie

hobbyshop fugeltsje zei

Gefeliciteerd met 5 jaar bloggen.
Ik volg je nu zo beetje een jaar en het blijft leuk. je laten altijd super mooie projecten zien.
Gaan zo door.
Erg leuke die give away. Veel succes daarmee.
Gr. Miranda

els b zei

5 jaar, dat is al heel lang hoor. Gefeliciteerd! Ik quilt pas 4 jaar maar ik volg je blog al heel lang. Zeker als beginner doe je ook een hoop 'kennis' op. Leuke give away ook. Mijn voorkeeur gaat uit naar pakketje 1. Zonnig weekend krijgen we, geniet er van. Groetjes, Els

katrien zei

Proficiat met je 5 jaar bloggen,op naar de volgende 5.
En wat een leuke give away.Graag wil ik meedoen en dan liefst voor het quiltje al zijn de blauwe lapjes ook wel leuk hoor.
Geniet van de zonnige dagen.

Ria zei

Hoi Chris

Wat geniet ik altijd van jouw leuke verhaaltjes. De foto's van Husum waren voor mij heel herkenbaar. In het grote visrestaurant heb ik heerlijk zitten smullen.
En nu smul ik vast bij voorbaat van het mooie bruine quiltje een snoepie vind ik het. Geniet van al het mooie om je heen en vooral van de zon.

Groetjes Ria V.

Mery Kramer zei

gefeliciteerd met je 5 jaar bloggen ,wat lang al zeg ,ik zit nog niet eens 1 jaar aan het bloggen, maar ik waag ook een gokje maakt niet uit welke kleur, vindt alle twee mooi fijn weekend en geniet van het mooie weer gr mery

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je jubileum! Geweldig,dat je de quiltsters al zo lang weet te boeien met je bijzondere verhalen.
Geniet van een mooi weekend.
groetjes,Truus uit Drenthe
(ps--winnen doe ik bijna nooit,dus hoef ik geen voorkeur op te geven.)

Rian, zei

Oh Chris, wat zijn er in die 5 jaar ontzettend veel logjes geschreven over de meest uiteenlopende onderwerpen. Allemaal dingen die je aandacht en interesse hadden. Gefeliciteerd hoor, en ik wens je nog veel blogjaren toe.
Wat heb je een enige give away. Ik doe graag mee hoor. Wat zou dat leuk zijn, een pakketje uit de plaats waar jouw roots liggen. Ik ben helemaal weg van het friesisch blau, maar ik spreek geen voorkeur uit. Ze zijn allebei erg leuk.
Fijn weekend, Chris, hier schijnt de zon, maar er komt niets van buitenzitten, want ik ben bijna de hele dag op stap.

Anita A zei

Hoi Chris
Gefeliciteerd met vijf jaar bloggen!
Dat is al een hele tijd.
Ik doe graag mee met je give-away, ik heb geen voorkeur, vind het alle twee mooi.

Gonny zei

De tijd gaat door. 5 Jaar aan het bloggen... VAN HARTE GEFELICITEERD daarmee en dat wij daar nog vele jaren langer van mogen meegenieten.
Héééél leuk dat je zelfs op je vakantie aan ons gedacht hebt en zelfs 2 verrassingen met ons wil delen! Ze zijn alle twee zóó leuk. Ik maak graag kleine quiltjes maar de Friesisch Blau zijn om van te genieten (en te verwerken natuurlijk...) Daarom géén voorkeur.

Sis Voorn zei

5 blogjaartjes... wat zal je veel contacten hebben opgebouwt in deze tijd !
Op naar de volgende 5 ! ;-)

mieke zei

Leuk, al weer 5 jaar met leuke blogjes en mooie foto's.
Ga zo door, zou ik zeggen !

Het stichery pakketje is schattig.
Maar de blauwe lapjes zijn super.

Àls ik win, zie ik wel wat ik krijg.
Fijn weekend, grtjs Mieke

Ineke Hulzebos zei

Van harte gefeliciteerd!!! Alweer zovele jaren geleden dat je de eerste stapjes hebt gezet met deze hobby! Wat een schattige give away's, daar doe ik graag aan mee. Als ik mag kiezen, dan het eerste pakketje!
Fijn zonnig weekend gewenst en nog vele jaren heerlijk bezig zijn met onze heerlijke hobby!

Groetjes, Ineke

Janet zei

Wauw al vijf jaar en wat geniet ik elke keer weer van je verhaaltjes!. Natuurlijk doe ik mee voor de give-away. Pakketje 1 lijkt me helemaal het einde....maar ook de blauwe lapjes zijn helemaal mijn kleurtjes!!Ik hoop dat we nog lang van je verhaaltjes mogen genieten!!

feltfree på Åsly zei

Al weer vijf jaar aan het bloggen en al je mooie werk laten zien. Een leuke mijlpaal, die je met leuke give aways viert. Prachtige pakketjes.
Op de volgende vijf jaar, ik blijf je blog met veel plezier lezen.
Fijne zaterdag Frederika

Hermie zei

de tijd vliegt, een week is voorbij voordat je het in de gaten hebt. blijf nog maar lekker lang bloggen, het is leuk.
Ik doe graag mee voor de herfsttinten

Corina zei

via via kwam ik je blog tegen, wat maak je leuke dingen! En die eerste foto van vandaag - wow, echt mijn kleurtjes!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Al vijf jaar aan het bloggen. Ik vind het een hele prestatie. Want het is leuk, maar er zijn toch ook wel momenten met minder inspiratie.
Daar lijk jij geen last van te hebben. Altijd inspirerend en soms ontroerend. Je give-away is wel erg verleidelijk. En als ik mag kiezen ga ik voor de blauwe stofjes. Ik hoop dat ik nog lang van je blogjes mag blijven genieten.
Groeten, Joke

Miny zei

Gefeliciteerd met 5 jaar bloggen, dat is een heel boekwerk ondertussen wat leuk dat je ons daarvan beloont. Met plezier lees ik je blog en hoop dat ook nog lang te kunnen doen.

Groeten Miny

Miranda zei

Daar zijn we als de kippen bij...hihi...aan de reacties te zien...fijn weekend en bedankt voor wederom zo'n lief gebaar! Knuffels voor jullie

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd met je vijfjarig blogjubileum. Wat een tijd al! Ik geniet steeds weer van je mooie blogjes dus wat mij betreft op naar het volgende jubileum. En wat ontzettend lief om een giveaway te organiseren. Ik doe graag mee en heb geen voorkeur, vind ze allebei super!
Hartelijke groet,
Wilma Rutten
Goirle

inge zei

ik lees hier steeds heel graag mee, blijf nog maar lang bloggen!

* * * orangery - stitchery * * * zei

vijf jaar een hele tijd, van harte gefeliciteerd en ik wens je nog heel veel blog jaren toe. zonnige knuffels uit Rio, Alice

Anoniem zei

Moin,

Vief joar alweer weblogs moaken. (en nu weer gewoon hoor) Iedere dag geniet ik weer van al die leuke verhalen en de heerlijke kleurtjes van je log. Ik merkte je op doordat ik naar vingerhoedjes zat te zoeken en kijken. Daarbij kwam ik Chris Jones tegen. (waar kende ik die naam toch van? ) Was meteen verkocht

Lieve Chris, ga alsjeblieft nog heeeeeeel lang door met het vertellen van allerlei verhalen en dingetjes. Het is de jus op de aardappel, het slagroom op een gebakje. En die blauwe lapjes vind ik heel erg leuk.

Fijne weekeind,
groetjes van Jantje.

Saskia Smit zei

Vijf jaar alweer. Ik wil wel meedoen voor de blauwe lapjes.

Conny Mol zei

Van harte gefeliciteerd met je jubileum. Ik ben nog niet zo lang een volger maar kijk elke dag wel even voor de leuke berichtjes en inspiratie. Ik wil heel graag meedoen voor de give away en heb geen voorkeur,

Grtjes

Conny

marijna zei

Goh Chris, al weer 5 jaar aan het bloggen! Ik weet nog dat je er mee begon. Ik zit nog net voor jou. volgens mij blog ik al zo'n jaar of 7. Helaas ben ik al mijn begin logjes kwijt door de toestand bij weblog.nl. Doet me gelijk beseffen dat ik op mijn blog ook wel weer eens iets mag schrijven.

Ria uit Noord Limburg. zei

Hoi chris,
Dankzij je siggy geniet ik nu ook al enkele maanden van je blog. Heb al 30 siggys voor een deken te maken voor t bejaardenhuis waar ik vlakbij woon.
Iedere keer ben ik benieuwd naar je nieuwe verhaaltje. Ik doe graag mee voor n give a way. Ik ga voor t blauwe setje. Duimen.... grt, uit nrd limburg. Ria K.




Ria uit Noord Limburg. zei

Sorry, vergeet in mijn enthousiasme je helemaal te feliciteren met dit Houten jubileum, bij deze dus: Gefeliciteerd ! Ria K.

Ria van Kasteel zei

Alweer 5 jaar mogen we genieten van je gezellige blogje, het is heerlijk om op deze manier inspiratie op te doen van elkaars werkstukken. Ik kan niet meer zonder, en ik hoop dat we hier nog lang van mogen genieten, Gefeliciteerd.Als ik zou mogen kiezen zou ik voor de blauwtjes gaan

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Anoniem zei

Gefeliciteerd !!!! Wat vliegt de tijd toch, al vijf jaar mogen wij genieten van je verhaaltjes en je mooie werkstukken.
Als ik mag kiezen, dan graag de blauwe.
Groetjes,Marte

els zei

Van harte gefeliciteerd met je 5 jarige blogverjaardag! Ik hoop dat er nog heel veel creatieve verjaardagen mogen volgen.
Wat een schattige pakketjes heb je samengesteld. Dat Friese blauw vind ik héél bijzonder, voor die lapjes wil ik graag een
kansje wagen.
Groetjes,
Els G.

Floor zei

Ja, dan krijg je opeens heeeeeeel veel reacties! Dat is wel leuk, weet je gelijk hoeveel lezers je wel niet heb.
Gefeliciteerd met je eerste lustrum! Wat zal je al wel veel geschreven hebben de afgelopen 5 jaar, een heel mooi dagboek eigenlijk.
Als ik word getrokken dan zou ik graag pakketje 1 willen krijgen, dat zijn wel mijn kleurtjes.
Fijne dagen met veel zon gewenst!
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 5jr blogjes. Een heel groot dagboek denk ik met heel veel mooie dingen er in. Ik weet waarover ik het heb. Mooi give away.s ze zijn allebei erg mooi.
Heel veel goed voor de toekomst. Ik doe graag mee met de give.away. Groetjes Gijske.

Klazien zei

Wat leuk, alweer 5 jaar. Ik ken je sinds ik een siggy van je kreeg ;)
Veel plezier met bloggen !
Eigenlijk heb ik geen voorkeur, blauwe lapjes kan ik gebruiken voor mijn SBS, die in de kast ligt, en ik doe tegenwoordig heel veel stitchery. Dus ik wacht het af ;)
Fijn weekend verder !

Carla zei

Ik volg je blok pas kort maar geniet er van en blijf het zeker doen!!!
Gefeliciteerd met je 5 jaar!!!

Mooi weekend en groetjes uit het mooie Purmerend!

Carla.

Annelie zei

gefeliciteerd met je 5 jarige blogverjaardag.
ik lees je blog altijd met veel plezier.
Leuke pakketjes heb je gemaakt, ik doe graag mee;))

Groet Annelie

Threads and thoughts zei

Proficiat met je 5jarig jubileum. Geen idee hoelang ik hier al voorbij kom om te lezen. Leuke pakketjes heb je samengesteld, mijn voorkeur gaat naar de blauwe lapjes.
Doe zo verder, het is altijd leuk om op bezoek te komen!

Anoniem zei

Gefeliciteerd met je 5 jarige blog jubileum!

Hilda

Tineke zei

Gefeliciteerd met je 5 jarige blog jubileum, super gezellig om elke keer weer je blog te lezen.
Wat een mooie give away heb je, ze zijn allebei prachtig, maar de eerste zijn toch helemaal mijn kleuren.
Groetjes Tineke

Tilly zei

Gefeliciteerd met de eerste 5 blogjaren,hoop dat er nog vele mogen volgen. Je schrijft erg gezellig en je werkstukken zijn prachtig. Een zonnige dag toegewenst vanuit Frankrijk. Groetjes Tilly

Anoniem zei

Hallo Lieve Mam

Dan doe ik ook een keer mee en als ik ook nog 'getrokken' word zal ik eens kijken of ik ook maar iets van het kunstzinnigs van mijn moeder georven heb... Ik ben benieuwd maar gun het de andere blogsters natuurlijk meer!

Dochter

marjo zei

Gefeliciteerd, 5 jaar al aan het bloggen! Op naar de volgende 5. Mocht ik een van de gelukkigen zijn, dan heeft nummer 1 een lichte voorkeur voor mij.

baukje zei

gefeliciteerd met je vijfjarig jubuleum. dat haal ik nog niet hoor. Ik vind het erg fijn dat ik je /je blog heb leren kennen.ga zo door ......

wilma oud zei

Gefeliciteerd! Alweer 5 jaar. Wat vliegt de tijd. Ik doe graag mee voor het kleine quiltje. Zomergroeten van Wilma

Willy zei

Van harte gefeliciteerd Chris, dan bloggen we bijna even lang. Ik waag een kansje op het Friesisch Blau!
Fijne zonnige week,

heleen zei

Gefeliciteerd. Het is altijd leuk om je blog te lezen. Ik doe graag mee met de verloting. De blauwe lapjes zouden prachtig passen in mijn Dear Jane.

idaviltcreatief zei

Ook van mij de hartelijke felicitaties voor je vijf jaar bloggen, ik hoop nog vele jaren van je blogverhalen/foto's te mogen genieten! Ik doe ook graag mee met de give away en dan gaat mijn voorkeur uit naar de Friessisch Blau lapjes.

Marga zei

Teetje, vijf jaar alweer Chris, wat vliegt de tijd. Van mij mogen er nog rustig 25 bijkomen hoor.
Leuk dat je een giveaway doet en natuurlijk doe ik graag mee. Maakt niet uit voor welke van de twee, kan niet kiezen en dat hoeft ook niet want het idee dat ik wat kan winnen vind ik al heel leuk.

Groetjes,
Marga

Anoniem zei

5 jaar alweer buvie? Jeetje wat gaat de tijd toch eng snel!
Ik vond het eerst een beetje raar om mee te doen, maar nu er al 55 reakties zijn ga ik er stiekem ook tussen staan zonder enige voorkeur! Tot overmorgen, ik heb er zin in.
Buuv Joke

AnitaS zei

Al weer 5 jaar. Ik hoop je berichtjes nog heel vaak te lezen.

Inge zei

Jeetje Chris, iedereen is weg van jouw weggevertjes, wat een reacties!
Ze zijn ook te leuk, vooral de blauw witte vind ik prachtig, maar dat pakketje is ook super.
Ik voel me wel een beetje schuldig dat ik zo weinig reageer. Ik lees alles, nu via Feedly, maar dat reageren kost zo veel tijd en ook bloggen, pfieuw. Ik wil ook van alles en dan moet je keuzes maken hè.
Je blogrol ziet er trouwens ook geweldig uit.
Nou lieve Chris, tot de volgende keer maar weer.

Liefs,
Inge

Jane in Wales zei

O, wat leuk! Ik ben helemaal weg van de blauwe lapjes!! Op naar de volgende 5 jaar!

simone zei

Wat een prachtige blauwe lapjes, ik waag graag een kansje.

Anoniem zei

Ha die Chris, gefeliciteerd met alweer 5 jaar je blog volhouden met steeds weer leuke, ontroerende en interessante onderwerpen waardoor ik elke keer dat ik ze lees even aan je moet denken, je bent dus regelmatig in mijn gedachten en ik hoop dat dat nog vele jaren mag zijn.
Ik vind stitchery erg leuk om te doen in combinatie met quilten.
Groetjes Anne-Marie
ps. heb je nu veel meer licht in je kamer nu de boom van de buren verdwenen is?

Quiltblog Janine zei

Je lapjes zijn wel heel erg leuk en het is dus erg verleidelijk mee te doen in jouw give away. Ik maak graag een kansje bij je.

Saskia zei

Dankzij je blog heb ik je ontmoet. Pas 5 jaar? Het lijkt al veel langer. Laten we er nog vele jaren aan vast knopen!
Ik ga voor de blauwe lapjes!

sylvia zei

wat een trekpleister, he, zo'n give away, haha, arme jij....;)
liefs Syl

petronella zei

En wat genieten we altijd van je blog, je bent ook al een kei met de comp, knap hoor!Ik hoop nog lang van je te genieten, en hoop nog weer eens tot ziens!

Johanna Faber zei

Alweer 5 jaar wat gaat de tijd snel gefeliciteerd
fijne dag liefs joke

Anoniem zei

Mooie cadeautjes, ik wil graag meeloten. Ik vind beide mooi, dus maakt niet uit. Gr. Antonet

Aat zei

Hallo Chris,
Gefeliciteerd al 5 jaar van die gezellige blogjes ! Trouw reageren komt niet van maar wel geniet ik er iedere keer weer van.
Je give away's zijn allebei mooi maar zelf val ik het meest voor die prachtige blauwe !
Groetjes en nog veel genoegen met bloggen,Aat

MarianneD zei

Gefeliciteerd Chris!Dat je nog maar vaak een logje mag schrijven...lieve groet van mij,Marianne

Alice Roth zei

Dag Chris, je stuurde per ongeluk een mail aan de "verkeerde" Alice! Zodoende kom ik per ongeluk bij Quilts and Friends terecht... Wat een mooie site! Ik doe meteen een gooi naar je give-away, haha ;-)

Fluitekruid zei

Hallo Chris, Vijf jaar is een hele tijd! Maar als het om handwerk gaat is er zoveel moois om mee bezig te zijn. Ik heb genoten van je blogjes en wil ook graag meedoen met de loting. De blauwe stofjes kan ik het beste gebruiken. Kan ik je ook mailen om nog een heel andere vraag te stellen?

marga zei

Zal ik dan toch maar een gokje wagen en een berichtje achterlaten op jou blog. Het kan nog net voor de 31ste. Kiezen kan ik niet ben overal blij mee. Net als al die anderen laat ik mij verrassen.
Groeten
Marga