Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

IJverige handjes

De handjes waren weer ijverig aan de gang tijdens onze Mini-bee. Maar de mondjes ook hoor, zo gaat dat nou eenmaal. Ditmaal bij Ruth. zij heeft een hele grote tafel, dus ruimte voor alle quilts.


Ruth had even hulp nodig bij het aftekenen van de quiltlijnen op de rand. Ze schiet lekker op!


Joke zou het liefst 's nachts ook doorgaan, haha. Die kan gewoon niet meer ophouden. Hier is ze bezig met blokjes voor een grote sprei. Dat was het eerste quiltproject waar ze mee begon, gewoon zomaar. (Op de tafel ligt ook mijn ACQ. Gaat lekker joh!!)


Intussen heeft ze al een ander quiltje af en is ze bezig met deze hexjes, van overhemdstofjes. Ze maakt er een tas van voor een vriendin. Hartstikke leuk.



Kleindochter Roos is een eigen bedrijfje begonnen met een eigen website. Ondernemende tante! Kijk maar even HIER
Heel fijn en zonnig weekend!


15 opmerkingen:

maaike zei

Chris, ik heb even bij Roos gekeken op haar site.
Ik dacht even er staat een Norfolk terrier op, maar het is een ander ras.Het koppie is percies mijn Joep.
Fijn weekend.
Maaike

Judith zei

Natuurlijk heb ik bij Happy Paws gekeken, maar dat is te ver weg voor onze Sjaak. Leuk dat ze gestart is, wens haar veel succes. Mooie quilts liggen er weer bij jullie op tafel. De hexagonnen is geloof ik wel mijn favoriet! Wat leuk, fijn weekend.

Lida zei

Gezellige bee zo samen werken is zo inspirerend! De kleindochter wens ik heel veel succes met haar trimsalon en jullie nog een heel goed weekend, knuffel
Lida

feltfree på Åsly zei

Het was dus weer een gezellig dagje. Heerlijk zo samen aan de slag.
Leuke site van je kleindochter. Ze heeft dus al haar richting gekozen.
Fijne dag Frederika

hobbyshop fugeltsje zei

Wat is dat toch gezellig een bee. Het werkt ook zo lekker door als je met zijn alle bezig bent.
Ik wens je kleindochter veel succes met haar trimsalon.
Gr. Miranda

inge zei

gezellig zo samen steekjes zetten! en babbelen natuurlijk ;-)
succes voor je kleindochter!

Floor zei

Die Joke! Heel herkenbaar hoor om dag en nacht te willen doorgaan.
Lijkt me heerlijk, maar ja dan wordt je wel erg moe.
Maar het was vast weer een gezellige mini-bee. Samen quilten met een paar mensen lijkt me heel leuk.
Ook even gekeken op de site van Roos.
Hoewel de prijs van het plukken van een ruwharige Jack Russel er niet bij staat, zijn de prijzen over het algemeen goedkoper dan hier.
Maar ja een beetje ver weg hè.
Maar heel fijn dat ze zo'n leuk bedrijf heeft.
Groetjes,
Floor

Johanna Faber zei

Wat een heerlijk dagje hebben jullie gehad leuk zo een mini-bee
Fijn weekeinden groetjes Joke

Gonny zei

Wat een mooie werkstukken maken ze op jullie bee!!! En Roos? Een dame die goed bezig is!!!

Anoniem zei

Dat was weer een hele gezellige Bee met mooie quilts.
Een hele ondernemende dame,jouw kleindochter Roos!!! Heb ik het goed begrepen-er stond 15 jaar achter haar naam-dat is haar leeftijd??? Veel suuces voor haar.
zonnig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Gezellig daar bij jullie op de bee, en mooie werkjes worden er gemaakt.
Succes voor je kleindochter.
Fijne Zondag.
Groetnis Annie

katrien zei

Altijd leuk zo'n bee hé.

baukje zei

Leuk die hexjes van overhemdstofjes. Ik heb voor onze hond een quiltje gemaakt van overhemdstofjes maar daar hangen de flarden al bij. Gelukkig had ik de achterkant van een stevig katoen gemaakt dus daar ligt ze nu op....

Marga (MarPie) zei

het is dat ik geen hond heb maar anders wist ik het wel.Ziet er heel goed uit allemaal bij Roos, heel veel succes dame.
Gossie zo'n tas krijgen is niet verkeerd.
Het blijft gezellig zo'n Bee.

Groetjes,
Marga♥

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat hebben jullie een gezellige bee gehad. Die hexagonnetjes met overhemdstofjes doen het erg leuk. Joke heeft er ook een mooie combinatie van gemaakt. Je hebt een fantastische kleindochter. Het verhaal wat ze over haarzelf en Bobby
Jones vertelt, zegt ook heel veel over haar. Wens haar veel succes met het bedrijf, maar met haar instelling zal dat zeker lukken.
Groeten, Joke