Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Friesisch Blau

De oude dijk waarlangs de huizen van Simonsberg zich nestelen, gaat richting het Noordoosten over in de Simonsberger Strasse en bereikt na ongeveer 13 km het oude (14e eeuw) havenplaatsje Husum. Via internet maak ik alvast een kleine stadswandeling  in het oude centrum, over de markt, langs winkeltjes de Norderstrasse in.

En wat zie ik daar??!! Ja heus, een hele aantrekkelijk Quiltwinkel, "Patchwork & Quilting"! Natuurlijk ga ik even 'naar binnen' om te snuffelen in de stofjes die ze verkopen.


Na wat heen en weer geklik, pik ik deze er uit:

Friesisch Blau. Ik weet zeker dat ik die winkel in het echt ga bezoeken en dan wat van dat blauw meeneem. Het doet me denken aan het blauw van het oude servies van mijn moeder: de Teadrinker. Ik maakte er ooit een theemuts voor.


Nog even geduld hebben, dan loop ik daar in het echt rond!


21 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Dat zijn ook wel prachtige blauwe lappen

Lida zei

Wat een leuk vooruitzicht en wat grappig dat je de winkel nu al vond! Succes met de lapjesspeurtocht en ben benieuwd wat je allemaal meebrengt, fijne vakantie, knuffel
Lida

Johanna Faber zei

Wat een schitterende stof
en wat schitterend die theemuts
Fijne dag liefs Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Helemaal aan het voorbereiden, op jullie vakantie, prachtig mooie stofjes
Groetnis Annie

AnitaS zei

Wat heerlijk om al zo veel voorpret te hebben. Mooie stof is. De moeite waard om die winkel te bezoeken. En vooral op mooie weer hopen.

Gonny zei

Ehhhh.... Kun je iemand gebruiken die je koffer draagt.... Ik wil het met plezier doen. En ook met plezier mee de winkel ingaan.....
Heerlijk zo een voorpret
planning!!!

idaviltcreatief zei

Je hebt een hele goede smaak Chris! Prachtige blauwe lapjes. Mooi weer komt eraan en jij kunt aftellen.

Rian, zei

Wat leuk om alvast een voorproefje te nemen op jullie vakantie. En super dat er ook zo'n heerlijke lapjeswinkel is.
Prachtig Blauw!!
Geniet maar alvast hoor!
Liefs,

Miranda zei

Hihi, heerlijk al die voorbereidingen...en wat "toevallig"...zo'n quiltwinkel in de buurt....waar je dan ook nog spontaan mooie lapjes vindt die je ook nog wil hebben....maar eerlijk is eerlijk...ze passen geweldig bij dat serviesje ja...Geniet vast een beetje van de voorpret, maar wat zul je gnieten on die lapjes zelf live te mogen uitkiezen. Daag Chris...fijne dag nog

Anoniem zei

Heerlijk voorgenieten en dan ook nog een geweldige quiltwinkel!
En die blauwe syoffen--om te kwijlen!
Mooie theemuts en onderzetter/aanvatter heb je bij het servies gemaakt.
Geniet van je voorpret en de zon!
groetjes,Truus uit Drenthe

Conny's-blog zei

Hele mooie blauwe lappies hoor...............liefs.Conny

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb je al een voorpret voor je vakantie. Het zal vast heel bijzonder zijn als je daar bent. De grond van je verre voorvader. Een heerlijk quiltwinkel, waar je een paar lapjes als aandenken kan kopen.
Ik wens jullie een heel mooie vakantie toe. Wat ben je "verdiend" in het zonnetje gezet bij QJoke.
Groeten, Joke

Floor zei

O Chris, dat is heerlijk blauw!!!
Die randstof is ook zo mooi.
Leuk dat daar een quiltwinkel is, daar kan je straks in het echt lekker rondneuzen en NATUURLIJK kopen!
Heb je toch gewoon echt nodig! Dat snapt iedereen hoor.
Groetjes,
Floor



Judith zei

Hi Chris, ik ben het met Floor eens. Heerlijk strakjes rondlopen op de grond van je voorvaderen, genietend, en dan natuurlijk de quiltwinkel in. Voor die mooie diepblauwe stoffen, die heb je NODIG! En verdient! Geniet ervan. Wanneer ga je?

katrien zei

Wat een mooie lapjes.

Sis Voorn zei

Dat is een heel leuk vooruitzicht !

Saskia Smit zei

Nog even geduld en dan mag je het echt beleven en voelen en aaien en..

mieke zei

Mooi dat blauw. Ben benieuwd welke je gaat kopen.
Veel plezier, grtjs Mieke

Martine zei

Leuk om het land van je voorvaderen te bezoeken en mooi meegenomen als daar ook nog een quiltwinkel is.

Marga (MarPie) zei

dat zijn zeer zeker hele mooi blauwe stofjes.
Heb nog geen tijd gehad om te kijken maar wel de link opgeslagen.
Ben natuurlijk zeer benieuwd wat je hiervan gaat maken.

Groetjes,
Marga♥

baukje zei

Ik ben helemaal achter met bloglezen!!! Even snel inhalen. wat een mooie blauwtjes, dat zal mmoeilijk worden als je die winkel bezoekt.......