Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Planning? Ho maar!


Eigenlijk wilde ik een planning maken voor het doorpitten van de Amish Circle Quilt. Bijvoorbeeld één blokje per dag, of zoveel blokjes per week. Ben er maar van afgestapt.


Er zijn altijd dingen die onverwacht op je pad komen en soms moet ik ook even niks doen. En natuurlijk zijn er tal van zaken die móeten. Toch wil ik proberen om alle blokjes eind van dit jaar af te hebben. Nobel streven.


Ik heb een printje gemaakt van alle bloknummers en teken af wat ik klaar heb. Op de foto staan er 25 blauw gekleurd, maar ik heb er inmiddels 30 af! Gister heb ik er zomaar 5 gedaan.



Vandaag geen tijd voor wat voor handwerk dan ook. Ik krijg hoog bezoek, haha! Joke 'uit Zweden' en Marjan uit de kop van Noord Holland. De een is jarig geweest, de ander wordt nog jarig, dus dat betekent: gebak! Verder Middenwaard (Ons heel groot winkelcentrum, weer of geen weer, het is altijd Middenwaard-weer) in voor gezellig boodschapjes. 's Avonds hier eten, dus nu ben ik bezig met de voorbereidingen voor het diner.

Hele fijne dag allemaal.


19 opmerkingen:

Miranda zei

Wat wordt het Amish quiltje toch mooi! Veel plezier en groetjes aan Joke...knuffels

baukje zei

gezellige dag met je quiltvisite!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Een heel gezellige dag met Joke en Marian. Maar dat kan bijna niet anders. En dat af en toe niets doen, herken ik ook.
Groeten, Joke

hobbyshop fugeltsje zei

Daar ben ik ook maar van af gestapt om de dingen te plannen die ik eigenlijks graag op een dag wil doen.
Dat werkt niet echt. Ook volgens mijn man en kids.:0D
Dus lekker genieten met zijn alle in de stad.
Gr. Miranda

Floor zei

Dat is een mooie slogan voor jullie winkelcentrum Chris! Daar zou je een prijs mee kunnen winnen.
Een jaar lang gratis winkelen bijvoorbeeld.
Je gaat best snel met deze quilt hoor.
Als je het zo aftekent kan je leuk zien hoe ver je al bent.
Maar het hoeft natuurlijk niet 1 per dag te zijn of zo.
Lekker als je zin en tijd hebt.
Maar het komt best goed.
Ik wens je een leuke dag met de twee "meisjes".
Groetjes,
Floor

ria vogelzang zei

Zo zie je maar weer dat je gewoon moet doen waar je zin in hebt....!!
;)
Heel veel plezier vandaag!

Lida zei

Wat wordt hij mooi! Heel gezellige dag met de dames en geef ze alle twee een knuffel van mij en nog van harte! Knuffel
Lida

Rian, zei

O, maar dat wordt weer een superdag Chris! Feliciteer de jarige maar en geniet van het lekkers en de gezelligheid.
En met de circle quilt gaat het helemaal goed komen.
Liefs

Annie Kingma.Bonnema zei

O wat zijn dit ook mooie blokken, een prachtig quilt
Een gezellige dag met de dames gewenst.
Groetnis Annie

Dineke zei

Mooie blokken, tja dat plannen doe ik ook maar niet meer. word ik te opgejaagd van. En we willen er toch gewoon van genieten? Veel plezier met jullie gezellige dagje.

Gonny zei

Mijn planning is om geen planning te maken...... Gewoon genieten....
Geniet jij vandaag van je 'hoog bezoek' en alvast smakelijk eten!

Anoniem zei

Wens jullie een hele gezellige dag samen en hoop dat je met 't winkelen de taart er weer vanaf loopt.
Mijn felicitaties voor de beide jarigen.
Mijn motto =niets moet,alles mag.
Geniet vandaag.
groetjes,Truus uit Drenthe

Miny zei

Dat was vast een zeer gezellige dag vandaag, 30 blokjes gequilt een mooi begin!

Groeten Miny

inge zei

prachtig quiltwerk! geniet van je bezoek!

foekie's fashion zei

Mooi quiltwerk. Dank zij jouw blogje hierover weet ik nu hoe ik mijn japanse quilt ga doorpitten. Veel plezier met je bezoek. Groetjes van Joke

marijna zei

Wat een gezellige quilt is dit! Dat doorpittenkomt vast goed. Sosm doe je veel achterelkaar en dan ineens een weekje niks. mar je bent best al ver. Gezellig deze visite.

Marga (MarPie) zei

Dat probeer ik ook een schema te maken maar kan beter gewoon mijn gang gaan dan komt er meer van terecht.
Word altijd vrolijk als ik foto's van deze oh zo mooie quilt zie.

Groetjes,
Marga♥

Carin zei

Ik blijf dit een fantastische quilt vinden. Het boek ligt al zolang te wachten op me en de stofjes ook ... nu nog tijd vinden :-)

Eulalia Isabel zei

! mooi!

betreft