Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Post en meer leuks

Zaterdag, toen ik terug kwam van het politiebureau voor die aangifte, lag er een pakje op me te wachten. Wat een timing! Ik vermoedde al dat de pleister waar Rian het in haar logje over had, naar mij op weg was, maar dit had ik helemaal niet verwacht! Kijk nou eens:


Zo'n heel handig zakje voor draadjes en snippertjes stof of andere spulletjes met een enig borduurwerkje er boven op. Ook handig om ergens mee naar toe te nemen.


Onder het verzwaarde kussentje heeft ze antislip rubber genaaid. Dat werkt super! Rian, je bent een schat! Heel erg bedankt. Ik heb het direct in gebruik genomen hoor. Wat zal ik veel aan je denken!!

Aan wie ik ook veel zal denken, is Annelie. Een poosje terug had zij een Give Away en laat ik nou geluk hebben! Ze stuurde me 7 prachtige lapjes:


Je moet echt even op haar site kijken hoor!

Tja, en aan wie ik natuurlijk ook veel denk, is onze Joke. Toen ze laatst samen met Marjan bij mij op bezoek kwam, heeft ze me weer schromelijk verwend. Ze maakte 2 borduurwerkjes voor me:


Het is een gebed vóórdat je aan de "Maaltijd des Heren" (het avondmaal) gaat. En dan ook nog deze, een spreuk uit Salomo. Oorspronkelijk in het Zweeds, maar zij vertaalde het in het Engels.


Ze zijn machinaal geborduurd, maar dat is nog heel wat werk. Eerst het patroon samenstellen, kleuren kiezen, spannen en dan elke keer de goede draad in-spannen. Ben er heel blij mee Joke, dat weet je wel!


17 opmerkingen:

Lida zei

Wat een schattige quiltjes heb je gekregen en ook Rian´s rommelzakje is gaaf met dat leuke borduurtje bovenop en ook nog wat leuke lapjes, je kunt er alleen maar van genieten! Knuffel
Lida

Ans zei

Wat een verwennerij, dat had je nou net nodig.

Johanna Faber zei

Handig dat zakje he van Rian, heb er ook een en is dagelijks in gebruik
Liefs Joke

AnitaS zei

Wat ben je verwend. Maar je had het nu ook wel even nodig denk ik. Fijne dag.

Hermie zei

heerlijk even lekker verwend worden

baukje zei

Wat een mooie kadootjes, geniet ervan.

Aangenaam verpozen met Joke zei

De cadeautjes kwamen op het juiste moment bij de juiste persoon. Dat afvalzakje is erg handig en mooi. Lieve lapjes kan je altijd gebruiken. En dat dat borduurwerk van Joke. Speciaal voor jou gemaakt. Wat ziet dat er mooi uit. Dat eerste heeft iets nostalgisch, zo in dat lijstje en ook die tulpen zijn prachtig. Die zijn bij jou helemaal op zijn plaats.
Groeten, Joke

Floor zei

Wat heerlijk Cris, dat je zomaar prachtige kadootjes hebt gekregen!
En nog wel op het juiste moment.
Altijd leuk als mensen aan je denken, en nu kan jij ook weer aan hen denken.
Veel plezier er mee.
Groetjes,
Floor

Anoniem zei

Wat een mooie cadeautjes kreeg je van hele lieve mensen!
En mooi de teksten met de tulpen en versiering erbij.
Heerlijk he,deze onverwachte verassingen.
Geniet van al dit moois en de zon!
groetjes,Truus uit Drenthe

feltfree på Åsly zei

Heerlijk die verwennerij. Je verdient het na zo'n ervaring.
Lieve groet Frederika

Miny zei

Wat een mooie verwennerij, het is je gegunt na die narigheid, veel plezier met die leuke kadootjes.

Groeten Miny

Ineke Hulzebos zei

Wat ben je heerlijk verwend!!! Geniet er maar van!
Liefs, Ineke

mieke zei

Hele leuke verwennerijtjes.
grtjs Mieke

Sis Voorn zei

Dat is wel een superpleister !

sylvia zei

heerlijke warme pleisters die heel lang blijven plakken!!
tip: doe een boterhamzakje in het afvalzakje van Rian, leegt lekker makkelijk....:)

Cisca zei

Wat ben je verwend, Chris, dat zijn mooie pleisters die je gekregen hebt! Goed idee om antislip onder dat kussentje te doen. En het is ook nog eens een schattig borduurtje!
Wat een agressie van die knul, afschuwelijk! Ik hoop, dat je er weer een beetje overheen bent.

Groetjes, Cisca

Marga (MarPie) zei

Heerlijk dat je zo verwend word, en handig die tip van het antislip eronder.

Groetjes,
Marga♥