Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Verkeerdomzak

Mooi woord hè, verkeerdomzak. Ik ben al vast het een en ander aan het voorbereiden voor onze vakantie over een tijdje. Natuurlijk wil ik wat handwerk mee. Voor iets speciaals moest er een zakje/hoesje gemaakt worden. Ik had nog wel wat lapjes liggen. De bedoeling was: aan de binnenkant de ene lap, aan de buitenkant de andere. Geen rafelnaden van binnen, dus omkeerbaar.


Nou je ziet het! Wat heb ik nou toch fout gedaan?? Ach, hindert niet echt, hij is te gebruiken. En wat moet er nou in? Dit:


De Siggy Rol. Ik moet namelijk een paar meter zijkant afwerken.


Ik heb er ook weer 2 nieuwe siggy's bij:


De rechtste van Annie is haar allereerste! Elly en Annie bedankt, ze zijn leuk!


20 opmerkingen:

Gonny zei

De gedachten zijn zo te zien al met vakantie.... Net wat je schrijft: De zak kan als bescherming gebruikt worden:-)

Lida zei

Leuk die zak en ja soms gaat het iet zoals je wilt, maar het is wel een gezellig exemplaar geworden! Veel plezier met je steekjes, knuffel
Lida

Annelies zei

Ik blijf die rol van je toch zo mooi vinden ! Leuke siggies ook weer.

baukje zei

Je zakje ziet er gewoon heel gezellig uit en wat geeft het verder......

Annie Kingma.Bonnema zei

Je zak is best mooi, beter dan een plastic tas toch.
Lek dat je de siggy plaats, ik heb ontdekt hoe je op de scanner er een mooi plaatje van maakt
Groetnis Annie

Sis Voorn zei

Leuk, je siggirol !

Rennie zei

Wat een mooie siggyrol. Heerlijk vakantiekarweitje bindings vastprikken.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Soms denk je precies te weten hoe het moet, maar klopt het resultaat toch niet met wat je in gedachten had. Geen idee wat er verkeerd ging. Uiteindelijk heb je toch een leuke zak voor je siggyrol en daar ging het om. Heerlijk om zo naar de vakantie toe te leven. En je kan lekker werken aan je rol.
Groeten, Joke

idaviltcreatief zei

En toch is het een mooie zak geworden haha. En je siggyrol maakt ook vorderingen. Leuk vakantieklusje.

Floor zei

Leuk dat voorste stofje van de zak.
Het was natuurlijk de bedoeling dat dat blauwe stofje aan de binnenkant zat haha!
Vast weer met de gedachten ergens anders mee bezig... nou ja zo is het ook leuk en als je het omkeert is het hetzelfde, handig voor als het vuil wordt (foei...)
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Toch een leuke omkeerzak geworden?! Heb je 2 losse zakken gemaakt? Als je die met de goede kanten tegen elkaar aan had vastgenaaid op een opening na voor het keren,was ie geworden,zoals jij het wilde.Maar zo is het toch ook goed?
Leuke siggy's heb je erbij.Nu weer een rol voor deze?
Succes met je vakantievoorbereidingen.
groetjes,Truus uit Drenthe

katrien zei

Leuk je siggierol en nu een beschermtas erbij.

AnitaS zei

Ik vind je zak zo leuk geworden en handig. Mooie siggies heb je er weer bij.

quiltlodge gerda zei

Ik vind die zak zo ook helemaal leuk hoor. En de ziggo rol lekker mee om te frummelen. Dat wordt weer een heerlijke vakantie.

feltfree på Åsly zei

Niks verkeerd om Hij ziet er toch prachtig uit zo.
Je hebt een mooi werkje liggen met de Siggies.
Groetjes Frederika

Inge zei

Ik vind het een mooi tasje en prima voor wat je er mee wilt gaan doen. Geeft toch niks dat het niet helemaal is geworden zoals je van plan was. Die siggyrol is gááf! Mooie siggies heb je ook weer gekregen.

Liefs van mij,
Inge

Ria van Kasteel zei

Ach wat maakt het uit er kan wat in, ik heb ook nog een vraagje, stik je de siggy's aan elkaar en dan de achterkant ertegen . Of doe je er nog iets van vulling in en stik je dat ook door?? Wat een vragen hè.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Antje uit Urk zei

het tasje is toch mooi! Ik vind de siggyrol zo gaaf bedacht, net een opgerolt boek, leuk!
groetjes,

Marga (MarPie) zei

Toch een hele leuke VERKEERDomzak is het geworden.
Daar past de rol heel mooi in.

Groetjes,
Marga♥

Eulalia Isabel zei

Hello friend.

mooie tas, en wat je hebt gedaan met siggys, is prachtig.

betreft