Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Carolyn's GGGR Cake

De vijf jaar dat ik nu blog, heeft de post mij heel veel verras-singen gebracht. Te veel om op te noemen. Toen we van vakantie thuis kwamen, lag er ook weer een hele dikke envelop. Uit Iowa. Van Carolyn. Ik heb toch zo'n enig contact met haar. Dit rolde er allemaal uit:


Twee patroontjes, door haarzelf ontworpen (vooral de kalkoen vind ik erg leuk), een naaldenboekje, een notitieboekje met omslag en natuurlijk een kaart die zij zelf altijd tekent!

Maar ik kreeg meer: een recept! Van haar overgrootmoeder. En zo heb ik me gewaagd aan het bakken van "Great Grandma Gaga's Rhubarb Cake". Dat kwam mooi uit, want ik had net een hele bos rabarber van mijn schoonzus gekregen. Je mag even bij mij in de keuken kijken.

Alle ingrediënten staan klaar.

Beslag in de vorm. Er bovenop 'gesprenkeld' een mengseltje van bruine suiker, boter, kaneel. Is niet gelijk verdeeld, nou ja, vooruit maar.

En daar is hij. Hij smaakt verrukkelijk en lekker fris, maar ...... hij had iets langer in de over moeten bakken óf ik had het beslag in een lagere, bredere schaal moeten doen. Volgende keer beter. 

Dear Carolyn, thank you so much for all your presents, your friendship and sharing things and thoughts!


23 opmerkingen:

Johanna Faber zei

Kom zo koffie drinken
leuk die verrassingen
fijne week groetjes Joke

maaike zei

Chris, wat ben je verwend en straks ook nog wat lekkers bij de koffie.
Ik vond het super leuk je van de week te hebben gesproken.
Fijne dag
Maaike

Lida zei

Mmm dat ziet er heerlijk uit en wat een gaaf recept voor deze warme dagen! Lief van Carolyn! Knuffel
Lida

Anoniem zei

Goedemorgen Chris,

Wat leuk, al die spulletjes en dan een rabarbercake er nog bij. Heerlijk. En het maakt toch ook niet zoveel uit als de vorm niet volgens het boekje is? Volgens mij smaken de "misbaksels" wel net zo lekker..

Fijne dag vandaag, (lekker onder de bomen samen met Chago.)

Gonny zei

Dat ziet er allemaal leuk/lekker uit. Wat een verwennerij en helemaal uit Amerika!!!

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat leuke cadeautjes, en de cake ziet er prima uit.
Fijne dag
Groetnis Annie

Trudy zei

Als het net als met appeltaart is, is hij juist nóg lekkerder doordat hij niet helemaal gaar is! Leuke thuiskomst, met al die mooie kadootjes! groetjes!

MarianneD zei

Dat ziet er heerlijk uit! Jammer dat je zo ver weg woont Chris...;-)
Wat een lieve post. Wij zijn gisteren aan het bessenplukken geweest,een dikke drie kilo jostabessen en zwarte bessen,Rene heeft zwartebessenlikeur en heerlijke jam gemaakt....;-)
Fijne dag!

Anita A zei

Hoi Chris,
Het water loopt in mijn mond,.....jammer dat ik niet even kan binnen wippen!

Ineke Hulzebos zei

Wat ontzettende leuke cadeautjes zeg! Enne, bewaar ff een stukje van je heerlijke taart ;-)voor mij.
Groetjes, Ineke

Floor zei

Wat een leuke verrassing als je thuis komt van vakantie.
Veel leuker dan rekeningen nietwaar?
Gewoon die cake nog een keertje maken, komt vast wel op.
Groetjes,
Floor

baukje zei

En ik ben zo gek op rabarber, ik kom zo ook even hoor kan ik ook meteen Joke ontmoeten.......

josé zei

Hallo Chris Ik krijg zin om hem te maken heerlijk geniet er van.


Liefs José

Willy zei

Mooie verwennerij Chris. Rabarbercake lijkt me heerlijk. Is er nog een stukje?

petronella zei

Oh, wat had ik graag eens even bij je om het hoekje gekeken! Maar ja, plicht roept! Geniet ervan!

AnitaS zei

Wat een leuke cadeautjes. Wat lief om zo'n familierecept te geven.

Anoniem zei

...en als het mij lukt en de cake is nog niet op, ga ik er morgen van smullen...

Dochter

* * * orangery - stitchery * * * zei

eet smakelijk ! rabarber is één van de groenten die je niet kunt krijgen hier in Brasil, jammer. Geniet van de zon en van jou cadeautjes. Zonnige groeten uit Rio, Alice

marga zei

Heerlijk toch zoveel leuke post. En de cake nou bij mij is'tie ook nooit om aan te zien maar ik ben er nog nooit mee blijven zitten het ging altijd schoon op.
Groeten
Marga

katrien zei

Wat een leuke post.
Geniet van je gebak.

Ria van Kasteel zei

Ziet er lekker uit en het is tenslotte rabarbertijd, maar waar zit de rabarber, ergens tussen het beslag??

Lieve groetjes van Ria ;0))

Lee Prairie Designs zei

Lovely post, Chris!

Thank you for your sweet words.

Your Iowa friend from the U.S.A.

Carolyn

mieke zei

Een leuk pakket, gezellig.
grtjs Mieke