Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Terug naar het begin

Dat was hartverwarmend, al die reacties op mijn vorige logje! Zoveel van jullie hebben een huisdier dat geliefd is en dat je niet wilt missen. Zo lief, al dat begrip. Heel erg bedankt!



Bijna 17 jaar hingen ze gezusterlijk naast elkaar aan een van de wanden in de grote zaal van ons kerkgebouw. Nu liggen ze opgerold op mijn tuintafeltje.


Uitgehangen, weggehaald en weggeborgen. Maar ik heb ze gered van een roemloos einde in een donkere kast. Nu mogen ze even genieten van het zonnetje op mijn grasveldje.


De 5 quiltjes die wij, 5 dames, in 1996 maakten o.l.v. Marijke. Het linkse lapje was voor mijn rekening. Met dit quiltje heb ik de basisprincipes van het quilten geleerd.
De kerkzaal wordt opgeknapt en de quilt wordt niet meer opgehangen. Jammer, want elk blok heeft zijn eigen geeste-lijke betekenis, bewust uitgekozen.



Naast de quilt hing een fotocollage waarop je kan zien hoe we bezig waren. Dat was bij mij thuis in ons vorige huis.


In het midden staat Marijke. Ik heb een paar close ups gemaakt, gewoon voor mezelf.




Marijke en haar man zijn jaren geleden door een kerk in Amsterdam uitgezonden naar China en hebben daar gewoond en gewerkt. Vorig jaar oktober zijn ze weer terug gekomen en afgelopen dinsdag heb ik haar eindelijk weer ontmoet. Toen kon ik haar verrassen en deze quiltjes met de fotocollage aan haar geven. Nu zijn ze op de plek waar ze thuis horen!



18 opmerkingen:

Lida zei

Wat bijzonder en wat leuk dat ze nu weer terug zijn bij haar! Fijne dag, knuffel
Lida

Elly (creatieveling Elly) zei

Groot gelijk dat je ze teruggehaald hebt en wat jammer dat ze niet meer mogen hangen.
Heerlijk dat je die collage nu aan haar hebt kunnen geven

AnitaS zei

Wat fijn dat je ze gered hebt en ze nu een heel goede bestemming hebben gekregen.

Anoniem zei

Wat jammer dat ze niet meer mogen hangen in de kerk.Komt er nu een modern iets te hangen?
Wat leuk om deze quilts met collage aan Marijke te geven.Als je ze niet weg gehaald had,dan waren ze waarschijnlijk weggegooid en nu hebben ze een goede bestemming gekregen.
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Miranda zei

Wat een reis, bedenk ik me, voor het stel die uitgezonden zijn geweest naar China. Ook zij zullien vol verhalen zitten en ik ben er zeker van dat dit ook hun leven behoorlijk heeft veranderd.
En nu lekker genieten van de zon Chriske!

Gonny zei

Wat zien ze er nog mooi uit wetende dat ze 17 jaar gehangen hebben.
Mooi/leuk dat ze behouden blijven en 'terug' naar Marijke zijn.

Floor zei

Fijn, dat je zoveel lieve reacties hebt gekregen, dat steunt jullie een beetje in je verdriet en het gemis.
Wat jammer dat de quiltjes niet meer terugkomen in de kerk.
Vinden ze vast te ouderwets, en dat terwijl quilts toch heel erg van deze tijd zijn.
GRoetjes,
Floor

feltfree på Åsly zei

Wat leuk dat daar zoveel aandacht aan is besteed. Fijn om dat dan nog eens door te kijken. Gezellige tijd met Marijke gewenst.
Groetjes Frederika

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie quilts, en goed dat ze niet op zolder komen.
Fijne tijd met Marijke, er zal veel te praten zijn, wat een verre missie.
Groetnis Annie

Rennie zei

Wat leuk dat ze nu bij jou van hun oude dag mogen genieten. Ik wil anders ook wel als opvangcentrum optredenhoor.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Gelukkig heb je de quilts van een troosteloos einde gered. En het is bijzonder dat ze nu terug gaan naar degene die ze met jullie gemaakt heeft. Wat is dat trouwens een leuke foto van jou met die poncho aan. Puur nostalgie.
Groeten, Joke

quiltlodge gerda zei

Oh Chris, ik las net pas je berichtje over Max.
wat een verdriet. een huis dat schoon blijft maar ook o zo leeg. Zelf had ik het gevoel dat de ziel uit ons huis was toen onze hond was overleden. Misschien herken je dat.
Je kleindochter heeft een prachtig gedicht voor hem geschreven. Ik geloof dat mensen voortleven maar weet je ik geloof ook dat dieren voortleven en dat ze dat willen doen bij de mensen waar ze van hielden en daar dan ook naar toe terugkeren.
Lieve schat heel veel sterkte!

Marga (MarPie) zei

Wat mooi en wat voelt het goed hé om er voor te zorgen dat zoiets speciaals weer op de juiste plaats terug komt.
Zou heel graag willen weten wat de betekenis is van de blokken.

Groetjes,
Marga♥

inge zei

wat goed dat ze nu weer op de juiste plek zijn! het zijn prachtige quilts!

Johanna Faber zei

Wat jammer dat ze daar weg moesten, maar wat zijn ze mooi, maar wat fijn dat je ze terug hebt
Leuk de foto´s uit de oude doos
Fijne week liefs Joke

Anoniem zei

Dag Chris,
Ik vond de opmerking: "Nu zijn ze op de plek waar ze thuis horen!" zo uit het hart gegrepen. Daaruit maak ik op dat ze ondanks die 17 jaar in de kerk er niet horen... :-). maar ze zullen toch wel veel plezier gegeven hebben aan mensen.
Jaa, en die poncho, heb je het patroon nog? Ik zou er best wel weer eentje willen maken..
En ik durf het bijna niet te vragen, een volgende quilt met hiusdieren en hondjes in het bijzonder?
Liefs van Jantje

Jan Dekker zei

Hallo Chris,

Leuk om zo even nog de quilt te zien, met alle damens erbij. Fijn dat je er achteraan gegaan bent en zo de quilt weer een opelijk nieuwe bestemming kan krijgen. Bedankt voor jullie gebaar om de quilt mij te geven.
Het was goed woensdag om zo met
elkaar te zijn.
Nogmaals fijne vakantie.
liefs
Marijke

Quiltblog Janine zei

Fijn dat ze zo lang gehangen hebben en dat je er een goede bestemming voor hebt gevonden. Ik ben benieuwd naar de betekenis van de blokken. Kan en wil je daar nog iets over vertellen?